Reisverslag Side 2012, door Paulien Klooster

07-05-2012

Hallo Allemaal
Op dinsdag 27 maart ben ik met Flow Reizen naar Side in Turkije geweest. Het was een lente reis en dat beviel me goed, we zaten in een luxe 5 sterren hotel, en dat was het zeker waard. Toen we aankwamen kregen we een welkoms/nacht maaltijdje, ik sliep met Trudy op de kamer, haar had ik al via facebook leren kennen , we konden lekker thee of koffie drinken op de kamer want we hadden een waterkoker dus lekker luxe.

Woensdag hadden we een relax dag en gingen er 2 leidinggevende op pad om voor ons een waanzinnig vakantie programa bij elkaar te krijgen en dat was zoals ik bij Flow gewend ben ook dit maal weer goed gelukt. ‘s Avonds werd het programa tentoongesteld en uitgebeeld.

Donderdag gingen we een boottocht maken over de rivier. Het was interesant en gezellig ook Jack Sparow dit keer niet door Jonny Depp gespeeld maar door een Turkse acteur :)was van de partij.  Verder hebben we heerlijk op de boot gegeten en daarna werden we getracteerd op een mooie acrobatiche show van Jack Sparow, we voeren weer terug en gingen na de boottocht naar de Markt van Manavgat. Dat is een hele grote markt en die is alleen op donderdag open. Er waren  leuke en lekkere hebbe dingen te koop.

Vrijdag was er voor de waaghalzen onder ons een squad safari nou daar deed ik niet aan mij gezien de veiligheid voor mezelf en de andere mensen ;) Ik had dus een lekker relax dagje.

Zaterdag gingen we naar de Sapadyre Canyon we gingen er met een busje heen. Eerst gingen we een bananenplantage bezoeken helaas was het niet zulk mooi weer die dag het regende zelfs (huh wat lees ik nu regende het?!) ja het regende maar gelukkig alleen die dag. We kregen allemaal een  mini banaantje en apenbrood. Dat apenbrood was lekker zoet maar er zaten wel veel harde pitjes in. We zetten course naar de Sapadyre Canyon waar we konden lopen over een lange houten brug en links en rechts voor en achter ons prachtige watervallen en wildwater partijen zagen. Na deze prachtige ervaring gingen we weer op weg dit keer naar tapijt weverij museum, wat ook zeer interesant was. Hierna gingen we weer naar het hotel het was een mooie en vermoeiende dag.

Zondag was het de Hamam en cultuur shop dag, eerst gingen we met een groep van 10 personen naar de Hamam, heerlijk in de sauna en daarna naar de zout ruimte dat was een ruimte met de naam zegt het al zout en dat was boven onder en aan de muren. Na een poosje daar te hebben gezeten gingen we de heerlijke Hamam ruimte in. We werden geschrubt en er  werd een doek met veel schuimend en geurig zeep boven ons uitgeknepen hah heerlijk :) , daarna was het tijd voor de massage we werden van top tot teen gemasseerd. Als je niet wist waar je een bepaald spiertje had dan wist je dat tijdens en na de massage wel maar het was wel heerlijk . ‘S middags gingen we naar de stad Side, we gingen het amfitheater bezoeken en de pilaren bekijken. Wist je dat er een goede aqustiek bij  het amfitheater is? Als iemand bijvoorbeeld beneden in zijn handen klapt dan hoorde je dat door heel het theater heen. Na al het intersante te hebben gezien gingen we over op het volgende interesante namelijk shoppen :D Wat leuke souveniertjes gekocht en later weer terug gelopen naar het hotel. Het was weer een geslaagde dag.

Maandag gingen we een bus-safari maken met een heuse cabrio bus, we reden door de bergen heen en kwamen op hele bijzondere plekken. Zo liepen we over een brug waar je vroeger tol moest betalen kon je dit niet dan werd je zonder pardon in de gracht gegooid, verder zagen we allemaal oude muren en oude stukken gebouwen uit de romijnse tijd. Ook bezochten we een dorps huis en kregen daar appel of granaat appel thee aangeboden en we bezochten een Moskee waar we leerde over het Islamitiche geloof dat was best wel interesant. Hierna reden we verder we gingen de watervallen van Manavgat bekijken dat was heel erg mooi. En weet je we hebben ook een dierentuin bezocht ze hadden aapjes, konijntjes,lama's, heel veel vogels,geiten, ezels, en een poema. En ook deze dag was weer geweldig mooi.

Dinsdag gingen we weer naar Holland, einde van een prachtige en avontuurlijke en relaxe vakantie van Flow Reizen. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en ik denk en hoop dat mijn reisgenoten er het zelfde over denken.

Groetjes van Paulien Klooster.