Reisverslag Huttentocht 2013, door Harmke de Vries.

27-09-2013

Dag 1.
Met een veel te grote koffer en een goed gevulde dag rugtas gaan we op weg naar Utrecht waar de bus al op ons staat te wachten. Met de bus vol gezelligheid zijn we naar Eindhoven gereden waar de rest van de groep stond te wachten.
Al snel gingen we op weg naar onze eerste slaapplaats. Na veel gekletst te hebben en al de eerste mensen een beetje te leren kennen zijn we aangekomen waar we onze eerste nachtje gingen slapen.

Dag 2.
Na een heerlijke nacht en een ontbijtje buiten zijn we weer met zijn alle ingestapt. Vandaag hoefde we maar een half dagje in de bus. Al snel reden we de bergen in en keken onze ogen uit!  Rond een uur of vier zijn we aangekomen in ons hotel, waar we naar dat we alles in onze kamers hadden gelegd beneden moesten verzamelen. Om de belangrijkste spullen van de hutten tocht te laten zien, regen kleding, slaapzak en de schoenen. Omdat een paar iets vergeten waren gingen hun het dorpje in. Ondanks dat ik me halve inboedel had ingepakt was ook ik wat vergeten, shampoo. Reden dus om ook het dorpje in te gaan, met veel meer terug te komen waarvoor we eigenlijk gingen wachten daar onze eerste echte italianse maaltijd te wachten. Tijd om elkaar nog wat beter te leren kennen, na de warme maaltijd was iedereen zo moe dat we allemaal snel lagen te slapen. Morgen moeten we goed fit zijn!

Dag 3.
Vandaag begint de eerste dag tocht, zo konden ze zien hoever we waren met wandelen. Na een half uur in de busjes te hebben gezeten kwamen we aan bij het stuwmeer. Daar begonnen we, na weer een hoop mooie fotos te hebben geschoten en de tassen goed te hebben ingesteld begon de tocht. Na een linke klim kwamen we boven aan, waar we heerlijk gezeten hebben en genoten van het mooie uit zicht. Nadat iedereen uit gepuft was en gegeten hadden mochten we kiezen tussen twee routes. Eerste was gelijk naar beneden te gaan en de tweede was via een omweg naar beneden.
Zelf koos ik de tweede optie, een tocht vol humor en spanning voegde we ons twee uur later bij de rest van de groep.
We moesten gelijk weer de busjes in want het tassenpakken stond op ons te wachten. Met een blaadje vol gingen we naar onze kamer om alles op bed te leggen, zodat de leiding mee kon helpen om alles om een zo handige manier in te pakken.
Met grote ogen stonden we naar onze bedden te kijken met het idee dat gaat nooit passen. Haha maar toch, het paste allemaal. En nog wel meer! Vroeg op bed, morgen wordt een vroege en lange dag!

Dag 4.
Vroeg op, tas pakken, ontbijten en de busjes in. Dag 1 van de 6. Deze dag moesten we 900 meter omhoog!
Maar eerst ging Hans ons uit leggen hoe we het beste onze tassen konden stellen en dragen. Ondertussen brachten Martijn en Mathu te auto`s naar de eind bestemming. Daarna kon de wandeling beginnen! Het was een beste klim, al heigend en lachend kwamen we aan in onze eerste hut. Het leek wel een poppenhuis waar we in moetsen slapen, heel knus en kneuterig! Wij van flow en een paar mensen die wij niet kenden kregen de boven verdieping tot ons. We sliepen in kleine kamertjes met stappenbedden, donzen dekens met rood/wit geruite dekbed. Gelukkig was het een mooie dag en konden we heerlijk in het zonnetje zitten. Daar hebben we spelletjes gedaan, gekletst en veel gelachen. Primitief gewassen met koud water en zorgen dat je voor tienen in bed lag, voor het ligt pats boem uit viel.

Dag 5.
Dagtocht vanuit de eerste hut. Vandaag drie opties, zelf ben ik met een paar mannen een rots wezen beklimmen.
We konden helaas het topje niet bereiken, dat werd net iets te gevaarlijk. Met heel veel humor en vreselijk gelachen te hebben kwamen we weer beneden! Waar we weer veel spelletjes hebben gedaan en heerlijk in de zon te hebben gezeten.
Vandaag weer alles inpakken om morgen naar onze tweede hut te gaan.

