Reisverslag Lanzarote, door Sharon van Loo

07-04-2020

Dinsdag 10 maart
Vanmorgen ging de wekker om 04:15 om mij klaar te maken voor de vakantie naar Lanzarote. Mijn moeder en ik vertrokken 6 uur vanuit Oosterwolde richting Schiphol want we moesten ons 07:15 melden op Schiphol waar Sam, Evy en Arianne van Flow reizen op ons stonden te wachten. Rond half 8 was het tijd om afscheid te nemen van het thuis front. Dit vond ik toch best wel lastig. We gingen gezamenlijk naar de incheckbalie en de douane hier werden we dan ook goed geholpen. We moesten 1,5 uur wachten voor we naar de gate konden om te boarden. Om 10 uur gingen we gezamenlijk naar de gate en werden met een bus naar ons vliegtuig gebracht. Na een vlucht van 4 uur kwamen we om 2 uur aan op Lanzarote. Wat was het daar lekker weer. Een prachtige omgeving. Om 3 uur kwamen we aan bij ons hotel. We moesten even wachten en de begeleiders gingen dan ons inchecken we kregen ook te horen bij wie we op de kamer slapen. Toen iedereen de kamers had gingen we naar onze kamers om onze spullen neer te zetten. 18:00 kwamen we allemaal weer samen om ons dag te bespreken en wat we morgen gingen doen. Om 18:30 zijn wij gezamenlijk naar het eten gegaan en hadden we na het eten een gezellige avond met muziek. Om 22:30 was het tijd om te slapen.

Woensdag 11 maart
Na een lekkere nacht slaap zijn we om 08:30 wezen ontbijten. Om 10 uur zijn wij opgehaald door bus 17 om naar een markt te gaan. Hier hebben we lekker overheen gelopen en een beetje Playa Blanca ontdekt. We zijn in 3 groepjes over de markt gegaan ik zat samen met Bas, Sander, Avital, Wendy bij Arianne. Ik heb een petje gekocht voor de zon. Na ons bezoekje aan de markt zijn we weer terug gegaan naar ons hotel. Waar we om 1 uur weer met elkaar gingen lunchen, na de lunch kon iedereen zijn eigen ding doen. Ik ging samen met Reinier en Sien even zwemmen. Om 18:00 kwamen we weer samen en kregen wij eindelijk te horen wat we allemaal deze vakantie gaan doen. 18:30 was het weer tijd om met ze alle te eten. Waar we na het eten weer gezellig met ze allen buiten zaten. Zoals gisteren was het om 22:30 weer tijd om lekker naar ons bedje te gaan.

Donderdag 12 maart
Vanmorgen ging de wekker om 07:45. Ik had afgelopen nacht niet echt lekker geslapen zijn we met zijn allen om 08:30 wezen ontbijten. We zijn om 10 uur opgehaald door bus 17 om met zijn alle wezen zwemmen. We kregen toen ook te horen dat we daar dus s middags konden blijven eten dus dat we wat langer konden blijven. Ik ben met Arianne van de glijbaan geweest om mijn angst te overwinnen om niet vast te zitten in een glijbaan. We zijn om 16:00 weer opgehaald door bus 17 om weer naar ons hotel terug te gaan. 's Avonds hebben wij om 18:15 weer ons gezamenlijk verzameld om te bespreken wat we morgen allemaal gingen doen en om 18:30 gingen we weer gezamenlijk eten. Na het eten hadden we weer een gezellige avond met spelletjes en muziek. Om 22:30 was het weer tijd om lekker te slapen.

Vrijdag 13 maart
Vanmorgen ging de wekker weer om 07:45 om 08:30 weer aan het ontbijt te zitten. Na het ontbijt hadden we de tijd voor ons zelf. Een groepje ging om 13:00 karten en een groepje ging om 13:00 lunchen en om 13:30 naar het stadje. Ik ben naar het stadje gegaan samen met Jeroen, Wendy, Nicole, Avital, Cassie, Sien, Bas, Sander en begeleiders Evy en Sam. We hebben daar lekker gewinkeld en lekker op het terrasje gezeten om van het lekker weer te genieten. Na het stadje hadden we even nog tijd voor ons zelf om ons lekker op te frissen voor het avondeten. Om 18:15 kwamen we weer bij elkaar voor ons praatje. Zoals andere dagen hebben we weer om 18:30 gegeten. Na het eten zijn we weer gezellig wat wezen drinken en hadden we bingo en daarna onze karaoke. Nu is het tijd om lekker te slapen tot morgen.

