Reisverslag van de wereldreis! Door Marjan vd Pas

13-05-2016

29-3-2016 Wereldreis Samen met Flow

Vandaag is het zover ben 42 geworden en ga mijn droom reis maken. Ben om 10:00 Opgehaald door Peter en Marieke. We moesten om half 1 op schiphol zijn, waren er ruim optijd. Kennis gemaakt met de groep, Bas kende ik al van een vakantie Patrick Suzanne en Carolien waren nieuw voormij. Er ging een bekende voormij mee dat was Mark. We zijn gaan intjecken en door de douanne gegaan, om 15:10 mochten we ingaan stappen in de grootste Airbus van de wereld Emirates wat is die groot en komfortabel en luxe wauw. de vlucht was goed en na 8 1/2 uur vliegen kwamen we in Dubai aan. bij de douane ging het erg langzaam uiteindelijk kwamen om half 2 snachts lokale tijd bij ons Ibis Hotel aan. dat zag er goed uit en de bedden lagen heerlijk.

30-3-2016

Wekker ging om half 9 had moeite om wakker teworden, 9 uur gingen we ondbijten, was erg lekker. Om 12 uur moesten we komen verzamelen om tegaan pinnen en water tekopen. toen gingen we naar de metro om naar de grooste shoping mall tegaan, wauw je kijkt je ogen uit dit is echt niet tegeloven zo groot. Hier heb je werkelijk alles, een aqarium met roggen haaien tonijn en weet ik allemaal nog meer soorten vissen. Een schaatsbaan snoepwinkels waterval automerken winkels restaurants en nog veel meer, kan het allemaal niet opnoemen. We zijn ergens gaan lunchen met zijn allen, en daarna zijn we tot 18:00 rond gaan lopen daar, En naar de wok gelopen om te eten. Er was buiten een waterfontijn show tezien en we hebben de hoogste toren bekeken van buiten. toen terug naar het hotel om tegaan slapen. wat een dag zeg zoveel indruken met erg veel rijkdom.

31-3-2016

Half 9 opgestaan alles bij elkaar gezocht, en gaan ondbijten. Om half 11 zijn we naar de hoogste toren gegaan van de wereld 847 hoog en gingen naar verdieping 124 in 1 min. en 17 sec. wat erg mooi was in de lift kon je precies zien waar je zicht bevond welke verdieping in het donker werd dat verlicht aangegeven. Wat je hier ziet dat is moeilijk tebeschrijven wat een uitzicht dit moet je zelf zien ik kan dit niet beschrijven. Alleen hoe mooi het uitzicht is. Na een uurtje zijn we naar beneden gegaan en heb nog wat in de winkel gekocht. we zijn met zijn alle een broodje gaan eten bij ja wel die is er ook de Subway. Daarna zijn we met de taxi naar het Strand gegaan en heb met mijn voeten in het water gestaan en gezellig met mark staan kletsen en op de achtergrond het 7* hotel van Dubai toevallig vlak voor ik ging een stukje van op tv gezien. na een tijdje zijn we terug gegaan naar ons hotel om ons op tefrissen om iets tegaan eten in een ander winkelcentrum met weer veel winkels en restaurants. om 9 uur terug gegaan naar het hotel om tepakken voor e volgende dag. Op naar Bangkok.

1-4-2016

Half 5 opgestaan alles opgeruimt en naar beneden gegaan voor een klein ontbijt. Om 6 uur werden we opgehaald om naar het vliegveld tegaan. konden gaan intjecken en door de douane na wat vertraging konden we instappen. Na 6 uur vliegen kwamen we in Bangkok aan en stond Corne samen met Golfy en hebben ons naar het hotel gebracht, en alles voor ons geregeld. We kregen zelfs nog wat te eten had cocos soep niet erg lekker maar mijn maag was toch gevuld. Om 23:00 zijn we gaan slapen.

