Het Coronavirus

30-07-2021

Het Coronavirus: Hoe gaat Flow Reizen hiermee om en wat moet je weten?

Al deze vragen proberen wij in dit artikel te beantwoorden. Heb je daarna alsnog vragen, neem dan contact met ons op via de email: info@flowreizen.nl óf telefonisch: 0495-544823

Reizen in Coronatijd, is het veilig?

Tijdens de zomerreizen zullen we nog steeds te maken hebben met Corona. Welke maatregelen er dan nog zijn weten wij nu nog niet precies. Maar intussen is er steeds meer bekend over Corona en kunnen we goede maatregelen nemen om toch te kunnen reizen. Daarnaast is de algemene verwachting dat er straks meer mogelijk is door het vaccineren.  

Belangrijk om te weten: wij laten de reizen alleen doorgaan als het veilig is om te reizen. Wij houden daarbij het reisadvies van de Ministerie van Buitenlandse Zaken aan (www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen).

Bij code groen en geel is het veilig om te reizen. Bij code oranje en rood reizen wij niet en zal Flow Reizen de reis annuleren. Daar krijg je automatisch bericht van. Je kan dan kiezen voor een andere reis of geld terug. We geven geen vouchers uit. Aangezien de kleurcodes constant veranderen kunnen we hier nu nog geen 100% zekerheid geven. We proberen dit uiterlijk 2 weken voor vertrek te beslissen.

Daarnaast houden wij ons aan het beleid van de ANVR, SGR, Nederlandse overheid, Europese Commisie en buitenlandse regeringsbesluiten. Deze organisaties werken samen en zij zijn leidend hierin. Zo kunnen wij beslissingen nemen die zijn gebaseerd op feiten en gelden voor alle reizigers dezelfde afspraken.

Welke voorzorgsmaatregelen worden er getroffen?

Je boekt een groepsreis. Dat betekent dat je met andere mensen op reis gaat en dat het niet te voorkomen is dat wij als groep ons moeten voortbewegen in de maatschappij. In het kort gaat het inhouden dat we een Corona-bubbel willen creëren. Dat wil zeggen dat wij er alles aan doen om zoveel mogelijk contacten te vermijden met mensen buiten onze groep en we houden daarbij de 1,5 meter als graadmeter aan. Binnen de groep zal dit echter niet altijd mogelijk zijn, denk hierbij aan de eettafels/ minibusjes/ touringcar/ vliegtuigen/ de slaapkamers, enz. Dat geeft in principe niets, als je geen Corona hebt, kun je geen Corona overdragen..

De reisregels:

  • Je moet zelf zorgen voor goede bescherming, dus neem voldoende handgel, zelftesten en mondkapjes mee voor de gehele reis
  • Je hebt een vaccinatiebewijs of een bewijs van een negatieve PCR test of een antistoffen bewijs nodig. Deze moet je 24 uur voor de reis hebben afgenomen. Let op: zonder een van deze documenten word je waarschijnlijk niet toegelaten in een aantal landen. 
  • Met een Coronabewijs (Digitaal Corona Certificaat (DCC) kun je bewijzen dat je bent gevaccineerd, corona hebt gehad of negatief bent getest
  • Een week voor aanvang van de reis mailen wij alle reizigers én de 1ste contactpersoon de 'Verplichte Gezondheidscheck' met een 'Gezondheidsverklaring'. In de mail staat beschreven voor welke verplichte documenten jij moet zorgen vóór aanvang van de reis
  • Op de dag van vertrek bij de opstapplek vragen wij de ingevulde 'Gezondheidsverklaring' van alle deelnemers en begeleiders. Daarnaast meten we je temperatuur voor de reis vertrekt
  • Wij houden ons tijdens de reis (vervoer, accommodatie, activiteiten) aan alle geldende maatregelen van Nederland en de desbetreffende reisbestemming
  • Op de vliegreizen na zal al het vervoer exclusief zijn voor Flow Reizigers. In de minibusjes gaat dus verder niemand anders mee
  • Het kan het zijn dat je tijdens het vervoer en in openbare ruimtes een mondkapje moet dragen en dat desinfectie voor je handen verplicht is
  • In hotels zitten we als groep bij elkaar. Een groot aantal hotels/vakantiehuizen hebben we geheel voor onszelf. Hierdoor kunnen we maximaal gebruik maken van de ruimtes en proberen we zoveel mogelijk vaste zitplaatsen aan te houden in de bus, het vliegtuig en in de restaurants
  • Voor de 2- of 3-persoons slaapkamers proberen wij zoveel mogelijk losse bedden te regelen, maar dit is niet altijd mogelijk, er is dan wel apart beddengoed geregeld
  • Alle hotels voldoen aan de Corona hygiëne richtlijnen