Zaterdag 14 maart
Goedemorgen lieve mensen. Op dit moment is het 8 uur en is het tijd om uit bed te komen. We gaan vandaag met Reinier, Sien, Anne, Jeroen, Nicole, Wendy, Frits en begeleiders Sam en Evy een boottocht maken. Zo is het eerst tijd weer voor ons lekkere ontbijt. We hebben als ontbijt vele lekkere dingen. Het lekkerste vindt ik toch de watermeloen. Ik ga me nu klaar maken voor het ontbijt en de boottocht. Na onze mooie boottocht en het zwemmen in de noordelijke atlantische oceaan zijn we weer gekomen in ons hotel. Op dit moment is het 16:30. Nu hebben we lekker een moment voor ons zelf en dan verzamelen we ons weer om 18:15 voor onze flow gesprekje. We kregen tijdens ons flow gesprekje te horen dat er op dit eiland ook 2 mensen besmet waren met het coronavirus. Dit was wel even schrikken maar gelukkig niet bij ons in de buurt je ziet nu wel uit voorzorg steeds meer mensen met mondkapjes op. Na het eten gaan hebben we weer muziek en hebben we weer lekker buiten gezeten.

Zondag 15 maart
Goedemorgen allen. Vandaag is het tijd om naar de dierentuin te gaan het is om 06:45 en we gaan lekker om 07:30 ontbijten omdat we om 9 uur weer moeten verzamelen voor onze bus 17 om naar de dierentuin te gaan.
Het is op dit moment 09:30 en we hebben net gehoord dat de ambassade van Spanje heeft besloten om alles te sluiten uit voorzorg voor het coronavirus. Dat betekend dat we ons resort niet meer kunnen verlaten en we ons moeten vermaken op het resort. Dit was best wel vervelend en kwamen dan ook zeker wat tranen. Nu hebben we afgesproken om 10:30 te gaan sporten en daarna maar lekker spelletjes te doen. Ondanks de nare omstandigheden hier zijn we allemaal op ons eigen manier aan het genieten van onze vakantie en onze leuke groep. Vanavond gaan we weer zoals elke avond een top avond van maken met vanavond onze eigen disco.

Maandag 16 maart
We zijn weer lekker de ochtend begonnen. Met een heerlijk ontbijt. Ook hebben we te horen gekregen dat onze massage vandaag ook niet door gaat. Dit was wel even jammer. Maar we gaan weer straks om 10:30 lekker sporten en dan de middag maar lekker aan het zwembad zitten. Vanmorgen hebben we gezellig op muziek gesport dit was onwijs leuk om te doen. Tijdens de lunch kregen we te horen dat de begeleiders ons weer om 14:15 in de lobby willen hebben omdat ze weer nieuws voor ons hadden. We kregen te horen dat we ons hotel moesten verlaten omdat het hotel gaat sluiten. Dit kwam best wel hard aan en gaat dan ook gebaard met tranen. Sam, Evy en Arianne gingen ons allemaal helpen met onze koffers. We moesten om 15:30 weer verzamelen voor de taxi om naar ons andere hotel te gaan. Sam Evy en Arianne hadden in de groepsapp het thuisfront op de hoogte gehouden zodat hun ook wisten wat er gebeurde. We mochten maar met ze tweetjes in de taxi zitten ivm voorzorg van het coronavirus. Bij het andere hotel zat Arianne op ons te wachten om ons te helpen. Gelukkig kende we het hotel want we zijn daar wezen zwemmen donderdag dus dat was wel fijn. ‘s Avonds hebben we mee gedaan aan de bingo en de karaoke.