2-4-2016

Slecht geslapen moest wennen aan het bed, half 8 opgestaan en gaan ontbijten. Om 9 uur werden we opgehaald door Corne' en Golfy om met taxi busjes naar een taxi boot tegaan zodat we over een meer konden vaaren wat je dan allemaal ziet je kijkt je eigen ogen uit. Mensen die zich wassen vissen zoveel oud en nieuwe huizen op paaltjes, iedereen zwaait daar naar je. Bij de laatste halte zijn we uitgestapt en hebben we wat drinken gehaald wand dat heb je echt wel nodig, toen mochten we weer op een ander bootje smal en gingen we door zij kanaaltjes waar de mensen allemaal in huisjes op paalen wonen en alles word per boot bezorgt zoals post en boodschappen. De mensen doen ook allemaal hun ding zoals kleding wassen zichzelf of hun hond er zwemmen enz enz.  iedereen was dan ook erg vrolijk en zwaaide naar ons. We konden na een uurtje varen aan wal en zijn bij een lokaal tentje wat gaan eten soep en rijst met ei en groenten gebakken erg lekker. We werden weer in de bootjes gezet enwerden naar ons hotel gebracht. Na een uur voor ons zelf werden we weer opgehaald door Crne en zijn we naar de chinese stad gelopen wat je dan allemaal ziet, van bedelaars tot vleeskraampjes mensen die fruit proberen tekopen wat een drukte en warm benauwend, kan hier niet zo goed tegen, uiteindelijk kwamen we bij een restaurant uit waar we erg lekker hebben gegeten vond ik zelf en heb nog een ijsje op. 20:00 terug naar het hotel volgende dag weer vroeg op voor naar het volgede adres.

3-4-2016

6:00 Opgestaan en ondbijten, om 7:00 werden we opgehaald voor de volgende bestemming. We gingen eerst met de bootjes naar de drijvende markt dat is heel apart en bijzonder om tezien. Hebben daar in groepjes rond gelopen, heb een hoedje gekocht. Terwijl we op de rest moesten wachten hb ik een ijskoffie gedronken. We weredn door de busjes naar een drijvend restaurant gebracht om lekker van een lopent buffet te eten wat erg lekker was, we konden daarna over een brug lopen als we wilden, heb ik niet voor gekozen heb lekker staan wachten. Daarna weer in de busjes en zijn naar een museum over de vergeten oorlog gegaan van de Japaners die daar de macht hadden tijdens de tweede wereldoorlog, veel mensen hebben geleden daar. Weer in de busje opweg naar het station gereden en daar gingen we in een stoomtrein mee. Wat een uizicht veel foto’s gemaakt. Op een bepaalt punt moesten we uitstappen om naar het hotel gebracht teworden, eenmaal daar aangekomen naar de kamers en gezwommen, wat gegeten en in de lobie gehangen daar had je wiffi.

4-4-2016

8:00 Opgestaan en gaan ontbijten, om 9:00 werden we opgehaald om naar de watervallen tegaan. Eenmaal daar aangekomen zijn we naar boven gelopen en kon je kiezen, of je ging zwemmen tussen de vissen of verder naar boven. Heb lekker tussen de vissen gezwommen lekker fris met al die warmte 43Gr. Om 13:00 zijn we naar beneden gegaan en hebben we lekker gegeten. 14:30 zijn we naar het olifanten verblijf gegaan, waar je op de olifanten een rit kon maken. Wat is dit bijzonder erg van genoten. De mansen pakten op een gegeven moment je camera om fotos temaken van ons. Zat samen met mark erop. Eenmaal terug kregen we nog een kleine show wat ze allemaal konden. Om 16:00 terug naar he hotel waar je tijd had voor jezelf tot 19:00 toen gingen we eten. En optijd naar bed.

5-4-2016

8:00 opgestaan alles ingepakt en sleutel bij Bas ingeleverd. In de lobie gewacht tot we om 10:00 werden opgehaald, na 2 uur rijden werd er een plas stop gehouden en heb toen een ijs koffie gedronken, wat is het warm hier 40gr. Daarna naar een restaurant gereden en hebben weer een heerlijk buffet gehad, toen zijn we naar de tempels gereden en tijdens de rit heb ik echt mijn ogen uitgekeken, wat je allemaal ziet onder weg, van roestbakken die eigenlijk niet meer op de weg hoorden tot koeien die wereden vervoerd en gasflessen onbeschermt in deze hitte mensen die in de laatbakken liggen teslapen aantoe. Mensen die zonder bescherming met een boschmaaier werken bij stoplichten dingen proberen teverkopen teveel om op tenoemen. We zijn naar 2 tempels geweest waar we wierook stokjes op konden steken en bladgoud ergens opdoen. Dit was echt genieten. Om 16:30 kwamen we bij het hotel aan en konden we ons opfrissen om daarna op een boot die ging varen lekker tegaan eten. Konden daarna karaoke heb dat samen met Suzanne gedaan was leuk. Heb samen met Marieke de begleiding een kadootje gegeven ieder kreeg een geluks olifantje. Daarna naar de kamer gegaan en gaan slapen.