Let op! Deze lijst is niet compleet, we hebben een uitgebreide handleiding gemaakt en deze passen we aan als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Het gaat er bij deze korte samenvatting om, dat je een bewuste keuze maakt om te reizen in Coronatijd. 

Wat houdt een Verplichte Gezondheidscheck en Gezondheidsverklaring in?

Het afgelopen jaar hebben we jullie op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen rondom Corona.

De afgelopen tijd heeft iedere reiziger en eerste contactpersoon een mail ontvangen over de te verwachten regels. Deze verplichte regels zijn niet alleen belangrijk voor jezelf, maar ook voor je medereizigers want zo blijven we allemaal gezond en kunnen we weer veilig reizen. 

Hieronder staan voorbeelden zoals ze er zeer waarschijnlijk uit komen te zien. Klik op de link om ze te openen.

Verplichte Gezondheidscheck  &  Gezondheidsverklaring

Je hoeft hier nu niets mee te doen, het zijn voorbeelden zodat jullie je alvast kunnen voorbereiden. De juiste versie ontvang je 1 week voor vertrek, daarin zal alles aangepast zijn naar de feitelijke situatie per reis/per bestemming. Maar zorg ervoor dat je alles op orde hebt om problemen bij vertrek of bij controles te voorkomen.

Hoe werkt een Coronabewijs en hoe kan je die krijgen?

Om op vakantie te kunnen, heb je een geldig Coronabewijs nodig. De officiele naam hiervoor is het Digitaal Corona Certificaat (DCC). Vanaf 1 juli gaat de Europese Unie deze gebruiken en daarmee kan door de hele Europese Unie gereisd worden, in principe zonder extra coronamaatregelen.

Waar kan je de Coronabewijs vinden?
Dit Coronabewijs dien je te laten zien via de CoronaCheck-app. Deze kun je downloaden in de Apple App Store of de Google Play Store van jouw telefoon of via de website: www.coronacheck.nl.

Hoe werkt het?
Met de CoronaCheck-app kunnen mensen een internationale QR-code genereren die bruikbaar is in alle EU-lidstaten. De internationale QR-code kan worden aangemaakt op basis van een negatieve test, vaccinatie of doorgemaakte corona-infectie. Het Coronabewijs is door controleurs af te lezen als QR-code. 

Als een vaccinatie als reisbewijs moet fungeren, controleert de app eerst bij bijvoorbeeld de GGD of iemand daadwerkelijk een vaccinatie heeft gekregen. Als iemand volledig beschermd is en de laatste prik minimaal 2 weken geleden gezet is (bij het Janssen vaccin 4 weken), is de reispas geldig. 

Maar hoe werkt dat precies? Hoe zet je je vaccinatiebewijs, herstelbewijs of negatieve test in de app? Dat leggen we in deze video uit: Hoe maak ik een Coronabewijs met de CoronaCheck-app?

Waar moet je vaccinatie aan voldoen?
Jouw vaccinaties dienen geregistreerd te zijn bij het RIVM. Je kan dat checken op www.mijn.rivm.nl/vaccinaties/login. Je hebt je DigiD inloggegevens hierbij nodig.

• Bij het Pfizer/Moderna/Astra Zeneca vaccin dien je minimaal 2 weken vóór aankomst op jouw bestemming volledig gevaccineerd te zijn (2 prikken).
• Bij het Janssen vaccin dien je minimaal 4 weken vóór aankomst op jouw bestemming volledig gevaccineerd te zijn (1 prik).

Wat als je geen smartphone hebt?
Voor mensen zonder smartphone bestaat een papieren versie. Deze kun je downloaden via de website: www.coronacheck.nl/print 
Deze kan dan worden uitgeprint en kan op precies dezelfde manier gebruikt worden als de digitale variant.

