Reisverslag Wales 2015, door Margje van Zanten

31-07-2015

17 juli  2015 vertrokken we op vakantie

Om 18,40 kwam begeleiding om 19,30 vertrokken we naar de busjes die stonden op het parkeer plaats van het jaarbeursplein.

Inladen en we vertrokken naar Hoek van Holland naar de boot We waren om 20.45 bij de boot, om 22.00 vertrok de boot, De hutten werden in gedeeld, Samen naar de bar daar wat gedronken, Dan naar de hut op om te gaan slapen. Morgen weer een lange dag

18-7-2015

Vroeg opstaan om 05.30 werden we gewekt door de kapitein 06.00 in de hal staan begeleider Bas Bracht ons naar de ontbijtzaal ontbijten.  we moesten ons haasten om 08.00 waren we in Engeland, Spullen pakken in de hut  pakken en naar de busjes toe instappen, we reden naar ons bestemming plek in Wales, daar waren we om we waren om 15.30 bij de camping, sleutels werden gehaald door begeleiding wie wilde mocht lopen naar de huisjes dat deed iedereen, Bij de huisjes werden we ingedeeld, We hebben 4 huisjes David ik zijn samen, we hadden nog 3 mannen in ons huisje, Tas uit pakken, Om 5 uur mocht je mee naar de supermarkt. David ik bleven bij het huisje dat deed meerdere Om 18,30 kwamen ze terug de begeleiding kookte was erg lekker, Na het eten werd de verjaardag gevierd van Hinno  die was jarig cadeautjes gegeven taart gegeten, We waren heel moe dus lekker op tijd slapen

19-7-2015

Om 08.00 op staan 9.00 ontbijten na het ontbijt gingen we weg met de busjes naar het stadje Betwsy Coed we gingen naar een informatie kantoor, daar een film gekeken over Wales, Na de film kon je kiezen wandelen of in het stadje rond lopen We liepen met Bas mee, Mooie wandeling langs het water daarna gingen met zijn allen naar een terrasje toe gezellig, Toen naar de busjes naar de huisjes S, avonds werd er gekookt door begeleiding er mocht  mee geholpen worden, Na het eten naar de huisjes daar relaxen,

20-7-15

Op tijd opstaan 08.00 ontbijten,

Om 9.30 vertrokken we met de busjes,

10.00 waren we in een stadje,we gingen naar een kasteel toe deze was erg groot, We mochten in groepjes lopen,dat deden we ook, het was een erg mooi kasteel, Middags naar de kust toe daar geluncht en dan mochten we zelf lopen in groepjes of bij begeleiding  Wij gingen met zijn drieën lopen was niet een groot stadje om, half 2 weer verzamelen naar de busjes Naar de supermarkt toe boodschappen doen, Daarna in de busjes naar de huisjes toe, Avonds hielp ik met koken ik maakte sausjes voor de wrap was erg lekker, Na het eten terug naar het huisje.

21-7 2015

Het was vroeg opstaan, 07.15

Waarom? omdat we naar de stad Liverpool gaan dat is ruim 2 uur rijden We gingen eerst naar het stadion daar kregen we een rond Tour  en uitleg ,over nu en de toekomst Er werd nu verbouwd volgend jaar spelen ze er weer.

We mochten foto's maken, het was mooi, daarna liepen we door het museum met foto's van spelers en de grote beker, onder tussen gingen we ook lunchen, Smidaggs gingen we naar de stad toe, we zagen oud gebouwen, kerken, We zijn een oude kathedraal in geweest, We zijn verder gaan winkelen,met zijn drieën, We zijn naar een winkel geweest waar je Beatles spullen kan kopen,je kon ook naar de Beatles museum dat deden we niet, We liepen in groepjes, of je kon bij de begeleiding lopen, S avonds in de stad eten echt Engels Fichs en chips.

S avonds weer. Terug rijden  naar de huisjes,

22-7-2015

Vandaag heerlijk uitgeslapen half 10 ontbijten Engels ontbijt Smiddags naar een kopermijn erg interessant op passen je hooft was erg donker, Na de kopermijn lunchen terug naar de huisjes en wie wilde mocht mee naar de supermarkt, S avonds eten, Na het eten naar het huisje.

