Reisverslag Barcelona, door Jerina Wisse

17-04-2018

Maandag 19 maart
Vandaag op vakantie naar Barcelona. Ik kende al best wat mensen van andere reizen, wat het ook wel weer leuk maakte.

We moesten half 12 verzamelen op Schiphol. Mijn moeder bracht mij naar het vliegveld.  We waren op tijd en hadden eerst nog even wat gedronken op Schiphol.

Daarna door de douane. Alles ging super snel en we waren ook al binnen 3 kwartier klaar. Dus  nog even ergens zitten voor we naar de gate konden. Kwart voor 3 gingen we de lucht in. Het was maar een korte vlucht. Want binnen 2 uur waren we al in Barcelona. In het vliegtuig zat ik naast Jolisa. Wat wel grappig was 2 chaoten naast elkaar. Toen we op het vliegveld waren, stond er een chauffeur op ons te wachten. We werden zelfs met een busje naar het hotel gebracht. Toen we bij het hotel waren, wat trouwens echt een super mooi hotel was, ging Thiro inchecken en wij de kamers verdelen. Ik sliep bij Maaike op de kamer. We hadden ook een hele mooie ruime kamer. Om 7 uur gingen we verzamelen om uit eten te gaan. Ik had courgette pasta met zalm.

Dinsdag 20 maart.
We moesten half 9 aan het ontbijt zitten. Wauw wat een lekker ontbijt was dat. Heel uitgebreid en veel keus aan lekkere broodjes, je had zelfs taart bij het ontbijt.

Half 10 vertrokken we. We gingen met de metro naar Placa de Cataluya. Daarna door naar Las Ramblas. Hier was ook een markthal. Waar ze ook hele lekkere fruit verkochten. Maar ook noten, snoep, vlees enz.

verder over Las Ramblas. Waar ze ook veel souvenir kraampjes waren. De eerste souvenirs werden hier al gekocht. Toen door naar de haven. Tussendoor hebben we nog even op een terrasje gezeten. Waar ze zelfs verse muntthee hadden. Daarna waren we op het strand. Waar we een broodje gehaald hadden en wat we op het strand opgegeten hebben. Op het strand hadden Menno en Jolisa een weddenschap. Wie er met z'n voeten in het water gingen. Ze gingen ook echt met hun voeten in het water.

Ook gingen Jolisa en Thiro handstand doen in het zand. Er gingen het er nog meer proberen. Toen zei Stefan. 'ik weet zeker dat ik verder op m'n handen kan lopen als jullie' Maar hij was slim en ging gewoon met z'n handen onder z'n schoenen lopen. Door naar Parc de la Cituedella. Het was ook een Park dat door Gaudi is gebouwd.

Daarna liepen we naar Arc de Triomf. En toen liepen we door het oude centrum. Ook kwamen we nog langs de Kathedraal van Barcelona. In het oude centrum zijn we ook nog in de Decatlon en de Hema geweest. Daarna liepen ook nog door heel veel steegjes. Op zoek naar een Cafeetje. (Jolisa was er al eens eerder geweest)  Het was ingericht als een bos. Ja en toen was het alweer etenstijd. Dus op zoek naar een Restaurantje. Hier had ik paella. Daarna met de metro terug naar het hotel.

Woensdag 21 maart.

Weer half 9 aan het ontbijt en half 10 verzamelen.

Eerst met de metro naar de Sagrada Familia. Die was gereserveerd, dus we moesten nog even in het parkje zitten tegenover de Sagrada Familia. Ook ging ik met Menno, Michael en Marvin de Sagrada Familia aan de andere kant van de Sagrada Familia bekijken. Toen het 11 uur was, konden we naar binnen. We mochten eigenlijk niet als groep naar binnen omdat je dan een gids moest huren. Dus gingen we in 2 groepen naar binnen. Alles van binnen gezien. Wat is dat mooi zeg die Sagrada Familia. Toen we klaar waar gingen we in het parkje wachten op de andere groep.  Daarna liepen we door naar Parc Guell. Het werd ineens heel warm. Alle jassen gingen uit. Bij Parc Guell. Moest Thiro eerst in  de lange rij staan om kaartjes te kopen. Eenmaal binnen gingen we eerst nog even een broodje eten. En daarna het park verkennen. Heel mooi om te zien. Mooi om te zien wat Gaudi allemaal in Barcelona heeft gebouwd.