Is het gele vaccinatieboekje ook geldig?
De zorgverlener die de prikken heeft gezet kan ook een vaccinatiebewijs aanmaken en dit bijgeschreven in het gele boekje. Het gele boekje is het bestaande vaccinatiepaspoort, maar dat heeft wat Corona betreft geen formele status.
Let op: niet alle europese landen accepteren het gele boekje. 

Wat als je geen DigiD hebt?
Wie geen DigiD heeft, of de CoronaCheck-app of website niet wil of kan gebruiken, kan ook naar de huisarts om QR-codes op te vragen. Je krijgt dan een papieren QR-code mee. 

Wat als ik nog niet volledig gevaccineerd ben of dat niet wil?
Ook zonder vaccinatie moeten mensen naar het buitenland kunnen, benadrukt de Europese Commissie. Dan gelden wellicht andere maatregelen, zoals een verplichte test of quarantaine. Daarnaast kunnen burgers ook met een bewijs dat zij het coronavirus gehad hebben of een recent negatief testbewijs een Coronabewijs krijgen. Een antigeentest is als reisbewijs 48 uur geldig, een PCR-test langer: 72 uur. De meeste reizigers zullen gevaccineerd zijn of moeten zich laten testen. Tussen 1 juli en 31 augustus is de eerste test gratis voor reizigers.

Hoe zit het met vakanties buiten Europa?
Er is nog geen ’internationaal’ Coronabewijs voor vakanties buiten Europa, en het is de vraag of deze er ook gaat komen. Voorlopig zullen landen en regio’s in de wereld ertoe overgaan om elkaars certificaten te erkennen. Deze onderhandelingen staan in veel landen en regio’s nog maar aan het begin. Want sommige landen accepteren weer niet alle vaccins. Dat maakt het complex. Zodra hier meer duidelijk over is, laten we het weten.

Waar kan je een PCR-test of een Antigeen-test laten afnemen?

Ben je nog niet volledig gevaccineerd, dan zul je een PCR-test of Antigeen-test moeten laten afnemen. Dat kan op de volgende manier:

  • Tussen 1 juli en 31 augustus is de eerste test gratis voor reizigers. Deze gratis door de overheid verstrekte test kun je aanvragen op: www.testenvoorjereis.nl
  • Ná 31 augustus is de test niet meer gratis. Je kunt dan een betaalde test laten afnemen bij de ANVR Official test partner via www.coronatest2travel.nl
    Gebruik de couponcode ANVR_reis21! Dan krijg je een gereduceerd tarief van € 69,-!

Uiteraard kun je ook een andere aanbieder kiezen, als het maar een officiële test is.

Geldigheid PCR-test: deze mag bij aankomst op bestemming niet ouder zijn dan 72 uur.
Geldigheid Antigeen-test: deze mag bij aankomst op bestemming niet ouder zijn dan 48 uur. 

Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om de juiste en geldige test tijdig te laten afnemen, wij zijn daar niet verantwoordelijk voor.

Moet ik gevaccineerd zijn om te kunnen reizen?

Nee, dat hoeft niet. Ben je nog niet volledig gevaccineerd, dan zul je een PCR-test of Antigeen-test moeten laten afnemen. Hiermee kan je bewijzen hersteld te zijn van Corona of bewijzen dat je geen Corona hebt.

Let op, de verwachting is dat een aantal landen reizigers gaan verplichten om volledig gevaccineerd te zijn. Anders wordt je niet toegelaten of je moet eerst 5 dagen in quarantaine. De enige 100% goede oplossing is om je dus op tijd te laten vaccineren.

Belangrijk statement Flow Reizen: 
Wij zijn niet voor- of tegen vaccineren. Die keuze ligt 100% bij jou. Wij respecteren alle keuzes. De regelgeving bepaald echter wat wel en niet wordt toegestaan. Flow Reizen moet en gaat zich aan die regels houden.

Afwachten of boeken?

In deze Coronatijd begrijpen wij heel goed dat je twijfelt om een reis te boeken. Dat is een keuze die je zelf moet maken. Je mag er vanuitgaan dat wij alles goed regelen en dat wij alleen reizen als het veilig is. Mocht je teveel twijfels hebben, wacht dan met boeken.