6-4-2016

7:30 opgestaan koffer ingepakt wat nog moest vandaag gaan we terug naan Bangkok. Maar eerst gingen we naar het paleis van de koning om rond tekijken, wat erg was je moest een langebroek aan wat niet fijn was. De regels waren erg streng en je werd gecontroleerd, kreeg een lindje aan je rugzak. Eenmaal binnnen kijk je je ogen uit wat je allemaal ziet,tempels losse gebouwen. Ik kan dit niet beschrijven je moet dit echt zelf zien. Daarna zijn we gaan lunchen en kon je kiezen of je terug wilde naar het hotel, of naar de wat po-tempel (de ligende Boeda) die was 48 meter lang en 15 meter hoog. Daar ben ik geweest wauw wat indruk wekend. Toen zijn we terug geaan naar het hotel, heb leeker gedoucht en liggen rusten had het nodig. Om 18:30 verzamelen voor de laatste avondmaal in Tailand, heb een lekker curry op en een toetje cocosmelk met banaan. Kleine Erik was jarig en gaf een rondje weg, dankje wel Erik. Wie wilde kon de stad nog in om de laatste dingen tedoen. Heb mijn ogen uitgekeken wat je allemaal ziet.heb ook nog een voet nek masage gedaan samen met Onno Bas Suzanne Mariek Patrick Wouter en Thom hebben dat gedaan. Daarna gingen we terug naar het hotel met de tuc tuc wat was dat lachen gier en brullen wat ging dat hard en ze waren wedstrijdje aan het houden. Heb echt geleerd dat je alles met een kilo zout moet nemen en geen korretje zout in Tailand. Hahaha.

7-4-2016

Wekker om half 9 gezet maar zaten al gewassen aan het ontbijt. Vandaag gaan we naar Nieuw-Zeeland vertrekken. Corne had waterpistolen gekocht, voor een water gevecht, vanwege het nieuwe jaar. Heb lekker meegedaan en wat hebben we gelachen. Daarna weer opgefrist en geluncht, en hebben Corne’ toegesproken om hem tebedanken voor al dat moois wat we hebben mogen meemaken, we hebben hem en Golfy een kado gegeven. Daarna naar de luchthaven gebracht en afscheid genomen. Op naaar Nieuw-zeeland mijn wens komt uit yes. Wat ik van Tailand heb gezien was vriendelijkheid vond het mooi om mee temaken, taal is wel een klein probleem ze kunnen niet zo heel goed Engels daar. Het is er mooi van natuur maar het is niet echt mijn land het was leuk om mee temaken.

8-4-2016

Tijdens een vlucht van 8 uur heb ik ook een aantal uren geslapen, en we hadden een tussen stop op Sydney. Daarna nog 3 ½ gevlogen naar Qweenstown. Eenmaal geland moesten we door de douane en werden we gecontroleerd op voedsel en de schoenen moesten schoon zijn. Buiten werden we opgewacht door busjes die ons naar de camping brachten we hadden een fijne chaufeur die veel uitleg gaf wat we echt moesten doen. Eenmaal aangekomen heb ik wel driekeer diep adem gehald wat ruikt het hier lekker. Heb mijn ogen uitgekeken wat is het hier mooi en schoon.rozen dalias en andere bloemen staan hier in bloei het begin van de herfst is begonnen daar. Marieke en ik kregen een huisje van 4 per. En waren blij dat we een aantal dagen apart konden slapen. Om 19:00 gingen we pinnen, en daarna bij een Ierse pup wat gaan eten eindelijk gewoon eten na al die rijst. We zijn met Suzanne terug gelopen voor een uitleg over het park en dat we apart van de groep gingen ontbijten, en waar we de kleding konden wassen en drogen. Carolien Bas Patrick en Dennis gingen boodschappen doen voor het ontbijt en lunch de volgede dag. Suzanne klopte aan en deed open en ben daarna dood moe gaan slapen.