Toen gingen we terug naar de metro om weer terug naar het hotel te gaan.

Hier konden we nog even relaxen om daarna uit eten te gaan in. Het was even zoeken naar een goed restaurantje. Maar uit eindelijk hadden we er een gevonden in de buurt van het hotel. Hier hadden ze best bijzondere dingen. Zoals Stierenstaart. Ik had eend  met Cannelloni en champignonsaus. Als dessert had ik brownie met chocolade mousse.  Daarna weer terug naar het hotel.

Donderdag 22 maart

Half 10 vertroken we.  We gingen lopen naar Olympisch stadion. Eerst liepen we langs de fontein. Waar ook een mooi uitzicht punt was. Verder lopend naar het olympisch stadion.  Hier waren in 1992 (mijn geboortejaar) de olympische spelen, en alles stond er nog. Ook het basketbal stadion staat daar. Daarna moesten we veel omhoog lopen en liepen we naar het kasteel van Montjuïc. Daar had je ook weer hele mooie uitzicht punt naar de haven.  Toen liepen door naar de lunch plek. Hier hadden ze hele speciale Amerikaanse pannenkoeken. Ik had er een met nutella en fruit. Waren 3 van die dikke pannenkoeken op elkaar. Toen liepen we naar de metro. En gingen we terug naar het hotel. Hier konden we nog even relaxen, want die avond hadden we nog een avondprogramma. We liepen naar de Arena, waar meerdere restaurantjes waren. Hier kwam ook Renje (vriendin van Jolisa.) die in Barcelona woont. Die sloot deze avond bij ons aan. Bij het eten had ik samen met Menno tapas als eten. Die we gedeeld hadden, want 3 in je 1tje was teveel. Dus deelden we ze. Als dessert had ik tiramisu. Daarna gingen we naar de fontein. Want daar was die avond een fonteinshow. Was echt heel mooi met veel kleuren en muziek. Daarna weer terug naar het hotel.

Vrijdag 23 maart.

En we vertrokken weer om half 10. Met de metro naar Camp nou. Het stadion van FC Barcelona. We konden heel het museum rond bekijken. Het stadion is echt heel groot daar. We konden in de kleedkamers, de dug out. We konden de voetbalschoenen en bekers zien. De persruimte, ook een ruimte waar de commentatoren zitten. Echt alles hebben we gezien.

In het stadion zelf vroeg ik aan Thiro of hij een foto wou maken van mij. Toen maakte hij allemaal selfies van zichzelf.
Ook zijn we nog in de winkel geweest, wat 3 verdiepingen was.

Daarna gingen we bij lunchen bij het stadion. Waar we ook heerlijk in het zonnetje gezeten hebben. En toen gingen we met de metro naar Las Ramblas. Hier hebben we ons opgesplitst. Ik ging met Jolisa, Sanne, Maaike en Stefan shoppen. De rest ging op een terrasje zitten. Hier had ik ook nog een shirt gekocht, waar de Sagrada Familia op staat, in Gaudi style. En daarna gingen we terug naar het hotel. Waar we onze koffers in konden pakken, en konden relaxen. In de avond gingen we uit eten. We gingen tapas  eten. Ook hadden Maaike en ik een cadeautje voor Thiro en Jolisa hadden gekocht. En hadden we tijdens het eten gegeven. Voor Thiro een bieropener en voor Jolisa een opschrijfboekje, allebei in Gaudi style. Terug in het hotel. Kregen we nog het cadeau van Flow, een laptop tas. Het  was alweer de laatste avond. De volgende dag gingen we naar huis.

Zaterdag 24 maart.

Kwart voor 7 s'ochtends moesten we klaar staan met onze koffers. Hier kregen we ons ontbijtpakketje. We werden weer opgehaald door het busje.

10 uur gingen we de lucht in. Tijdens het opstijgen hadden we hele erge turbulentie. Toen werd ik ook heel misselijk. Gelukkig was er naast de begeleiding een stoel vrij, en kon ik daar zitten. Aangekomen op Schiphol en afscheid genomen van iedereen, moest ik nog 3,5 uur met de trein terug naar huis.

Menno, Martijn, Michaël, Frank, Maaike, Sanne, Gert, Charlotte, Marvin en Stefan.  En natuurlijk Thiro en Jolisa.

Bedankt voor de leuke vakantie, ik heb genoten.