Een voordeel van nu boeken is dat je meer keuze hebt in de reisbestemmingen en reisperiode. Wacht je af, dan heb je minder keuze en kan het zijn dat de reis al vol zit. 

Goed om te weten: zodra je definitief boekt zit je vast aan de normale reis- en annuleringsvoorwaarden. Besluit je ná het boeken om toch niet mee te gaan omdat je niet meer wil, dan betaal je annuleringskosten. Niet willen reizen omdat er Corona is, is bij de verzekeringsmaatschappij géén geldige reden om te annuleren.

Kan ik mijn reis omboeken naar een andere reis?

Heb je al een Flowreis geboekt, maar wil je omboeken naar een andere reis?
Dat is in veel gevallen mogelijk. Lees hieronder hoe dit werkt en wat de voorwaarden zijn.

Onder normale omstandigheden hanteren wij al jarenlang omboekingskosten van €30. Dat is nog steeds zo, mits Flow Reizen geen extra kosten heeft gemaakt.

Het kan namelijk zijn dat wij al vliegtickets, hotelkosten of andere kosten hebben moeten maken voor jouw reservering. In dat geval mogen en zullen wij de gemaakte kosten aan jou doorberekenen. Bij verre en dure reizen zullen eventueel gemaakte kosten meestal veel hoger zijn dan dichtbij reizen.

Bijvoorbeeld:
Je wil een reis naar bijvoorbeeld Vietnam omboeken naar een andere bestemming. Op het moment dat wij nog niets hebben gereserveerd bij de leveranciers, zijn de omboekingskosten €30.
Op het moment dat wij de vliegtickets en de hotels hebben gereserveerd (en dus moeten betalen) gaan wij jou die bedragen in rekening brengen. Dit kan uiteraard flink oplopen.  

Uitzondering:
Voor de extra ingelaste Grou-reis (Reisnummer 96) hanteren we €100 omboekingskosten. In tijd van Corona is het omboeken regelmatig het geval omdat reizigers het toch allemaal een beetje spannend vinden. Maar ook voor deze Grou-reis geldt dat als de werkelijke omboekingskosten enorm veel hoger zijn dan de gestelde €100, wij die kosten verhalen op de klant. Je begrijpt dat wij anders met enorm hoge kosten worden geconfronteerd en die kunnen wij ons in deze tijd niet veroorloven.

Uiteraard overleggen wij altijd eerst met de klant wat de werkelijke kosten zijn en dan kan de klant beslissen wat hij/zij wil doen.

Dit is conform de ANVR reisvoorwaarden en je kan dit teruglezen in Artikel 9.1 www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf

Opzeggen door klant
9.1. Je kunt de reisovereenkomst voor het begin van de pakketreis opzeggen. Doe je dit, dan ben je verplicht om aan de organisator de schade te vergoeden die hij ten gevolge van de opzegging lijdt. Deze schade bedraagt maximaal eenmaal de reissom.

Note van Flow Reizen - Omboeken valt hier ook onder. Formeel: de klant wil zijn boeking annuleren en een andere reis boeken.

Kan ik mijn reis nog annuleren vanwege Corona?

Zodra je definitief boekt zit je vast aan de normale reis- en annuleringsvoorwaarden. Wil je toch niet meer op reis vanwege de reisregels of omdat je het spannend vindt, dan gelden de normale annuleringsvoorwaarden en betaal je annuleringskosten. Niet willen reizen omdat er Corona is, is bij de verzekeringsmaatschappij géén geldige reden om te annuleren.

Belangrijk om te weten: wij laten de reizen alleen doorgaan als het veilig is om te reizen. Bij code groen en geel is het veilig om te reizen. Bij code oranje en rood reizen wij niet en zal Flow Reizen de reis annuleren. Daar krijg je automatisch bericht van. Je kan dan kiezen voor een andere reis of geld terug. We geven geen vouchers uit. Aangezien de kleurcodes constant veranderen, kunnen we hier nu nog geen 100% zekerheid geven. We proberen dit uiterlijk 2 weken voor vertrek te beslissen.

Wat dekt de reis- en annuleringsverzekering van Flow Reizen? 