Dinsdag 17 maart
Na een onrustige nacht voor mij zijn we weer gezellig om 09:30 wezen ontbijten. En dan lekker een dagje ontspannen. Vandaag was Frits jarig en die vierde dat hij 50 jaar is geworden dit hebben we dan ook zeker niet aan ons voorbij laten gaan. We kregen net te horen dat het zwembad en de bar ook even gaan sluiten. We maken nu een terrasje bij Sam, Evy en Arianne om zo toch nog met elkaar samen te kunnen zitten. We hebben vanmiddag op het terrasje Jochem Meyer gekeken voor wie dat wilde en we mochten ook gewoon lekker in ons eigen huisje zitten. We konden vanmorgen ook nog even een keer sjoelen met iemand van het animatie team. De bar is gelukkig wel open om drinken te halen alleen we mogen er niet meer zitten. De Animatie team hebben ook alle activiteiten voor nu afgelast en alles word nu goed schoongemaakt. We mogen ook een gedeelte van de lobbi niet meer gebruiken om er te gaan zitten. Na het avond eten hebben we een film aangezet voor wie dat wilde.

Woensdag 18 maart
Goedemorgen allen ondanks dat we de afgelopen dagen aardig wat tegenslag hebben gehad hoop ik vandaag op een mooie gezellige dag. In iedergeval de zon schijnt lekker. We gaan ook zo weer lekker sporten. Na het groep sporten ga ik samen met Arianne nog samen in de gym sporten met gewichten, daarna hadden we lekker een middag voor ons zelf. Vanmorgen hebben we gezellig met Nicole, Bas, Frits, Wendy, Avital, Cassie, Sander, Anne, Evy, Arianne en Sam wezen handballen. Dit was enorm leuk. Reinier heeft allemaal foto’s lopen maken. De rest van de middag hebben we allemaal gedaan wat iedereen zelf wou doen. Ik ben samen met Sien in de zon gaan zitten om lekker nog even van het weer te genieten. Na het avondeten hebben we met zijn alle de vakantie gezellig afgesloten met wat drinken en chipjes. Voor nu zeg ik slaap lekker.

Donderdag 19 maart
Yeah vandaag gaan we naar huis! Ik zeg yeah maar ergens is het ook een enorm dubbel gevoel. Ik ben blij dat ik weer naar Nederland mag, maar weet ook gewoon niet wat er allemaal in Nederland aan mijn broek gaat hangen. In iedergeval begon mijn ochtend vroeg. Om 8 uur ben ik samen met Arianne wezen sporten in de gym. Na het sporten en het opfrissen was het tijd voor ons lekker ontbijt. Na het ontbijt moesten we onze koffers inpakken. Sam, Evy en Arianne konden je ook helpen met je koffer en tassen inpakken. Na de koffers inpakken was het dan echt tijd om ons te verzamelen bij het terras van Sam, Evy, en Arianne. We zijn met ze alle wezen lunche en hebben onze brood pakketjes voor de avond gemaakt. Na de lunch zijn we naar het terrasje gegaan waar we nog met ze alle lekker spelletjes hebben gedaan en een gezellige middag van hebben gemaakt. Om 16:30 was het dan echt tijd om ons klaar te maken voor het vertrek naar het vliegveld. We werden om 16:45 opgehaald door onze TUI bus. We mochten niet meer naast elkaar zitten in de bus ivm het coronavirus. Op het vliegveld aangekomen moesten we weer ons inchecken en door de douane. Eenmaal naar de douane hebben we ons brood pakketje opgegeten en zijn we uiteindelijk om 19:30 wezen boarden. Om 19:45 vertrekken we richting Nederland waar we om 00:50 landen. We zijn samen naar de koffers gelopen en hebben we van elkaar afscheid genomen. We zijn nog wel gezamenlijk door de deuren gegaan naar de aankomsthal waar Ruben van Flow Reizen samen met onze thuisfront op ons te wachten. Om ons weer welkom te heten in Nederland.

Lieve Sam, Evy, Arianne en natuurlijk de Flow mensen op kantoor voor al onze updates. Enorm bedankt voor jullie steun en goede zorgen!

Ook wil ik Nicole, Avital, Cassie, Wendy, Jeroen, Bas, Sander, Sien, Reinier, Daniël, Anne en Frits bedanken. Ondanks alles hebben we met zijn alle enorm leuke vakantie van gemaakt. We hebben met ze alle gelachen gehuild, maar ondanks dat waren we er wel voor elkaar.

Bedankt iedereen!

Liefs van Sharon

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button