9-4-2016

7:30 opgestaan opgefrist en naar de receptie gelopen voor was en droog muntjes en wasmiddel natuurlijk. De was aangezet, en ondertussen lekker ontbijten heerlijk rustig met zijn twee, dat betreft zijn Marieke en goed op elkaar ingespeeld. Daarna de was in de droger en volgende draai erin. Ik zelf heb een hoop buiten opgehangen, lekker fris. We zijn samen rond gaan lopen en heb nogal wat foto’s gemaakt. Zijn toen naar de begleiding gelopen en het rook daar naar tosti’s had last van mijn keel en had het koud vroeg of iemand tijd had om een trui mee tegaan kopen. Patrick is mee naar beneden gelopen en heb wat gekocht. Daarna terug naar boven voor de lunch en om 13:15 verzamelen om met de gondels naar boven tegaan, van het uitzicht tegenieten. Wat is het mooi hier boven. Ben met een groepje gaan wandelen door een naaldenbos wat mooi met die zonnenstralen padenstoelen volgels die volop fluiten en wat ruikt dat lekker. Eenmaal weer op het verzamelpunt zijn we naar een hakka show gegaan een dans van Nieuw-Zeeland zelf is. Heb zelf met de vrouwen meegedaan was leuk om tedoen. We zijn daarna weer naar beneden gegaan om pizza tegaan eten die eet ik nooit maar deze waren echt heel erg lekker.daarna terug naar de huisjes de volgendedag vroeg op.

10-4-206

5:40 opgestaan en ontbijten, 6:30 verzamelen en 10 min. Later werden we opgehaald door een grote bus om naar Milford Sound tegaan de fijorden van Nieuw-Zeeland. Wat je allemaal ziet onderweg wat een natuur en schoonheid. We zijn in het toraal 5x gestopt waarvan 3x foto’s momenten. Heb bij een berg geke momenten foto’s laten maken van mezelf, bij de andere stop een aparte vogel en stukje mooie natuur met mos op de bomen varens watervallen enz enz. en de stop 3 van het water en de vogels. Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming gingen we op een boot waare we van een buffetje konden genieten. Daarna ging ik naar het dek uitwaaien, en genieten van de kracht van de natuur en uitzicht. Op een gegeven moment zijn er dolfijnen gespot waar ik tal van foto’s heb gemaakt en gefilmt. We hebben ook een waterval van dichtbij mee gemaakt werd een beetje nat nou ja beetje veel. Eenmaal terug aan wal zijn we met de bus terug gegaan een rit van 4 uur heb geslapen en rond gekeken. Eenmaal terug in Queenstown zijn we naar een restaurantje gegaan waar ik een overheerlijke zalm op heb gegeten. Op de terug weg nog wat water gekocht en ben daarna gaan slapen werd pas om 9:30 wakker de volgede ochtend.

11-4-2016

Deze ochtend lekker rustig aan gedaan. Belevingen van 2 dagen opgeschreven, en geluncht. 13:15 verzamelen voor de jetboaten 45pk en hij gaat 85 kilometer per uur. Kreeg een regenjas aan en zat aan de buitenkant naast Patrick, vaaren en spinnnen wat was dit gaaf en ben dan ook als een verzopen katje er uitgekomen. Zijn daarna nog wat gaan shoppen en gaan eten, daarna terug naar de huisjes om lekker terusten en rilexen.