23 -7-2015

Op tijd op staan,

We gingen vandaag naar snowdown hoogste berg. Eerst naar een filmpje gekeken dan naar souvenirs shop toen gingen we met het treintje mee, De berg op, erg mooie rit duurde 2 uur daar kwamen we vlak bij de top iets verder lopen En iets klimmen mooi uitzicht we hadden veel mist dat trok snel even weg toen kwam het weer, Het was wel fris  gelukkig waren goed aangekleed David zong voor mij nog een lied, Erg mooi, Een aantal gingen terug met de treintje en 10 gingen en mee naar beneden lopen, Een wandeling van 3 uur gelukkig klaarde het weer op, Om 17,30 waren we. Beneden om 19,00 werden we op gehaald, De begeleiding had geen bereik om te bellen die moest even zoeken wij bleven zitten,

19,30 waren we  bij het huisje we konden direct aan tafel Marlies en Dave hadden Pannenkoeken gebakken dat was erg lekker, We waren heel moe, Het was een hele fijne dag, Dit is een dag om niet gauw te vergeten,

24-7 -2015

Om 10 uur weg met de busjes half uurtje rijden met de busjes toen waren we er, De langste naam waar ook Bassie Adriaan zijn geweest,Bas heeft een filmpje gemaakt, Daarna zijn we een souvenirs shop ingegaan deze was heel groot, Toen in de busje ingegaan, We gingen naar de kust, Marlies en Hinno maakte de lunch klaar, Met Bas gingen we wandelen aan de kust,daarna teug naar Marlies Hinno lunchen Na de lunch verder met de busjes we gingen naar de noordelijkste punt van Wales We gingen naar een klif erg mooi groep foto gemaakt, In groepjes als je dat wilde , We mochten in groepjes lopen, David ik liepen samen met nog een deelnemer, We gingen een vuur toren bekijken,en naar de pier, Daarna wat drinken, Onder weg foto gemaakt foto gemaakt van een hele oude brug, Toen boodschappen doen toen terug naar de huisjes Ik geholpen met groente  te snijden en David ook en nog 1 deel nemer, Hinno ging vlees bakken voor de barbecue  Marlies hielp mij met Paprika te verdelen, Het was weer erg lekker,

25-7-2015

Vandaag mochten we uitslapen,

Half 10 ontbijten  half 11 in de busjes We gingen naar Caernarfon  naar een kasteel waar Bassie Adriaan hebben gefilmpt, Daar rond gelopen  David ik liepen en nog deel nemer liepen samen, daarna gingen we naar het stadje toe, Om 15,30 verzamelen toen weer in de busjes, Bij het huisje aan gekomen gingen we nog een wandeling doen die mee wilde dat was om de camping heen daar was een mooi meer, Bij het mee hebben we even gezeten,Bas sprong in het meer samen met een deelnemer, Bbbbbbrrrrrrrrr koud water,.

Daarna gingen  we bij de begeleiding koffie of thee drinken,het was heel gezellig, s avonds eten Om 21.00 gingen we naar het meer toe, daar gingen we zelf kamp vuur maken, zelf takken zoeken, en Hinno deed het aan steken wij  braken de takken, we gingen ook marsmellow warm maken boven het vuur, Bij het huisje wat drinken en dan naar bed.

26-7 -2015

Om 7.30 opstaan,

Om 8.30 ontbijten half 10 weg,

We gingen met de busjes weg,we reden,naar Beau Maris toen we aan kwamen regende heel hard, We zijn eerst naar een restaurant gegaan om wat te drinken, Gelukkig klaarde het op, Om half 12 gingen we naar buiten, we gingen wandelen  later gingen we in groepjes Groep 1 ging naar de boot toe en groep 2 ging naar een kasteel toe, David ik gingen met groep 2 Om 1 uur gingen we wisselen  nu gingen we op de boot Speedboot we hadden veel golven, we stuiterde wel erg We hebben zeehonden gezien papegaai duikers zeemeeuwen, met jongen, aas golfers Mooie tocht, Toen lunchen in de busjes

15,15 bij de huisjes,

helaas we moesten onze tassen weer inpakken en het huisje op ruimen, s middags hadden we High tea dat was erg gezellig, Toen gingen we naar de receptie daar kregen we een shirt, Op de foto toen naar het huisje terug, Relaxen s avonds eten, na het eten gingen we met zijn allen naar de bar Gezellig wat drinken,

27-7-2015

Het was vroeg opstaan,

08.00 ontbijten,

Na het ontbijt spullen bij elkaar zoeken,  tas in de bus Om 11.00 reden we weg, eerst nog even de sleutels af geven bij de receptie, Toen konden  we vertrekken, We stopten regel matig om te pauzeren, Savonds aten we  bij de Mc Donald daar gegeten, Toen naar de boot, daar waren we om 20.00 nu moesten we wachten

Om   Half 10 op de boot naar de hutten in delen,

op tijd gaan slapen,

28-7-2015

Nu vroeg op staan 06.0o werden we gewekt door Bas hij belde naar de hut, Om 06.30 ontbijten Om 07.30 bij de receptie staan, Om 08.00 in de busjes stukje rijden naar een parkeer plek om afscheid te nemen van de mensen die naar Eindhoven gingen en van Bas en Hinno.

We zaten bij Marlies in de busje,

We hebben een hele fijne reis gehad,