Gedicht Tossa de Mar 2026
Al weer een vakantie met flow reizen bijna voorbij
Niemand zetten ze bij flowreizen op zij
Je hoort er gewoon bij
Dat maakt me blij
De eerste dagen waren zwaar
Maar de begeleiding stond voor je klaar
Met de bus naar Spanje minder fijn
Maar je mocht je zelf zijn
De rit was wel erg zwaar
Gelukkig waren we op tijd daar
Samen met 2 vriendinnen op vakantie
Is heel erg fijn
Maar soms wil je ook wel even alleen zijn
De rest van de groep moest je leren kennen
Dat was wel even wennen
Spanje is een heel mooi en warm land
Maar sommige door de zon verbrand
Met het treintje de stad verkennen
De hobbels waren wel even wennen
Voetbal kijken in het hotel
Was leuk maar ook heel druk
Dat maakte mijn hoofd een beetje dol
Balen was het wel dat niet mee kon boot
Waar ik normaal zo van genoot
Want ziek zijn op vakantie is niet fijn
Om heel de dag op je hotel kamer te moeten zijn
De jeep vond ik minder leuk
De hobbels en de bobbels ware niet fijn
En deden soms ook een beetje pijn
Het uitzicht was wel mooi daar is iets
wat ik wel van genoot
Een praatje op zijn tijd ook al was het soms voor de gezelligheid
Deed mensen wel goed
We hadden een fijne groep
Het was fijn om met flowreizen op reis te zijn
Voor sommige was het soms erg zwaar
Maar iedereen stond voor elkaar klaar
We hadden een fijne groep
Met de een klikte het beter dan met de ander
Maar het was fijn
Om in je eigen waarde te mogen zijn
Girona is een hele mooie plek
Wel veel lopen en veel trappen
Daar waren die dag heel veel stappen gezet
En heel veel trappen
Begeleiding wat jullie voor ons doen
Daar voor verdienen jullie een dikke tien
Ik wil jullie vast en zeker nog een keer zien...
Groetjes Christel van Dalen