12-4-2016

6:45 Opgestaan ontbijten en om half 8 verzamelen, voor de helicopter vlucht, die we gaan maken de 2 dames hadden de wekker niet gezet en moesten worden waker gemaakt, en kwamen later. Eenmaal daar werden we in groepjes verdeeld en gingen we met de helicopter de lucht in naar boven op de berg mocht je eruit en kon je foto’s maken en van het uizicht genieten een woord hier voor wauw. De vlucht was kort maar wel de moeite waard om tedoen. Terug naar de huisjes om onze koffer in tepakken voor zover dat ging, morgen vleigen we naar Hawaii. We zijn smidag’s naar het park gelopen wat erg mooi was daar, wat een bomen zeg 17 per. Waren ervoor nodig om rond heel de stam testaan. De dames en heren hadden voor een heerlijke luch gezorgd die erg feestelijk was. Ben deaarna de laatste dingen gaan shoppen en terug gelopen naar het park. Savond’s zijn we met een oude stoomboot naar een schaap boerderij gegaan om lekker tegaan eten en tekijken hoe een schaap werd geschoren, voormij niet echt nieuw. Ook nu moesten er foto’s gemaakt worden van Bas Carolie en Suzanne met wol haha wat heb ik gelachen. Wta een grap jassen. Eenmaal terug optijd gaan slapen we moeten helaas afscheid nemen van Nieuw-Zeeland had hier wel langer willen blijven het is hier zo mooi. Ben van dit land gaan houden terecht een van de mooiste plekken van de wereld. Hoop hier nog eens tekomen en dan voor een langere tijd.

13-4-2016

8:00 opgestaan gedoucht ontbijten en spullen bij elkaar gezocht, het is tijd om de huisjes teverlaten. We zijn naar beneden gelopen om nog wat tewandelen, om 12;00 werden we opgehaald om naar de luchthaven tegaan. We gingen intjecken en om 15:20 lokale tijd gingen we vliegen naar Sydney we kwamen lokale tijd 17:00 aan en moesten wachte 21:30 wat erg lang duurde, heb wat gepint om iets voor mijn keel tehaeln die nog erg zeer deed. 22:00 gingen we opweg naar Hawaii en vlogen door de dag grens heen heel apart. We kwamen dus gewoon op 13-4-2016 aan. Eenmaal aangekomen gingen we naar het hotel en Carolien bleef achter zodat wij iets konden eten regelde zij de kamers. Een terug kregen we de sleutel en konden we naar boven, uitzicht op de weg park en de zee wauw. 16:00 afgesproken en zijn naar de zee gegaan heerlijk zwemmen en geniet van al dat moois, en even gek doen kroketje gespeelt idee van Carolien nat en dan door het zand rollen en weer afspoelen hihihi. Terug naar het hotel en douchen om 19:00 gingen we eten, was erg lekker. Terug naar het hotel en optijd naar bed we gaan morgen iets heel mooi’s doen, snorkelen.

14-4-2016

We gaan snorkelen. In een korte documentaire waarin Obama de BBC-Natuurfilmmaker Sir David Attenborough interviewt verteld Obama (zelf geboren op Hawaii) dat je Hanauma Bay gezien moet hebben omdat het er zo mooi is. En dat zijn Wij gaan doen en daar is niets over gelogen wat is het daar mooi, Suzanne heeft me geholpen met snorkelen en fot’s gemaakt voor mij. Bas mark en Suzanne hebben ook nog een schildpad gezien, die vissen niet normaal zo mooi. Kon ze zien ook al zie ik zonder bril slecht. We werden op gehaald en heb nog gezwommen bij het hotel. Douchen zijn lekker gaan eten en nog even gaan shoppen. Optijd naar bed.

15-4-2016

Optijd opgestaan voor eiland tour, die chaufeur was echt grappig allen praten teveel. We zouden niet weer eens mee maken met flow, onze bus sloeg af boven op de berg tot wel 6x we lagen helemaal in de deuk. Ik zij tegen hem het is maar goed dat we naar beneden gaan en niet naar boven. Hij schaamde zich echt erg, en heeft een andere bus geregeld.we hadden vele tussen stops zodat we konden genieten van de omgeving en foto’s maken. Die zee en golven en natuur heb mijn ogen uitgekeken. We hebben bij een ranch geluncht en zijn naar een macadamia boerderij geweest lekker heb 2 zakken gekocht duur maar dan heb je ook wat. Daarna zijn we naar de annanas plantge gegaan van Dole en een heerlijk ijsje op van annanas jammie. Op de terug weg lag er een schildpad op het strand konden helaas niet stoppen. Terug bij het hotel lekker opgefrist en zijn naar het vuurwerk gaan kijken en daarna gaan eten. Tijdens de tour zach je azuur blauwe zee met zacht korrelig geel strand golven zo mooi en palmbomen een echte droom plek waar ik van ben gaan houden, heb veel foto’s gemaakt ook van de begleiding ze hadden onddekt dat ik daar wel goed in ben, hoop dat ze dan ook gelukt zijn.

