Reisverslag Niederau, door Sharon van Loo

13-09-2021

Reisverslag Niederau, Oostenrijk

Maandag 23 augustus
Yes eindelijk is het zo ver wij gaan vandaag met een groep naar Oostenrijk. Vanmorgen was ik al mooi op tijd wakker. Ik was der helemaal klaar voor. Spannend vind ik het wel aangezien ik niet iedereen had gezien en ook niet alle begeleiders wisten wie der allemaal mee gaan. Rond kwart voor 7 stapte mijn moeder en ik in de auto om naar Breukelen te gaan, hier kwamen we om 8 uur aan. Niet veel later kwamen Anne en Daphne ons ophalen. We hebben onze spullen in de busjes gedaan en was het toch afscheid nemen en tijd om te vertrekken. We reden naar Eindhoven om daar mensen op te halen. Daar ging Rik ook heen met de mensen die in Nijmegen zijn opgestapt. Samen zijn we vervolgens naar Maastricht gegaan en daar zijn de laatste mensen in gestapt. En op weg naar Duitsland. Onderweg gezellig met ze alle bij de McDonald’s gegeten en zaten we in de file bij Duitsland. In de file hebben we in ons busje filmpjes gekeken van Jochem Meyer. Dit was erg gezellig en leuk om zo de tijd door te komen. We zijn rond 22:10 bij ons overnachting in Duitsland aangekomen. Voor nu ga ik lekker slapen.

Dinsdag 24 augustus
Vanmorgen was ik al vroeg wakker. We hebben gezellig met elkaar ontbeten en zijn daarna weer met ze alle in de busje gestapt om verder te reizen. Rond 1 uur kwamen we aan op onze bestemming. Na een welkomspraatje en alle formulieren ingevuld te hebben was het tijd om naar onze kamers te gaan. Ik sliep alleen op een kamer. Nu was het tijd om lekker te gaan relaxen. Om half 5 hebben we even een wandeling gemaakt naar de supermarkt voor boodschappen en om half 7 was het al weer tijd voor het avondeten. Na het avond eten werd de planning verteld en hadden we spelletjes avond voor de mensen die dat wouden. Het was een gezellige ontspannende avond.

Woensdag 25 augustus
Na een wat korte nacht voor mij was het weer tijd om ons klaar te maken voor een mooie dag. Rond 10 uur verzamelen we ons om te vertrekken naar de bummelzug. Met de bunmelzug zijn we naar boven gebracht om eerst lekker te lunchen in het zonnetje en daarna heerlijk een wandeling te maken bij een mooie kloof met een waterval. De groepen werden in 2en verdeeld een verre wandeling groep en een wat mindere verre wandel groep. Ik ging samen met Bartosz, Alex, Remco, Gerwin, Reinoud en Rik de verre wandeling doen. Dit was enorm mooi en lekker om te doen. Ik was enorm trots op mezelf dat ik ongeveer 1,5 uur heb gewandeld in de bergen. Na onze wandeling zijn wij weer met de bummelzug naar beneden gegaan en zijn we met de auto weer naar ons pension gegaan. We hadden om 6 uur lekker een bbq dat heel goed verzorgd was. Rond 20:30 verzamelen we met de mensen die mee willen naar het dorpsfeest. Dit was erg leuk om te zien. Het was een super leuk maar wel een druk dagje.

