Reisverslag Kerstreis, door Merel Verhees

07-01-2019

Reisverslag Kerstreis Duitsland

22-12-2018
Op deze dag vertrokken we voor de kerst reis naar Duitsland. Om 9:15 vertrokken we vanaf Eindhoven naar Maastricht richting Duitsland. We stopten elke 2 uur om naar de wc te kunnen en de benen te kunnen strekken. We hadden onderweg file en veel regen. We waren om 20:15 in het hotel. Eten en meteen lekker slapen.

23-12-2018
Om 7 uur ging ik eerst lekker zwemmen. Daarna lekker ontbijten. Het was een heel lekker ontbijt. Bij het ontbijt moesten we doorgeven wat we ’s avonds wilde eten. Je kon uit 3 menu’s kiezen. Om 10:15 vertrokken we naar München. Daar was een kerstmarkt. We gingen eerst in kleine groepjes over de markt heen lopen. Het was een grote en mooie kerstmarkt. We verzamelde voor de lunch. We konden kiezen en ik koos voor een broodje duitse rookworst. Die was erg lekker. We gingen daarna met de hele groep veder lopen en nog warme chocomel drinken. We zagen nog een etalage waar een heel  mooi kerstdorp te zien was. We gingen terug naar het hotel. Daar aangekomen lekker eten. En ik was erg moe dus ging na het eten lekker slapen.

24-12-2018
Om 7 uur was ik weer gaan zwemmen. Lekker ontbeten. Om 10:30 gingen we naar het dorpje Mittenwald in. Dit is het dorpje waar we zitten. Lekker gewinkeld daar. Daarna lekker lunch. Ik had goulash soep. Was erg lekker. ’s Middags gingen we nog met een klein groepje naar een park om te wandelen. Dat was mooi in de sneeuw. We hadden ’s avonds een kerstdiner. Dat was een lopend buffet. Dus je kon deze avond zelf kiezen wat je wilde eten. Er kwam ook nog een duitse sinterklaas. Na het eten ging ik met nog een paar andere naar een kerstmis in de kerk. Ik was om 23:00 terug. Lekker slapen.

25-12-2018
Om 7 uur was ik gaan zwemmen. Daarna ontbijt. Om 10:15 naar Oostenrijk. We gingen daar naar een ski pieste kijken. We zagen heel veel sneeuw. Met een treintje gingen we naar boven. Daar rondgekeken en lekkere lunch op. Terug naar het hotel. We gingen naar de bierbrouwerij. Die was wel dicht maar we konden wel wat drinken. Daarna lekker in in het hotel. Spelletjes avond en lekker slapen.

26-12-2018
Om 7 uur zwemmen. Daarna lekker ontbijt. Om 10 uur vertrokken we naar de Alphen zoo in Oostenrijk in Innsbruck. We gingen met de trein. Met een begeleider. De andere begeleiders gingen met de busjes. Want we gingen terug met de busjes. Eerst daar rondgelopen. En lekker eten. Ik bleef naar de lunch bij het restaurant. Nog even rondlopen en weer terug naar het hotel met de busjes. Terug in het hotel even uitrusten. Lekker eten en slapen.

27-12-2018
Om 7 uur zwemmen. Ontbijten. Daarna zijn we naar een kasteel in Duitsland gereden. Was erg druk. Maar mooi om van de buitenkant te zien. Naar de lunch zijn we doorgereden naar een hangbrug tussen 2 bergen in. Er gingen 2 busjes terug. Ik ging mee over de brug lopen. Eerst langs een paadje met veel sneeuw en ijs dus uitkijken. Maar naar een half uur waren we er dan de hangbrug. Die vond ik heel leuk. Lekker hoog en je kon ver kijken. Terug naar hotel stonden we in de file. Terug in hotel meteen eten en koffer inpakken. We gingen in het hotel nog een afscheidsdrankje drinken. Lekker slapen.

28-12-2018
Om 6 uur opstaan. We gaan naar huis. Om 6:45 koffer in bus en lekker eten. Om 7:50 vertrekken we. Om de 2 uur stoppen en lekkere lunch onderweg. Om 18:15 ben ik weer in Eindhoven.

Het was een super leuke reis. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn reisverslag hebben gelezen.

Groetjes Merel Verhees

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button