Dag 6.
Vroeg op en wandelen maar, vandaag naar onze tweede hut. Helaas wilde het weer vandaag niet mee, veel wind. Met een hoop geklim en aangevallen te zijn door een koe { hihi } zijn we zo naar boven geklommen. Zo rustig aan viel er een wolk over ons geen waardoor het heel koud en nat werd. We liepen echt door de rotsen door naar onze hut.
Daar stond de warme chocolade melk en een kachel op ons te wachten. Omdat we optijd in de hutten aan kwamen was het weer tijd voor veel spelletjes. Wie ben ik, Hinds, woorden raden, de lama`s en set kwam er weer een einde aan deze dag. Vandaag sliepen we op een kamer met bedden van drie hoog. Pff ... Hihi gelukkig hoefde wij dat niet te beklimmen.

Dag 7.
Weer onze tassen pakken en op naar onze derde en laatste hut. Het zonnetje was weer tevoorschijn gekomen en hadden echt een prachtig uit zicht. En daar was gewoon niets van gelogen! We hebben midden tussen de rosten, sneeuw en een meertje gewandeld. Veel mooie uit zichten mogen, echt een super tocht! Bij een hut waar we langs kwamen werd de groep in tweeeden gesplitst. Eentje die op zijn gemak naar de laatste hut liep en eentje die nog een lus erbij pakte.
Zelf koos ik voor de lus, na een pittige afdaling stond ons weer een pittige klim te wachten. Wat er alleen niet op de kaart stond was dat er een lawine was geweest. Oeps! Met veel klim en klauterwerk zijn we allemaal aan de overkant gekomen.
Na weer even uit gepuft te hebben zijn we naar onze laatste hut gewandeld.

Dag 8.
Vandaag weer een dag wandeling vanuit de hut. Deze keer waren er drie groepen, eentje die lekker daar bleef, een die het rustig aan deed en een die een zadel over ging wandelen. Zelf deed ik mee met de derde groep. Met veel geklets en regen hebben we een hele mooie wandeling gemaakt. We deden een kortere route vanwege het weer ....
Tassen pakken om weer de volgende dag naar het hotel te lopen.

Dag 9.
We werden wakker met sneeuw! Vanacht was het flink gaan sneeuwen, een heel mooi gezicht. We hadden drie groepen, groep 1 ging naar de busjes wandelen, groep 2 ging naar het hotel wandelen de groep 3 ging een zeer pittige wandeling doen. Haha ik benijd ze! Zelf koos ik voor groep 2. We hadden echt super mooi uit zicht, zonnetje erbij en sneeuw!
Echt helemaal geweldig!!!!!! Na een koppie thee te hebben gedronken in een hut die we tegen kwamen hebben we het laatste stuk nog gelopen.
Waar ons een heerlijke douch stond te wachten in het hotel. Schone kleding en schone handdoeken. Haha wat waardeer je dat zeg na zoveel dagen :) Heerlijk op warme in de sauna van het hotel en de hot tub { die dag een cold tub :p }. Waar ons weer een heerlijke warme maaltijd stond te wachten en de bingo. Dat dachten we, maar omdat de meeste gasten al weg waren ging het niet door. Na een hele week ons erop hebben verheugt { hmm } ging de meneer van het hotel tog overstag na een onze verdrietige gezichten { haha } Daar zaten we met zijn alle, klaar voor een potje bingo!

Dag 10.
Vandaag een dorpje in, gewoon omdat het mag  :) Met een bus vol mensen die wilde winkelen zijn we naar een dorpje verder op gegaan. Terwijl een ander busje vol mensen ging wandelen. Na een heerlijk dagje weer de sauna in, turks stoombad en hot tub { vandaag lauw tub :P } Uitgerust gingen we aan onze maaltijd, vandaag een zes gangen menu.
En ja, dan moet het er tog van komen. Tassen pakken :( !

Dag 11 en 12.
Moe maar zeker voldaan zitten we met zijn alle weer in de busjes opweg naar Nederland! Zelf heb ik er weinig van meegekregen want lag heerlijk te slapen. De ander zat weer heerlijk te lezen en weer een ander zaten te kletsen.