  • Wil je vooraf een reis annuleren omdat je de regels maar niets vind, of omdat je het spannend vind?
    Geen dekking. Je wist namelijk dat er deze zomer nog steeds corona kon zijn en dat er dan coronaregels zijn. We hebben je daarvan vanaf juni 2020 op de hoogte gehouden.
  • Kun je niet mee omdat je vlak voor de reis aantoonbaar Corona hebt gekregen?
    Wel dekking. Dit loopt via de annuleringsverzekering.
  • Word je ziek (ook Corona) tijdens de reis?
    Wel dekking. Dit loopt via de reisverzekering en je eigen ziektekostenverzekering.
  • Moet je tijdens de reis in quarantaine en moet je later naar huis?
    Wel dekking. Voor mensen in quarantaine vergoeden we de extra reis en verblijfkosten in het buitenland.

Let op: heb je zelf een reis- en annuleringsverzekering geregeld? Controleer of bovenstaande situaties gedekt zijn.

Kunnen we tijdens een reis alle activiteiten doen?

Wij verwachten dat we bij de reizen de (meeste) activiteiten kunnen doen, maar dit zal afhangen van de maatregelen die ter plekke gelden. Mocht er een activiteit niet (of beperkt) mogelijk zijn, dan zorgen wij voor een goed alternatief. Gelukkig hebben we bij de meeste reizen een uitgebreid aanbod van activiteiten waar we uit kunnen kiezen. In overleg met jullie zullen we altijd een mooi programma samen kunnen stellen. 

Wat als een zomerreis niet door kan gaan?

We reizen alleen als dit verantwoord is. Bij code groen en geel is het veilig om te reizen. Bij code oranje en rood reizen wij niet en zal Flow Reizen de reis annuleren. Daar krijg je automatisch bericht van. Je kan dan kiezen voor een andere reis of geld terug. We geven geen vouchers uit. Aangezien de kleurcodes constant veranderen, kunnen we hier nu nog geen 100% zekerheid geven. We proberen dit uiterlijk 2 weken voor vertrek te beslissen.

Wat gebeurt er als ik Corona krijg tijdens de reis?

De rechten en plichten van een reiziger veranderen niet in tijden van Corona. Wij zijn wettelijk verplicht om hulp en bijstand te bieden aan de reiziger in het buitenland. Daar kan je bij Flow Reizen 100% op rekenen.

Krijgt een Flowreiziger Corona tijdens de reis, dan moet je in verplichte quarantaine. Mis je daardoor je vlucht/terugreis, dan hoeft de reisorganisator geen extra overnachtingen en ticket te betalen. Deze situatie is persoonsgebonden en valt onder het eigen risico van de reiziger. In de meeste gevallen, afhankelijk van je polis, dekt je reisverzekering deze kosten. Wij laten je nooit alleen achter. Er zal altijd een begeleider bij je blijven.

Moet een Flowgroep langer in een vakantieland blijven door een plotselinge lockdown (externe factor) dan hoeft de reisorganisatie maximaal drie extra overnachtingen van gelijke kwaliteit als de oorspronkelijke reis voor zijn rekening te nemen. Flow Reizen is wettelijk verplicht (ook in Coronatijd) als de situatie daarom vraagt, gestrande reizigers binnen een 'redelijke termijn’ terug naar huis te repatriëren. Wij laten je nooit alleen achter. Er zal altijd een begeleider bij je blijven.

Hoe zit het met de Corona Reisvouchers?

De Corona Voucher is in het leven geroepen door de SGR in samenwerking met de ANVR en de Overheid om te voorkomen dat reisorganisaties in financieel zwaar weer komen. Deze mocht tot 31 december 2020 worden uitgegeven. Door op deze link te klikken, kom je op de website van de SGR met een goede uitleg en lees je meer over de voorwaarden waaraan de voucher moet voldoen. 

Goed nieuws betreffende de Corona Reisvouchers! Door de verschillende berichtgeving in de media is er verwarring ontstaan betreffende de geldigheid van de Reisvouchers. De SGR en de Overheid hebben snel gereageerd en dit is nu de werkelijke situatie: Alle door Flow Reizen uitgegeven vouchers zijn rechtsgeldig en dus wettelijk akkoord. 

