Reisverslag Mittenwald, door Sabine van Iersel

25-08-2020

We hebben nog een mooi reisverslag binnengekregen van Sabine van Iersel over haar reis naar Mittenwald in 2018. Lees hieronder haar verslag!

Mittenwald
Gisteren zijn we aangekomen in het prachtige Mittenwald in Zuid-Duitsland het is hier zo mooi.

Het hotel heeft uitzicht op de bergen. Vandaag hebben we het dorpje verkent en zijn we met de stoeltjeslift mee geweest echt supergaaf! Ik vond het wel eng toen ik door het wiel ging dan begint je karretje te trillen het was goed gegaan gelukkig. We zijn terug gewandeld, terwijl we goed op onze voeten letten, voor alle losliggende stenen, takken en vruchten. En vanmiddag heb ik nog even met Gijs gezwommen. Dat was gezellig. We hebben een superleuke groep en we hebben veel lol. We zijn in de avond met Robert, Martijn, Gijs, Bart en Hannah nog iets gaan drinken in een kroeg. De rest wilde voetbal kijken en op tijd slapen. Auf Wiederseen!

Garmish
Hallo daar ben ik weer. Het echt een superleuke dag we zijn naar Garmish geweest daar is het zo mooi. We konden niet op de brug die was dicht vanwege natuurgeweld, dus toen gingen we weer terug. Daarna zijn we weer verder gegaan en zijn we op de schans geweest. We zijn er niet vanaf geweest dat gaat een beetje moeilijk zonder sneeuw. Dan weer naar beneden een mooie afdaling die we samen hebben gelopen kletsend en zingend. We zijn naar beneden gegaan daar was een veldje met allemaal toeristen. Daarna hebben we gerodeld superleuk die snelheid! Daarvan werd ik meteen wakker. Nog een foto gekocht. Om vervolgens Garmisch in te gaan een supermooi dorpje met gezellige huizen. Daar hebben we nog spullen gekocht en iets gedronken. Aangekomen in het hotel was er Voetbal op tv, Duitsland-Mexico. Natuurlijk waren we voor Mexico en het personeel van het hotel was teleurgesteld. Lekker gegeten, na het eten nog gekaart. Goed idee van John!

München
Vanochtend vroeg op en aan het ontbijt, Hanna’s foodtruck stond klaar met heerlijke broodjes en een lekkere lunch gesmeerd. Daarna zijn we vertrokken richting München daar nog even een supermarkt in voor de wc en na het verzamelen snel richting de kerk voor de show die om 11 uur afspeelt en we waren net op tijd de kerk is zo groot! Om vervolgens naar het gemeentehuis te gaan daar kon je helemaal omhoog voor het uitzicht over de hele stad. Nog een kerk binnen geweest en een kaarsje opgestoken. En nog lekker winkels bekeken. Hoe leuk is het om een traditionele Duitse winkel binnen te lopen alles af te kraken en dat Bart zegt ik heb iets voor je gezien en dat dan bij elkaar te zoeken en als iemand vraagt om je te helpen ‘nein’! Zeggen. Toch maar iets gekocht een shirt met de stad erop. Op een plein met allemaal tafels muziek en natuurlijk bier. Het kleinste is een halve liter. Ik heb toegegeven Rädler onder het motto het is vakantie. Daarna nog rondkijken voor souvenirtjes. En dan weer terug. En in het hotel was het Beierse avond met echt Duits eten gezellige Duitse muziek en veel plezier. Het poelen was echt gezellig Davy, echt een natuurtalent niemand geloofde dat hij het nog nooit had gedaan. Topdag!

De wandeling
Vroeg uit de veren. Ik ben goed gestemd lekker wandelen wandelschoenen check, drinken check, heb ik mijn zwemspullen? Alles bij? Dan door naar Hanna’s foodtruck en weer door naar het dorpje na de aanwijzing immer gerade aus weer in Mittenwald uit te komen toch maar het navigatiesysteem aangezet. Informatie gevraagd bij het punt. En we vertrekken voor een supermooie wandeling. Het eerste meer heel stil en mooi even pauze gehouden, verder de lange paden, bossen en bergen voor het sound of music gevoel. Het zingen bracht ons er doorheen. Langs de weg even zitten en lunchen en bij een klein cafétje even iets te drinken. Het tweede meer nee niet geschikt om te zwemmen en het is warm gewoon doorgaan. Eindelijk het derde meer en ja een recreatieplas met een glijbaan waterfietsen en een vlot om naar toe te zwemmen. Even zitten en weer verder terug in de bewoonde wereld wat fijn terug in de bus. Daarna even rusten in het hotel. Lekker eten en daarna nog even iets drinken in het dorpje met muziek het was gezellig.

De tweede grootste berg van Duitsland
Die berg zagen we vanuit het hotel, met de gondel naar boven en dan nog het laatste stuk tot de top. Een hele klim maar, ja het uitzicht dat is echt de moeite waard ‘met je hotpants in de sneeuw’. En daar genieten van Roberts grill een broodje BratWürst want grillen dat kan ie wel. Nog even langs het museum en weer naar beneden want er was onweer voorspeld. Dus weer terug naar beneden en plenzen dat het deed onweer, regen en hagel tegelijkertijd. Om te bedenken dat je toch nog even naar de supermarkt moet en door de regen sprint met Hannah en Bart gelukkig zat die om de hoek. Ik heb door al die bergwandelingen een topconditie gekregen. Tijdens het avondeten een Italiaanse avond gezellig en lekker.

De hangbrug
De laatste dag we zijn naar Oostenrijk gegaan naar een brug die daar hing over een weg. We moesten een heel eind omhoog en dat was zwaar ik was blij toen we er waren de brug in rap tempo gedaan er is geen bewijs ik was al weg. Gewoon doen dan is het voorbij! En aan de overkant gelunchte met het uitzicht op het fort. En weer terug over de brug. En nog even wat gedronken beneden Davy trakteerde voor zijn verjaardag. En daarna weer terug naar het hotel en mijn koffer inruimen nog even genieten. Morgen gaan we weer terug.

De terugreis is goed verlopen het verkeer reed goed door en we kwamen een half uur eerder aan dan verwacht. Nu lekker terug naar huis. Het was een fijne vakantie ik wil iedereen bedanken voor de leuke reis ik ben al aan het bedenken wat ik volgend jaar ga doen.

Groetjes Sabine

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button