Reisverslag stedentrip Parijs, door Jerina Wisse

28-03-2019

Dinsdag 19 maart
Ik moest al vroeg opstaan om met de trein naar Amsterdam centraal te gaan. Kwart over 10 moesten we verzamelen. Super leuk om Niek, Anne en Martijn weer te zien. Was gelijk weer dolle boel. Kwart over 11 vertrok de Thalys. Kwart voor 3 kwamen we aan in Parijs. En dan met de metro naar het hotel. Daar aangekomen even relaxen en om 6 uur verzamelen om naar een restaurantje te gaan. Het werd een Italiaan. Het eten was al heel snel klaar. Bij het eten werd verteld wat we de volgende dag gingen doen.

Woensdag 20 maart
We vertrokken na het ontbijt om 9 uur. We gingen wandelen naar de Sacre Couer. Aangekomen bij de Sacre Coeur, ging de ene helft via een parkje naar boven en de andere helft met de trap. Foto's gemaakt en ook in de Sacre Coeur geweest. Daarna liepen we naar Place du Tetre. Dat is een pleintje waar veel tekenaars staan, mensen na te staan te tekenen. Ook hadden we even de tijd om souvenirs te zoeken. Ik ging met Niek en Anne een rondje doen. Toen iedereen klaar was liepen we door naar Centre Pompidou. Dat is een gebouw waar wat normaal aan de binnen kant zit je nu aan de buitenkant ziet. Alle leidingen zie je dan ook.

We gingen even op een terrasje zitten. We moesten in een kring gaan staan, toen bleek dat Renée jarig was die dag. Dus met z’n allen voor haar zingen. Daarna nog even rond kijken terwijl Tim metro kaartjes ging regelen. Want we gingen naar de Notre Dam. Want eerst was de bedoeling dat een groep door zou lopen na de Notre Dam en een groepje terug naar het hotel gaan met de metro. Toen zag Tim dat de dichtbij zijnde metro halte dichtbij de Notre Dam ligt. Dus zijn we met zn allen naar de Notre Dam gegaan. Daarna zijn we met de metro terug naar het hotel gegaan. We hadden ons opgedeeld in groepjes want dat is makkelijker met zo'n grote groep. Aangekomen bij het hotel konden we nog even relaxen, om daarna uit eten te gaan. Renée mocht kiezen wat ze wilde eten. Het werd Aziatisch. Ik heb lekker gegeten. Daar werd ons ook het programma voor heel de week verteld. Daarna terug naar het hotel.

Donderdag 21 maart
We gingen vandaag veel met de metro. Eerst naar de Arc de Triomph. Daar ook onder gestaan. Daarna door gegaan met de metro naar de Eiffeltoren. Echt heel mooi. Veel foto’s gemaakt. Daarna was het plan om met de metro naar een marktje te gaan en te picknicken. Maar toen we daar aan kwamen bleek dat het marktje al was geweest. Toen zijn we op een terrasje gaan zitten. Daarna met de metro naar het hotel. Nog even relaxen en kwart over 5 verzamelen voor het avond programma. We gingen eerst hamburgers eten met friet, En daarna gingen we een boottocht over de Seine bij nacht, alles was mooi verlicht. Het was heel krap om de boot te halen. Dus wij met z’n allen gaan rennen. Net gemist, maar gelukkig konden we met de boot van half 9 mee. Daarna terug naar het hotel.

Vrijdag 22 maart
Vandaag gingen we dan naar Disneyland. Half 9 vertrokken we. En gingen we met de metro en de trein naar Disneyland. Duurde even voor wij naar binnen konden. Maar toen we binnen waren zijn we eerst een broodje gaan eten. En werden er groepjes gemaakt. Ik ging met Niels, Martijn, Reinhardt en Erik en Tim Fantasialand in. Onder andere zijn we in in i't's a small world en Peter pan geweest. En nog met een boot mee. Daarna zijn we naar de parade geweest. En er was nog even tijd om souvenirs te kopen. De begeleiding had besloten om niet te eten in Disney land. Maar eerst terug naar het hotel te gaan en te gaan eten in het restaurant onder het hotel. Het was al laat toen we gingen eten, gelukkig stond ons eten wel snel op tafel.

Zaterdag 23 maart
We moesten kwart over 10 bij het Louvre zijn. Dus daar gingen we met de metro heen. Het was een heel mooi gebouw. Eerst was er de mogelijkheid voor foto's buiten. Toen konden we naar binnen. Eerst zouden we in 3 verschillende groepen gaan. Maar dat kon niet omdat we 1 groepsticket hadden. Dus hebben we met z’n allen een ronde door het gebouw gedaan. Is mij zelfs gelukt om een foto van de Mona Lisa te maken. Toen we klaar waren, wilden we naar een park gaan om lunchen. Maar onderweg zagen we van een afstandje de gele hesjes. toen we aan kwamen bij het park bleek het park ook dicht te zijn vanwege demonstraties. Toen zijn we gaan lunchen tegenover het park. Na het lunchen was er de mogelijkheid om souvenirs te kopen of terug te gaan naar het hotel. Ik ben toen terug gegaan naar het hotel, mijn voeten deden wel erg zeer. In het hotel lekker kunnen relaxen en om half 7 gingen we verzamelen om te eten. We kregen een 3 gangen diner. En heb weer lekker gegeten. Toen we bij het hotel waren moesten we onze koffers inpakken. Want morgen gingen we naar huis.

Zondag 24 maart
Vanochtend kregen we de tijd om beetje uit te slapen. 9 uur gingen ontbijten en na het ontbijt nog even de laatste spullen pakken en kwart over 11 vertrek. Daarna met de metro naar Gard du Nord. Nog even een groepsfoto maken van de Thalys. En daarna konden we de trein in. In de trein hebben we nog een filmpje gemaakt. Waarin iedereen moest zeggen hoe ze heten en wat ze het leukste vonden aan de reis. Om kwart over 3 was het afscheid. Want Felix, Niels en ik stapten uit in Rotterdam. En de rest ging door naar Amsterdam.

Ik kijk terug op een leuke reis waar ik ontzettend veel gelachen, vooral om de grappen van Niek en Anne.

Niek, Felix, Jorg, Sjoerd, Anne, Martijn, Renée, Sjoukje, Erik, Reinhardt, Will, Niels en Bas

En Laura, Tim en Nelia

Super bedankt voor de leuke vakantie!!

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button