De Consumentenbond staat volledig achter het uitgeven van de Corona Voucher door reisorganisaties die bij de ANVR en SGR zijn aangesloten. Lees het artikel: www.consumentenbond.nl/reisverzekering/reisvouchers-bij-annulering-door-coronavirus

Uitbetalen van Corona Reisvouchers

Vanaf januari 2021 betalen wij de vouchers uit als jij geen reis gaat boeken in 2021. Het uitbetalen doen we 1x per maand. Voorbeeld: geef je in april door dat je jouw voucher uit wil laten betalen, dan storten we in mei het voucherbedrag terug op jouw rekening.
Mocht je besluiten om voor de zomer geen reis te willen boeken en wil je jouw voucher laten uitbetalen, stuur dan een mail naar info@flowreizen.nl en geef je gegevens door. 

Wat is de uiterlijke datum dat Flow Reizen de reisvoucher moet uitbetalen?

Wij krijgen regelmatig vragen over wanneer de voucher nu precies moet worden terugbetaald aan de reiziger, als die de voucher tenminste niet (helemaal) heeft gebruikt voor het boeken van een nieuwe reis. De ANVR is hier heel duidelijk over: de reisorganisator moet uiterlijk  na 12 maanden minus 1 dag de reisvoucher uitbetalen. Lees meer in dit persbericht van de ANVR: https://www.anvr.nl/lists/anvrnieuws/artikel.aspx?ID=837

Hoe lang is de voucher geldig?

Wij mochten de voucher tot 31 december 2020 uitgeven en de geldigheid van de voucher is maximaal 1 jaar na uitgifte. Binnen dat jaar moet je de voucher inzetten, daarna valt de voucher niet meer onder SGR dekking. Je kan de voucher gebruiken voor alle zomerreizen van 2021. De datum van uitgifte dient op de voucher te worden vermeld evenals de einddatum (SGR-voorwaarden). De datum van uitgifte moet plaatsvinden binnen 14 dagen na annulering van de reis. 

Voorbeeld
Een reis die op 1 juni 2020 zou vertrekken wordt op 1 mei geannuleerd.
De uitgiftedatum vd voucher moet voor 14 mei 2020 zijn.
Derhalve een geldigheid tot 14 mei 2021.
Dit betekent dat je tót 14 mei 2021 de voucher kan inzetten door een nieuwe reis te boeken in 2021.

Indien je geen reis wil boeken of omdat er geen geschikte reis bij zit, dan krijg je alsnog je geld terug.

Hoe kan ik de Corona Reisvoucher inzetten?

Als je een reis via onze website boekt (of een optie omzet naar een boeking) wordt aan het begin van het boekingsproces gevraagd of je de voucher wil inzetten (mits je een voucher hebt). Je hoeft de voucher niet mee te sturen, wij hebben al jouw vouchergegevens.
Is het bedrag op de voucher hoger dan de reissom, dan storten we het verschil op jouw bankrekening. Is het bedrag van de voucher lager dan de reissom, dan betaal je het verschil bij. Dit staat op de factuur die je krijgt. 

Zie onderstaand filmpje waarin wordt uitgelegd hoe je de Corona reisvoucher kan inzetten.

Wat is een Coronavirus? (Bron RIVM)

Van Coronavirussen kunnen mensen en dieren infecties aan de longen en luchtwegen krijgen. Er zijn verschillende soorten Coronavirussen. Meestal zorgen deze virussen voor relatief milde klachten, zoals verkoudheid in de winter en vroege lente. Kijk hier een verhelderend filmpje over het Coronavirus en wat je er zelf tegen kunt doen: klik op deze link voor het filmpje.

Waar vind ik betrouwbare informatie over het Coronavirus?

Op de website van de ANVR is voor consumenten een zeer duidelijke FAQ geplaatst met veel gestelde vragen over het Coronavirus. Klik op de link voor deze vragen: www.anvr.nl/archief/overzicht.aspx?tag=Corona-virus

Op de website van de RIVM kun je alles lezen over de oorzaak, de behandeling en de status in Europa. Ga dus voor uitgebreide en de meest recente informatie naar: www.rivm.nl/coronavirus

Op de website van de RIVM kun je de actuele reisadviezen per land vinden: www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button

Neem contact op met Flow Reizen