Reisverslag rondreis Ierland, Mincke Dinnessen

07-11-2011

Reisverslag Ierland 2011

Vrijdag 22 juli 2011
Om 7.00 uur vertrokken via Nijmegen naar Utrecht en Eindhoven met een tussenstop in Belgie bij een wegrestaurant en daarna door naar Calais . Vanuit Calais met de boot naar Engeland. S’avonds aangekomen in een hotel in Reading waar we avondeten hadden en een overnachting.

Zaterdag 23 juli
Om 6.30 opgestaan en dan rond 7.30 uur ontbijt. Om 8.30 uur vertrokken we vanuit Reading via Wales met een tussenstop naar tijdens de reis naar Fishguard We konden om half 2 de boot op. De boot vertrok om 14.30 naar Ierland. We kwamen om 18.00 uur uur aan in Rosslare van waaruit we om  20.15 aankwamen bij onze appartementen Sea Cliff Holidayhomes in Dunmore East, provincie Waterford. Mijn appartement deelde ik met Karen en Willem. Om kwart voor tien aten we Fish and Chips, wat gezeten en toen naar bed.

Zondag 24 juli
Om 11.00 uur opgestaan en ontbeten. Vervolgens om 12.00 met de groep vertrokken naar Wexford, waar we een vuurtoren Hook Penisula in Hookhead bezoeken. Eerst hebben we gelunched en om half 2 konden we vuurtoren in, waar we eerst uitleg kregen van een gids. En daarna konden we op het balkon kijken naar een prachtig uitzicht en foto’s gemaakt. Rond half 4 weer vertrokken n aar de appartementen. Tussendoor hebben we nog een fotostop gemaakt bij een oud kasteel waar ook een haventje bij was. Rond kwart voor vijf waren we weer terug bij de appartementen. Wij kregen nog tijd voor jezelf of met anderen voordat we gingen eten om 18.00 uur. Na het eten hebben we afgewassen en koffie/thee gedronken. En tegen 21.00 uur gingen we met de groep naar de plaatselijke kroeg.

Maandag 25 juli
Om 7.30 uur  opgestaan en om 8.30 uur ontbijten. We zijn daarna om 9.30 uur  vertrokken naar het Middeleeuws stadje Kilkenny. Daar kwamen we aan tegen 11 uur. We hebben eerst een kasteeltuin bezocht waar we ook hebben gelunched. Daar gingen we in groepjes winkelen. Ons groepje bestond uit begeleidster Marlies, Willem, Wil, Karen, Han en ik. Ik heb Ierse cds gekocht. Rond 14.30 uur  zijn we teruggaan naar de busjes om boodschappen te gaan doen . We waren rond 17.00 uur weer terug in Dunmore East. Ik ben nog met Willem foto’s gaan maken in het dorp. Daarna gingen we eten, de tas zover ingepakt en koffie gedronken en gezongen met Marlies op gitaar. Het was een gezellige boel.

Dinsdag 26 juli
Om 7.30 uur  opgestaan en de koffer ingepakt.Rond 8.30 uur ontbijten en verder de koffer ingepakt en naar de busjes gebracht. Om 10.00 vertrokken we op weg naar Kenmare. We hebben tussendoor nog even een  toiletstop gehad, waarnaar we verder gingen naar Blarney Castle. Daar kwamen we rond 13.00 uur aan, waar we een wandeling door de kasteeltuinen gemaakt. Omdat het te druk was om op de toren te komen voor de bekende Blarney Stone. Rond 14.30 uur nog wat gedronken en daarna doorgereden naar de volgende appartementen in Kenmare voor de volgende 4 overnachtingen. Toen gekookt, gegeten en om 20.30 uur koffie/thee gedronken. We zijn daarna nog met een klein groepje om 21.30 naar de plaatselijke kroeg geweest. Rond 22.30 waren we terug bij de appartementen en naar bed.

Woensdag 27 juli
Om 7.30 opgestaan en ontbijten. Rond 10.00 gingen we met de busjes naar Killarney. We hebben eerst fietsen gehuurd in Killarney centrum, waar we daarna per fiets een mooie tocht naar het Killarney National Park maakten. Toen we in het park aankwamen hebben we eerst bij een restaurantje koffie gedronken met een lekker gebakje erbij. Daarna per fiets het park verkent en mooie foto’s gemaakt Daarna boodschappen doen, gerelaxed en gegeten. Toen nog wat tijd voor onszelf en koffie gedronkenen met de groep om 21.45 uur, nog wat gezeten en naar bed.

Donderdag 28 juli
Om 8.15 uur opgestaan en ontbeten. Daarna vertrokken we naar de Rings Of Kerry. We hebben verschillende stops gemaakt bij o.a. Molls Gapp, Ladies View, Gap of Dunloe  waar we een eerst in een cafe koffie hebben gedronken met een gebakje. en daarna hebben we met de groep een wandeling naar de kloof gemaakt . Rond 17.00 uur waren we terug bij de appartementen. Om 18.00 uur gingen we eten en rond 19.45 uur gingen we naar Killarney waar een summerfest gehouden werd. Een feest met ierse dans en tradiotionele ierse muziek. Rond 0.00 gingen we weer terug naar de appartmenten en naar bed.

Vrijdag 29 juli
Om 10.30 opgestaan en ontbijten. Rond 14.00 zijn we in twee groepen het dorpje Kenmare bezocht en foto’s gemaakt. We konden er gaan winkelen, maar we zijn ook nog bij een haventje geweest in het dorpje. Tegen 16.45 hebben we nog een ijsje gegeten en daarna zijn we teruggaan naar de appartementen om te gaan koken. Om 18.45 uur gingen we eten en daarna de koffers ingepakt. Vervolgens hebben we om 21.00 uur thee/koffie gedronken en gezellig gepraat en toen naar bed.

