Reisverslag Polen 2013, door Maaike v/d Engel

27-09-2013

2 augstus
In de vroege morgen opgestaan en toen naar Nijmegen gereden. Vanuit Nijmegen nar Utrecht gereden en Eindhoven als laatste. Vanuit Eindhoven naar Dresden gereden waar ons tussen overnachtingshotel staat. Maar voordat we in het hotel waren aangekomen eerst een aantal tussenstops gemaakt, geluncht en avond gegeten. In het hotel aangekomen werden de kamers verdeeld en even de kamers bekeken en tas uitgepakt en daarna kwam de begeleiding of het hotel goed was en of we nog vragen hadden. Daarna gaan slapen.

3 augustus
Vroeg opgestaan heerlijk ontbeten en daarna doorrijden naar Polen waar ons mooie hotel stond. ´s avonds in het hotel aangekomen waren, maar eerst voordat we in het hotel aangekomen waren geluncht en een aantal keren gestopt. Ik het hotel aangekomen kregen we de sleutel van de kamer. We hadden even om lekker de koffer uit te pakken, kamer te bekijken en te sms/bellen naar thuis. We kregen een heerlijk 3 gangen diner. Na het avondeten kon je nog thee/koffie pakken. Daarna nog napraten en toen naar bed.

4 augustus
We konden uitslapen. Daarna heerlijk ontbeten. We kregen na het ontbijt te horen wat we voor een paar dagen gingen doen. Daarna het plaatselijke dorpje ingeweest waar iedereen souverniers/ kaarten etc. Toen iedereen klaar was gingen we op een terrasje nog wat drinken/ijsje eten. Weer terug naar het hotel. Toen we in het hotel aankwamen hadden we nog even tijd voor ons zelf voor het avondeten. Het was weer een heerlijk 3 gangen diner. Na het eten kon je nog zwemmen. Na het zwemmen nog even wat gedronken en daarna naar bed

5 augustus
Vroeg opgestaan, want vandaag gingen we naar Auswitz en Birkenau geweest. Maar eerst voordat we de rondleidingen kregen, gingen we lunchen. De concentratie kampen waren de moeite waard, maar wel indrukwekkend. Nadat we de rondeleidingen hadden gehad terug naar het hotel gereden en gelijk weer heerlijk 3 gangen als avondeten. Na het avondeten kaarten geschreven. Daarna nog wat nagepraat en toen naar bed.

6 augustus
We konden vandaag een beetje uitslapen, vandaag zijn we naar het aquapark geweest. Terug gereden naar het hotel en voordat we avond gingen eten hadden we nog tijd voor ons zelf. Na weer een heerlijk 3 gangen menu te hebben gekregen hebben we nog wat nagepraat en daarna naar bed.

7 augustus
We konden vandaag uitslapen. Vandaag zijn we met de gondel de berg opgegaan. Het was een mooie tocht. Weer terug in het hotel en voordat we gingen avond eten hadden we nog even tijd voor ons zelf. We kregen weer een heelijk 3 gangen menu. ´s avonds gingen we nog met zijn allen een terrasje pakken. In het hotel aangekomen nog wat nagepraat en daarna naar bed.

8 augstus
We konden een beetje uitslapen, want vandaag gingen we vlotvaren. Het was een mooie tocht. We konden niet met zijn allen in een vlot, dus we werden over 2 vlotten verdeeld. Toen de tocht klaar was kon je nog zwemmen, maar er was ook en mogelijkheid eten/drinken of ijs te bestellen. Daarna met de busjes weer terug naar het hotel gereden. In het hotel stond er voor ons een 3 gangen menu op ons te wachten. Na het eten nog nagepraat en daarna naar bed.

9 augustus
We konden een beetje uitslapen, want vandaag zijn we naar Krakow geweest. Het is een mooie stad. De stad bezocht en daarna met de busjes terug naar het hotel, waar weer een heerlijk 3 gangen men op ons stond te wachten. Na het eten kregen we het praatje voor het weekend daarna gepraat en daaarna naar bed.

10 augustus
Vandaag uitgeslapen, want we gingen mountenbiken en de groep werd en 2en gedeeld, het was een mooi parcour. De fietsen ingeleverd en in het hotel aangekomen kon je nog doen wat je wou daarna weer een heerlijk 3 gangen menun. Na het eten hadden we gezellig gebowld. Na het bowlen nog even nagepraat en daarna naar bed.

11 augustus
Vandaag uitgeslapen daarna heerlijk ontbeten. Na het ontbijt gingen we een klein dorpje bezoeken. Na het dorpje ging ik mijn koffer en dagrugzak inpakken. Daarna weer een heerlijk 3 gangen menu gehad. Na het eten nog gezellig nagepraat daarna naar bed.

12 augustus
We stonden vroeg op voor onze koffer in de busjes te doen daarna heerlijk ontbeten. Na het ontbijt weer hetzelfde hotel als op de heenreis. De kamers werden weer verdeeld en daarna heerlijk gegeten. Na het eten nog even het stadje in en daarna heerlijk gaan slapen.

13 augustus
Vroeg op want we hadden weer een lange dag voor de boeg. In Eindhoven afscheid genomen.