16-4-2016

Vandaag optijd opgestaan en gaan ondbijten, besloten tegaan zwemmen bij het hotel we hadden genoeg tijd hiervoor. Hoefden pas om 12 uur teverzamelen voor de cultuur van Hawaii. Dat was een thema middag/avond over hoe hawaii is ondstaan is en wat voor mensen er leven waar het allemaal is mee begonnen. Eenmaal op de bestemming kregen we uitleg hoe het allemaal inzijn werking ging. We konden tot 16:45 zelf rond lopen ben met Marieke Wouter Mark en Onno rond gaan lopen en heb mijn ogen uitgekeken daar wat is het er mooi. We zijn naar een film geweest die ging over hoe alles is ondstaan van vulkaan tot de mens aan toe, het komt erop neer dat je alles van je voor ouders en ouders en de dieren natuur alles moet je voelen en met je meenemen en als je in de gelegenheid bent en kunt aan je eigen kinderen. Maar dat laat ik aan mijn broers en zusje over die kunnen dat, voormij is dat gewoon niet weg gelegt. Ik moet zeggen het klopt eigenlijk wel een beetje als je goed oplet bij jezelf voel jij het ook. Eenmaal verzameld gingen we naar een grote zaal toe nadat we een bloemen krans om kregen met echte bloemen. Je kon genieten van een heerlijk buffet van normaal tot lokaal eten, zoals paarse aardappels een paars broodje vis vlees fruit en groenten. Een woord erg lekker  en van genoten, tijdens het eten kregen we een kleine show van een uurtje. Toen konden we de zaal verlaten en wachten tot we naar de andere show konden gaan waar we helaas niet mochten filmen en foto’s maken. Heb hier dan ook maar een woord voor GEWELDIG MOOI EN Prachtig om tezien heb mijn ogen uitgekeken en kan het niet uitlegen wat ik allemaal heb gezien. Eenmaal terug bij het hotel mijn koffer ingepakt op een paar dingen na, morgen vliegen we naar San Francisco en nemen we afscheid van Hawaii. Wat ben ik van dit eiland gaan houden, en heb de mensen in mijn hard geloten. Wat zijn deze mensen vriendelijk en behulpzaam, hoop echt dat Flow hier weer een keer naar toe gaat echt waar. Hoe je bent wat je bent je bent daar gelijk en word niet nagekeken. Love You Hawaii. Met oprecht het eiland van de regenbogen want die heb ik daar veel gezien.

17-4-2016

9:30 gaan ontbijten en daarna nog wat foto’s gemaakt, 11:00 sleutel in geleveren bij Bas en daarna wered we opgehaald door de taxi voor naar de vluchthaven tegaan. We moesten de koffers apart intjecken en dat was niet bekent, eenmaal gedaan zijn we door de douane gegaanen naar gate 34 gelopen. Had geluk zat bij het raam en heb da ook foto’s uit het raam gemaakt. Bijna 1 boek uitgelezen, de landing was hard maar de vlucht was goed. Daar stonde de taxi’s tewachten en brachten ons naar het hotel, eemaal daar aangekomen kregen we tehoren dat de stroom in de wijk was uitgevallen. Dus alles met een zaklamp verkend het zach er supper mooi uit. Opgefrist en gaan slapen.

