Reisverslag Gardameer, door Margje van Zanten

31-08-2017

We zijn op 3 aug vertrokken vanaf Breukelen.

We zijn naar Maastricht gereden daar de laatste deel nemers op halen.

Vandaar uit gingen we de verder om de 2 uur stoppen S avonds bij een Italiaanse restaurant eten.

Avonds bij een hotel geslapen

De volgende dag weer verder, met de reis.4-8-2017

S middags kwamen we aan bij het hotel in Italië de kamers werden in gedeeld.

We konden gaan zwemmen dat was heerlijk lekker weer.

Avonds gegeten lekker relaxen.

Volgende dag 5-8-2017

Eerst even boodschappen doen.

We zijn naar de grotten geweest erg mooi  was lekker warm 35 graden Goed drinken en heel goed smeren steeds.pet op S middags lekker weer zwemmen bij het hotel.

S avonds lekker eten dan kan je weer wat voor je zelf doen.

Volgende dag 6-8-2017

S morgens met de busjes vertrokken,  we gingen door een stadje heen wandelen, we gingen een boot tocht maken, Het was eerst nog heel mooi weer later werd het weer minder ging heel hard onweren Hagelen we moesten naar binnen, aan de over kant snel schuilen bij een restaurant S middags weer met de boot terug, gelukkig klaarde het weer op. Middags konden we gaan zwemmen bij het hotel.

Volgende dag 7-8 -2017

We gingen naar het Gardameer daar kon je gaan zwemmen en relaxen er ging voor de lunch een aantal deelnemers en begeleiding fietsen na de lunch ging weer een aantal Was erg leuk mooie omgeving om het meer heen.

Middags bij het hotel lekker zwemmen was warm 35 graden ongeveer.

8-8 2017

Met de busjes vertrokken naar de stad Verona erg mooi daar We zijn in de arena geweest groot ook erg mooi, We zijn bij het balkon geweest van Romeo Julia We waren in groepjes verdeeld We  gingen echt genieten.

Aan het eind van de middag kwamen de groepjes weer bij elkaar en reden terug naar het hotel.

Middags bij het zwembad  gezeten en gezwommen.

Avonds  lekker bij het hotel gebleven.

9-8 2017

Met de busjes vertrokken we gingen naar een wijn boerderij er werd verteld over de wijn, Hoe dat ging we kregen een rond leiding, na de rond leiding mochten we proeven, Er werd verteld hoe we dat moesten doen glas in je hand houden bij het pootje draaien ruiken dan proeven, er waren 4 soorten. Licht iets  sterker nog iets zwaarder  zwaarst dat was rosé op  we kreeg en een kaas plankje met worst en kaas een mandje met broodjes erin. We mochten ook wijn kopen.

Middags bij het meer gaan lunchen, na de lunch gingen we naar een boom gaard met limoen  Citroen sinaasappels mooi om te zien.

Middags terug naar het hotel daar konden we gaan zwemmen of lekker zitten bij het zwembad of je hotel kamer avonds gegeten relaxen.

Volgende dag 10-8 2017

Het was een relax dag een dag  middags bij het hotel geluncht, We zijn  middags naar het stadje geweest wie wilde  Middags lekker zwemmen wie wilde was erg fijn.

Avonds Gegeten.

11-8 2017  het was vroeg op staan

We reden met de busjes naar Venetië 2 uur rijden.

Na 2 uur kwamen we liepen naar een haven toe we namen een taxi boot die bracht ons naar de over kant, we liepen naar het SAN  Marco plein heel beroemd plein heel druk, Heel erg mooi met oude gebouwen, We werden in 3 groepjes verdeeld. Een aantal gingen met de gondel mee, daarna door de stad wandelen.

De andere liepen door de stad.

Het was erg leuk.

Aan het eind van de dag kwamen we bij elkaar en gingen terug lopen door de  smalle steegjes  en oude huizen en gebouwen veel bruggen.

Bij de busjes aan gekomen gingen we in busjes en we reden terug.

12-8 2017

We gingen een kasteel bezoeken vlak bij het hotel we liepen door de stad.

Eerst nog een aantal stijle trappen op was erg mooi je zag het steeds kleiner worden.

Hoog boven op de berg stond kasteel was heel oud. Was ook door de oorlog beschadigd nu was het in delen. Op de teug weg gingen we lunchen.

Daarna waren op een gras veld gaan relaxen. Later weer terug gaan lopen eerst nog Wat winkelen  als je dat wilde of een terrasje pakken Bij het hotel weer  aan gekomen was het helaas weer de tas inpakken.

Bij het zwembad nog wat relaxen en  avonds op tijd naar bed.

13-8-2017  vroeg ont bijten personeel gedag zeggen, In de busjes en we vertrokken.

Eerst nog wel tanken en boodschappen doen.

Weer verder rijden om de 2 uur even pauzeren benen strekken Avonds gingen we eerst even ergens eten daarna reden we naar het hotel, Inchecken kamers verdelen .

14-08 2017

Vroeg op staan vroeg ontbeten en dan vertrekken.

Om de 2 uur stopte we om te pauzeren

Om 12.00 waren we in Maasstricht daar namen we afscheid van een aantal deelnemers en van 1 begeleidster, Daarna gingen we weer verder.  Om 13.45 kwamen we aan in Breukelen Daar namen we afscheid van de rest van de groep en de andere 2 begeleiding

We hebben erg genoten van deze reis.