Donderdag 26 augustus
Vandaag staat er rodelen en Rattenberg op de planning hier heb ik enorm veel zin in. Ons dag begon weer met een heerlijk ontbijt. Na het ontbijt was er even nog tijd voor ons zelf. Ik ben samen met Saskia Goede Tijden Slechte Tijden alvast gaan kijken. Na 2 afleveringen was het tijd om ons te verzamelen. We zijn met het busje naar de rodelbaan gegaan. Hier hebben ik, Lilian, Alex en Daphne gekeken naar de rest die van de rodelbaan af gingen. Nadat iedereen terug was zijn wij ook nog even van de rodelbaan geweest. Ik zat met Lilian in een karretje. Wij vonden het allebei wel erg spannend en hebben heerlijk lopen gillen. Het was enorm hoog maar wel leuk om te doen al vond ik soms de schuine scherpe bochten wel minder maar we hebben wel mooi gedaan. We hebben daar nog even met ze alle geluncht en daarna naar Rattenberg gegaan. Eenmaal in Rattenberg aangekomen hadden we een lekkere bakkerij gevonden Haker dit was ook ons verzamelpunt voor als je de groep kwijt was. 1 groep bleef op het terras zitten en 1 groep ging het dorpje verkennen. We zijn als eerst maar gaan wandelen. Het was echt een mooi klein dorpje. Na onze wandeling zijn we bij bakkerij Haker gaan zitten om heerlijk te genieten. Ik had een warme chocolademelk met een apfelstrudel met vanille ijs. Toen de andere groep weer terug was van wandelen zijn we naar het hotel weer gegaan. We hadden nog even tijd om voor het eten te relaxen. Om half 7 gingen we weer eten en na het eten hadden we muziek bingo. Dit was enorm leuk om te doen. Alle 4 de prijsjes zijn naar Saskia en John gegaan. Het was weer een gezellige dag.

Vrijdag 27 augustus
Goedemorgen vandaag staat er een chill dag op de planning. We hebben vanmorgen even met een paar geld gepind en naar de supermarkt geweest. Er ging een groep om 11 uur geo-caching en er bleven mensen hier. We hebben spelletjes gedaan. Rond half 1 met wie wouden lunchen en om half 4 zijn we naar de bowlingbaan gegaan. Dit was super leuk. Normaal ben ik niet zo goed in bowlen maar ik ben samen met Bartosz 2e geworden Daphne had net ons de laatste ronde in gehaald met een spare. Om half 7 was er weer lekker eten voor ons. Na het avond eten was er een filmavond voor de liefhebber. Ik ben samen met Saskia en Anne een avond wandeling gaan doen, dit was heerlijk. We kwamen bij de kerk en daar zat een begraafplaats we hebben daar een super mooi gesprek gehad en hebben in kapelletje nog even allemaal een kaarsje aangestoken. Het was een bijzonder moment. Nu is het heerlijk tijd om lekker te slapen.

Zaterdag 28 augustus
Goedemorgen, mijn dag begon goed, ik heb samen met Saskia na een heerlijk ontbijt gtst gekeken. Om 11 uur was het tijd om naar kasteel Schloss Tratzberg te gaan het was 40 min rijden en daarna gingen we weer met de bummelzug naar boven. Rik ging even de kaartjes regelen. Toen we naar binnen gingen kwamen we in een ruimte waar je een VR bril op kon zetten en om je heen kon kijken hoe het vroeger allemaal was. Daarna hebben we een audiotour gedaan in het Nederlands. We zijn weer met de bummelzug naar beneden gegaan en vervolgens weer 40 minuten naar huis gereden. Eenmaal bij pension zijn we met Saskia en Daphne nog naar Wörgl geweest om te kijken voor een vest en een tas. Helaas zijn we hier niet voor geslaagd. Eenmaal terug in pension hadden we nog even tijd voor ons zelf voor we gingen eten. Om half 7 was het weer heerlijk eten en heerlijk een chill avond gehad.

Zondag 29 augustus
Vanmorgen ben ik samen met Saskia, Navin en Anne naar een kerkdienst gegaan. Dit was echt zo mooi en indrukwekkend. We hebben na de dienst nog even de kerk bekeken en hele mooie foto’s gemaakt. Er is ook een groepje vertrokken naar het zwembad. Toen we terug kwamen van de kerk dienst konden we mee doen met spelletjes of lekker chillen. Ik heb gekozen voor chillen. Om half 1 weer met die mee willen geluncht beneden en ondertussen een spelletje gedaan. Na de lunch lekker chillen op onze kamer en zijn rond 2 uur een wandeling gaan maken. We gingen met de gondel naar boven ondanks dat ik het spannend vond heb ik het wel gedaan. Eenmaal boven hebben we een heerlijke wandeling gemaakt. Dwars door de weilanden om vervolgens te genieten van een mooi uitzicht en heel veel rust. Hier hebben Saskia en ik ook samen nog even lopen schreeuwen van de berg af. Ook is dit nog gedaan met de groep en hebben we een mooie foto gemaakt met het woord flow wat we zelf maakte. Navin was de letter F, ik was de letter L, John was de letter O, en Bartosz was de letter W. Dit hebben Saskia en ik ook nog met Anne en Daphne gedaan. Samen met Saskia rustig terug gelopen en nog mooie foto’s gemaakt. Eenmaal bij de gondel werd de groep verdeeld. Alex, Anne en Saskia gingen Geo-caching doen en John, Jelle, Navin, Bartosz, Daphne en ik gingen naar beneden om lekker op een terrasje zitten met lekker drinken en wat lekkers erbij. Daarna langzaam weer terug gelopen naar het pension. Half 7 was er weer avondeten en hebben we na het avondeten accordeon geluisterd. Maar ik heb gezellig met Saskia 2 afleveringen van gtst gekeken. Rond 11 uur was het tijd om naar bed te gaan.

