Reisverslag Sevilla, door Jerina Wisse

06-04-2017

Maandag 13 maart:

We moesten om half 3 verzamelen op Schiphol, en gingen om kwart voor 5 vliegen. Aangekomen in Sevilla, en we onze koffers hadden. Moesten we eerst met de bus met de bus naar het hotel. Onderweg ging er iets mis en hadden we een bushalte gemist. Toen we uitstapten, zagen we voor ons een Domino’s waar we hele lekkere pizza’s gegeten hebben. Daarna een heel stuk lopen met onze koffer door alle smalle straatjes van Sevilla. Aangekomen bij het hotel was het al best laat. Ik sliep op de kamer, met 2 andere meiden.

Dinsdag 14 maart:

We moesten om half 9 verzamelen, om te gaan ontbijten. Het ontbijten moesten we in een koffiebar aan de overkant van de straat. Daarna gingen we lopen naar een ‘Alcazar van Sevilla’. (Het paleis).

Heel het paleis gezien. en werd ons veel verteld over het paleis, en veel foto’s gemaakt.
Het was een regenachtige dag en het was ook best koud voor daar.
Na het paleis zijn we naar ‘Plaza Espana’ gegaan.

Hier ook springfoto’s gemaakt.
Daarna een plekje gezocht waar we konden lunchen, wat nog best lastig was. Maar uiteindelijk toch een lekker broodje gegeten.
Daarna gingen we shoppen, daarna naar het hotel terug.  Even momentje voor ons zelf om daarna te gaan eten.  Een schaal met verschillende stukken vlees wat we moesten delen.  Ook zaten er nog aardappeltjes bij. En een salade.

Woensdag 15 maart:

We moesten om 8 uur verzamelen om te gaan ontbijten. Het was een prachtige dag met heel veel zon, dus zonnebril op en zonnebrand smeren. We gingen  met de trein naar Cordoba. Aangekomen in Cordoba gingen we naar een Kathedraal, het was een bijzondere Kathedraal, want was een kathedraal en Moskee in 1.

Daarna heerlijke paella gegeten.  Na de lunch gingen we opsplitsen. De ene helft ging met Hans mee om cultuur dingen te bekijken. En de Andere helft ging met Marlies mee shoppen. Ik ging met Marlies mee.
Aan het eind van de middag gingen we Avondeten. We moesten al op tijd eten. En hadden ook niet veel tijd om te eten, want we moesten om half 8 al met de trein, die we ‘s ochtends al gereserveerd hadden.
Daarna weer terug naar Sevilla.

Donderdag 16 maart:

Om 9 uur gingen we ontbijten. Na het ontbijt gingen we naar een vlooienmarkt. Waar eigenlijk best veel oude spullen lagen.
Door naar een terrasje om wat te drinken. Hier gingen we ook kaarten, want Hans had kaarten mee genomen. Bijna iedereen ging al verder. Maar ik bleef met Tomas en Martijn en Hans op het Terrasje om te kaarten.
Daarna gingen we door naar een Markthal. Hier moesten we voor 5 euro onze lunch bij elkaar kopen.
Ik had 2 broodjes met Chorizo en Kaas en een verse jus, en fruitsalade.
Die gingen we op eten in het park. Toen we onze lunch op hadden gingen we naar ‘Plaza del Toros’. De arena van het stierengevechten. Was best wel bijzonder.

En toen door naar het hotel om nog even een momentje voor ons zelf te hebben. Want om 7  uur hadden we een Flamenco show.
Daarna lekker Tapas gegeten. Ontzettend gelachen en ook nog met de hele groep op de foto met de ober.

Vrijdag 17 Maart:

9 uur ontbijten.  Vandaag gingen we naar de ‘Giralda’ en die gingen we ook beklimmen.

Uitzicht vanaf de Giralda.

Al op tijd terug naar het hotel. Om onze koffer in te pakken en even te relaxen. Want om 5 uur na de siësta ging  de ene helft met Hans naar het stadion van Sevilla.  En de anderen gingen met Marlies mee shoppen.  Ik ging met Marlies mee shoppen.
Daarna weer lekker tapas gegeten.

Zaterdag 18 maart:

We moesten al vroeg opstaan, om 6 uur. Want we moesten om half 10 vliegen.
De vakantie is alweer voorbij.

Anne, Tomas, Daniel, Laurien, Sophie, Martijn. Gert, Arthur en Niek.

En de begeleiders: Marlies en Hans

Allemaal bedankt voor de leuke vakantie. Ik heb er heel erg van genoten.