Reisverslag Zwarte Woud, door Maaike van den Engel

27-09-2012

Voor foto's van dit verslag kan je kijken op onze Facebook-pagina! Klik op deze link.

7 september: Om 7 uur kwam me vader me ophalen en reden we naar Nijmegen voor het opstappunt. Om 8 uur weggereden en naar Utrecht en daarna Eindhoven en doorgereden naar Duitsland gereden. In Duitsland geluncht. Doorgereden naar het hotel en daar hebben we om 19:45 heerlijk avondgegeten en dit hebben we gegeten: lasagne en als toetje: ijs. Daarna de kamerindeling gemaakt en de kamers bekeken en om 22:00 koffer uitgepakt en daarna naar beneden voor informatie en om 22:30 naar de kamer en gaan slapen.

8 September: om 8:00 opgestaan, gedoucht en aangekleed. Om 9:00 heerlijk ontbeten. Na het ontbijt tas ingepakt voor het zwemmen en om 10:30 verzameld. Voordat we wegreden krijgen we te horen dat een deelneemster afscheid nam, dat vond ik wel jammer om te horen, maar ja het is haar keuze. Eerst naar de winkel voor de lunch te kopen en daar heb ik ook kaarten gekocht om te versturen en daarna doorgereden voor het openluchtzwembad. We hebben heerlijk gezwommen en om 16:00 vertrokken naar het hotel en om 16:30 kwamen we aan bij het hotel. Om 18:00 gingen we heerlijk bbqen. Daarna hebben we spelletjes gespeeld en het programma voor morgen gehoord. Daarna heb ik de kaarten geschreven en daarna naar bed.

9 September: Om 8:30 opgestaan, gedoucht en aangekleed. Om 9:00 heerlijk ontbeten. Om 10:30 vertrokken we naar de kloof. Op de parkeerplaats aangekomen lunch klaargemaakt voor onderweg. Toen gingen we wandelen en hebben we onderweg tijdens de wandeling onze lunch opgegeten. Na de lunch werd overlegd wie 4 km en wie 8 km wou lopen. Het was een mooie wandeling, maar wel vermoeiend. Aangekomen aan het eind van de wandeling even uitgerust. Het busje kwam eraan eraan en onderweg nog wat gedronken. Daarna verder gereden naar het horel. Even naar de kamer en om 19:00 avond gegeten. Dit hebben we gegeten: frietjes, schnitzel en salade. Als toetje: flaflip met druiven. Na het eten de drankjes afgerekend daarna hout gezocht voor het kampvuur.Rond 22:00 terug naar het hotel en nog wat nagepraat en daarna naar bed.

10 september: om 8:30 opgestaan, gedoucht en aangekleed. Om 9:00 heerlijk ontbeten. Om 10:30 een stukje gaan rijden en daarna met de trein naar Freiburg. Eerst op een terrasje gezeten. Voordat we Freiburg ingingen eerst heerlijk geluncht en daarna Freiburg in om souverniers te kopen. Om 16:30 gingen we avondeten. We konden uit 9 verschillende menus kiezen. Daarna een stukje gelopen en een ijsje gegeten. Daarna terug met de trein en de busjes in het hotel aangekomen nog wat gezellig naar gepraat.

11 september: Om 8:00 opgestaan, gedoucht, aangekleed en om 9:00 heerlijk ontbeten. Om 10:00 vertrokken voor het klimmen Aangekomen bij het klimmen werd uitgelegd hoe je alles aanmoest. Daarna naar het klimparkour en daar werd alles uitgelegd hoe je moest klimmen. Daarna heelijk gelunchd. Na de lunch doorgereden naar een heel mooi suptropisch zwemparadijs. Tot 5 uur gezwommen en daarna naar het hotel gezeten om om 19:00 gingen we gegeten: aardappelkroketjes, sperziebonen en kipfilet met een heerlijke saus. Om 20:30 verzameld voor de Lama's. We deden verschillende onderdelen uit de Lama's Daarna nog gezellig nagepraat.

12 September: Om 8:30 opgestaan, gedoucht en aangekleed en om 9:00 heerlijk ontbeten. Om 10:30 gingen we rijden waar je binnen kon: klimmen, darten etc. Daar gingen we ook lunchen. Op de terug weg naar het hotel boodschappen gedaan en hebben we een marsijsje gekregen. Om 16:15 in het hotel aangekomen en tot 17:30 gerust. Daarna reden we naar een pizzaria. We konden uit pasta's en pizza's kiezen. Je kon ook een toetje nemen,maar dat was wel voor eigen rekening. Na het heerlijke eten teruggereden naar het hotel en het programma voor morgen gehoord daarna nog gezellig nageklets en daarna naar bed.

13 september: Om 8:30 opgestaan, gedoucht en aangekleed. Om 9:00 heerlijk ontbeten. Om 10:30 gingen we naar een gondel rijden. Met de gondel omhoog. Daar aangekomen kon je kiezen: restuarant dicht bij 4 km of 15 km lopen. Voordat we onze eigen keuze's hadden gemaakt eerst gelunchd en daarna gewandeld. Het was een mooie wandeling, maar wel vermoeiend. Aan het einde van de wandeling. Kwamen we moe, maar voldaan aan bij de busjes. Terug gereden naar het hotel en bij het hotel aangekomen weer in de busjes gestapt en op een open plek in het bos gebbqd met salade: komkommer, tomaat etc. Ik heb heerlijk gegeten en terug naar het hotel heb ik in de bus nog nagenoten. Bij het hotel aangekomen naar bed.

14 september: om 8:00 opgestaan, gedoucht aangekleed, tas ingepakt en om 9:00 ontbeten. Om 10:30 vertrokken naar een outdoor parkour gereden. Ik heb gemicked golf. Daarna heerlijk gelunchd, daarna naar de grootste roddelbaan gereden. Alleen we hadden geen tijd. Wat gedronken op een terrasje en daarna naar het restuarant gereden. We konden uit verschillende soorten gerechten kiezen. Het eten was heerlijk. Na het eten terug gereden naar het hotel. Het programma voor morgen gehoord in het hotel. Na het programma spelletjes gespeeld en daarna nog wat nagekletst en daarna naar bed.

15 september: Om 8:00 opgestaan, gedoucht, aangekleed en om 8:30 ontbeten de groep werd in 2en gedeeld voor het e-biken. Ik zat in de middaggroep. Om 9:30 vertokken voor het zwemmen. We zijn in het zelfde zwemparadijs geweest als van de week. Om 12:00 uit het zwembad en richting de e-bikes gereden. Aangekomen bij de e-bikes eerst heerlijk gelunchd en daarna gee-biket het was een mooie tocht, maar wel vermoeiend. Daarna naar het hotel terug gereden en om 18:30 in het hotel gegeten. Dit hebben we gegeten: wraps met apelstrudel als toetje. Daarna hebben we de begeleiders en de hoteleigenaren bedankt en bedankte ze ons en kregen we het kadoo van Flow. Koffer ingepakt en nagepraat en daarna naar bed.

16 september: Om 6:00 opgestaan, gedoucht, aangekleed, de rest van de koffer ingepakt en dagrugzak voor onderweg. Om 6:45 ontbeten en om 8:30 richting huis vertrokken. Tussendoor gestopt voor plaspauze en lunch. In Eindhoven afscheid genomen van de mensen die in Eindhoven eruit moesten en voor de mensen die in Utrecht erui moesten.

Ik heb genoten van deze vakantie