18-4-2016

Optijd opgestaan voor verzamelen om tegaan ontbijten, was 5 min. Lopen heb er voor gekozen om pannekoeken met bosbessen ahorn siroop en room tepakken met koffie, schrok van de hoeveelheid en kreeg het dan ook echt niet op, een voordeel heb geen lunch meer nodig jeminee zeg. Maar het was wel erg lekker.we zijn met de bus richting de Golden Gate Bridge gegaan, en daar hebben eerst wat drinken gekocht en foto’s gemaakt met de brug op de achtergrond. Daarna konden we kiezen of de brug op of een wandeling van 2 uur, dat was voormij niet moeilijk de brug wandelen kan altijd nog. Wat was dit een bijzondere ervaring, je loopt over een brug die ook vaak infilms en series word gebruikt en dan loop je er zelf over. Eric was aan het filmen en riep jij staat er ook op ik lachen natuurlijk. We hebben ook naar beneden gekeken en zagen een zeehond in de zee en surfers daar. We zijn daarna terug gelopen en heb met een paar anderen nog een kleine wandeling gemaakt. We zijn met een bus terug gegaan naar een bepaalt punt gegaan waar we een verassing kregen het leven van San Francisco steil om hoog lopen weer naar beneden en weer stijl omhoog wauw dat was best pittig maar had er geen last van. Eenmaal boven kwamen we allemaal weer bij elkaar en zijn we nog een klein stukje naar beneden gelopen en zijn we bij een tentje gaan eten cheesburger met frietjes echt lekker. Tegen over zat een winkel en bijna iedereen wilde shoppen dus zijn we daar naar toe gegaan. Heb een vest en wat kleine dingentjes gekocht. We zijn daarna terug gegaan en hadden gelukkig weer stroom gedoucht en naar bed.

19-4-2016

De dag van Alcatraz de gevangenis op een eiland waar vele mensen probeerden te ontsnappen, en 3 personen zijn nooit meer gevonden, er is daar een film over gemaakt. Kon moeilijk kiezen maar Carolien heeft me geholpen dat was fijn. Ben blij dat ik er geweest ben we kregen een koptelefoon op en er werd in het nederlands gezegt wat er gebeurden daar, het was net of ik er zelf zat zat helemaalin de film. Al die geluiden en intervieuws die lieten horen het was net echt. Alles was achtergelaten zoals het was die cellen de hoofden die waren gebruikt echt het was net of het er nog was. We zijn daar tot half 4 gebleven en zijn met de boot weer terug gegaan aan wal, hebben wat gedronken en iets gegeten, daarna nog naar pier 39 daar lagen allemaal zeeleeuwen apart. Terug naar het hotel wat opgefrist moesten al weer snel verzamelen om tegaan eten. We zijn in 2 groepen gaan eten konden niet allemaal bij e Mexicaan terecht, ben bij de Mexicaan gebleven samen met Bas en Carolien de anderen zijn ergens anders naar toe gegaan. Na het eten zijn we met het groepje lekker capoucino gaan drinken met lemon cheescake had ik erbij gepakt lekker. Ben optijd gaan slapen had het erg hard nodig.

20-4-2016

8:30 opgestaan en met een klein groepje gaan ontbijten, om 11:00 zijn we met zijn allen naar de tram gelopen om naarboven tegaan naar het strand heb herlijk met blote voeten in het water gelopen wat erg koud was. Een aantal mensen gingen de zee in voor de foto’s Bas Carolien Patrick Suzanne en Dennis chapo mensen. Ben daarna helemaal langs het strand gelopen met een aantal andere naar de rotsen en weer terug. Eenmaal terug zijn we bij een tentje lekker broodje gaan eten en wat gedronken, ben met Carolien Bas en eenaantal anderen terug gegaan naar het hotel om tedouchen en ons optemaken voor een honkbal wedstrijd. Eerst bij de Mac gaan eten en daarna een pet gekocht van de thuis ploeg natuurlijk dat hoord erbij. SF Giants helaas verloren maar het was heel gaaf om dit mee temaken wat een stadion zeg en die sfeer geweldig mooi, om half 10 zijn we terug gegaan naar het hotel en onze koffer inpakken morgen gaan we helaas naar huis.

21-4-2016

De dag van vertrek, wat allemaal goed is gegaan. Wat mij van San Francisco bij blijft is dat dit een erg mooi deel is van Amerika rustig mooi waar rijk en arm door elkaar leeft. Hoe je er ook uitziet je bent een mens en je word niet nagekeken, het is gast vrij en vriendelijk waar het heel schoon kan zijn maar op bepaalde plekken weer niet. Weer een stukje gezien wat ik nog niet kenden.

Flow reizen ik wil jullie bedanken dat ik de kans heb gekregen om deze reis tekunnen maken, dat was niet gelukt door deze toppers Suzanne Bas Patrick en Carolien jullie waren geweldig en hebben het goed gedaan, ook al was het niet altijd makelijk. THANKS