Zaterdag 30 juli
Om 7.30 opgestaan en ontbeten. We vertrokken rond 9.00 uur naar Kilkee. Onderweg naar Kilkee zijn we eerst naar het plaatsje Dingle gegaan om daar de dolfijn Fungie te gaan spotten. Daar kwamen we om 11.30 uur aan waar we eerst koffie hebben gedronken met een gebakje erbij. Daarna gingen we de baai in met een boot om de dolfijn Fungie te gaan spotten. Na heel lang wachten was Fungie er eindelijk. Een hele mooie en bijzondere ervaring was het. We hebben foto’s gemaakt  en waren rond 14.00 uur weer terug bij de haven waar we nog wat hebben gewinkeld en om 14.30 uur gingen we weer door op weg naar de volgende appartementen. We kwamen in Kilkee aan om 18.30 uur . Om 19.00 uur gingen we koken en om 20.15 uur gingen we eten. Om 21.30 uur kregen we koffie/thee en om 22.15 uur zijn we met Marlies en een paar mensen van de groep en een vriendin van Marlies naar de kroeg gegaan in het dorpje. We kwamen uit bij een kroeg waar een band live ging spelen. Het was een goede band. We gingen om 0.30 terug naar de appartementen. Eerst heb ik nog geld gepind en om 2.00 waren we terug en gelijk naar bed.

Zondag 31 juli
Om 10.30 uur opgestaan, gedouched en ontbeten. Rond 12.00 uur gingen we met busjes naar de Cliffs of Moher. We kwamen daar tegen 13.00 uur aan. We hebben eerst een tentoonstelling gezien en daarna de Cliffs op gegaan, met een prachtig uitzicht over de Cliffs. We zijn ook nog in de O’Brien Tower geweest, wat een nog mooier uitzicht op leverde. We gingen om 15.30 uur terug naar de appartementen waar we rond 17.00 uur weer aankwamen. We gingen rond 18.30 uur pannenkoeken eten en om 21.30 koffie en thee en hebben gezellig gezongen en toen rond 23.00 uur  naar bed.

Maandag 1 augustus
Om 6.50 uur opgestaan en om 7.30 uur ontbijten. Toen om 8.10 de busjes in om op weg te gaan naar de Aran Islands. We gingen rond 9.30 uur op de boot en kwamen om 11.30 uur aan bij het eiland Inis Mor. Er ging een groepje fietsen en een groepje met een busje het eiland verkennen. We gingen eerst naar een oud fort die 4000 jaar bestaat. Ik heb ook nog een mooie fleecejas gekocht. Daarna gingen we bij een cafe de bekendste tomatensoep eten en rond 14.30 uur gingen we zeerobben bekijken. We zagen er maar een. Daarna nog wat gewandeld en weer met het busje terug naar de haven, want de boot vertrok om 16.00 uur. We kwamen weer op het Ierse vaste land aan om 17.45 uur en reden direct door naar de supermarkt om boodschappen te gaan doen. We waren bij de appartementen om 19.30 uur . Toen nog wat foto’s gemaakt van de baai en het appartment. Om 20.15 uur gingen we eten. Daarna de koffer inpakken en naar bed.

Dinsdag 2 augustus
Om 7.30 uur opgestaan en om 8.00 uur ontbijten. Vervolgens om 9.15 uur weggereden uit Kilkee om naar Dublin te gaan. Rond 13.30 uur kwamen we in Dublin aan. Eerst zijn we wat gaan drinken bij een cafe. Daarna is een groep gaan winkelen en de andere groep hebben een sightseeing Tour met een bus gedaan door Dublin. Daarbij kwam je langs de hoogtepunten van de stad te zien. Toen zijn we daarna nog wat gaan winkelen en rond 18.30 uur gingen we uit eten in restaurant The Old Storehouse. In het restaurant was ook live muziek. Ik nam nog een baileys en het werd gezellig. We gingen om 21.30 uur naar de appartementen. We waren daar rond 22.30 uur. Ik heb.nog het dagrugzakje gemaakt en naar bed.

Woensdag 3 augustus
Opgestaan om 6 uur en vertrek uit Dublin om 6.30 uur . Rond 7.30 uur waren we in de haven van Dublin. We kregen een Engels ontbijt aan boord. Aankomst in haven Holyhead Engeland om 12.00 uur en verder gereden door Engeland. We hebben van 13.15 tot 14.00 gepicknikt buiten bij een wegrestaurant. Tussendoor nog een sanitaire stop gemaakt en rond 18.00 uur gegeten bij de Burger King. Daarna doorgegaan naar de haven van Harwich waar we rond 21.30 uur aankwamen. We hebben toen nog even moeten wachten voordat we aan boord konden. Daarna ingecheckt en uitleg gekregen over de volgende dag en de kamerindeling. Toen naar de hutten gegaan en de spullen er neer gezet. Nog in de barzaal gezeten en naar bed

Donderdag 4 augustus
Om 6 uur opgestaan en om 6.30 uur het ontbijt. Om 7.50 uur konden we naar de busjes en tegen 8.00 uur konden we de boot af. De spullen overgeladen in de taxibusjes en afscheid genomen van Bart, Menno en Sven en van de begeleidsters Marlies en Maaike die de busjes weer naar Weert moesten brengen. Begeleider Tjeerd ging met de taxibusjes mee. Ik kwam in Nijmegen aan om 11.20 uur. Afscheid genomen en terug naar huis. Het was een supervakantie. Bedankt.