Maandag 30 augustus
Op de planning van vandaag staat Innsbruck. We vertrekken rond 10 uur aangezien het iets meer dan een uur rijden is. Eenmaal aangekomen in Innsbruck hebben we de groepjes verdeeld. Alex, Jelle en Bartosz gingen met ze drietjes op pad. Een groepje ging met Anne mee en Mirjam, Lilian, en ik gingen met Daphne mee. We hebben bij mooie gebouwen foto’s gemaakt en hebben vervolgens nog wat souvenirtjes gekocht. Helaas konden we voor mij geen rugtas vinden maar we hebben wel leuke middag gehad en goed geslaagd voor de souvenirtjes. Om half 2 zijn wij op een terrasje gaan zitten om wat te drinken met wat lekkers er bij als je dit wou. Nog samen met Lilian naar de supermarkt geweest om even souvenirtjes te halen voor mijn ouders. Rond half 4 was weer tijd om terug te gaan naar pension maar dat kon niet om zonder een groepsfoto in het mooie Innsbruck met die kleine huisje op de achtergrond. In de auto hebben we een podcast van brugklas geluisterd. Rond 5 uur waren we weer in ons pension en was er weer even tijd voor jezelf. Half 7 weer lekker aan het eten er stond Mexicaans eten op menu dit was erg lekker. De mannen zijn na het eten met wie dat wouden wat gaan drinken en wij zijn met Mirjam, Anne, Daphne en ik het zonnetje in huis gaan kijken. Vond het enorm leuk om dit te doen. Nu dan ook heerlijk tijd om te gaan slapen.

Dinsdag 31 augustus
Vanmorgen zijn we om 10 uur weer wezen verzamelen om naar het klimbos te gaan. Hier zijn Daphne, Bertijn, Gerwin, Saskia, Mirjam, Reinoud en Anne is mee voor support. John, Alex, Navin, Remco, Jelle, Lilian, Bartosz en ik zijn met Rik naar een restaurant gegaan. Daar hebben we lekker een apfelstrudel of heerlijke lunch genomen met wat te drinken. Ook hebben we onze mooie TikTok filmpje opgenomen. Vanmiddag heerlijk gechillt tot het eten en na het avond eten hadden we een karaoke avond. We gingen met ze alle even proosten op een mooie vakantie. Lilian, Bertijn en ik hebben samen een liedje gezongen dit was erg leuk om te doen.

Woensdag 1 september
Vandaag is het helaas al weer onze laatste activiteiten dag. We zijn vanmorgen om 10 uur vertrokken richting de kaas boerderij. Hier hebben we gekeken hoe de kaasproces er uit ziet en onze laatste souvenirtjes gehaald. Lilian Saskia en ik hebben hier ook nog een souvenirtje gehaald voor Rik, Daphne en Anne als bedankje voor alles. We konden daarna kiezen of alvast op een terrasje zitten of nog een kleine wandeling maken naar het kapelletje. Samen met Alex, Lilian, Gerwin, Bertijn, Saskia, Remco, Navin, Mart, Reinoud en begeleiders Rik en Daphne naar het kapelletje gelopen. Hier een groepsfoto gemaakt en in het kapelletje gekeken. Daarna rustig naar beneden gewandeld. Lekker op een terrasje geluncht en toen was het tijd om op de foto te gaan wie het wou met de begeleiders. Na de foto weer richting het pension gegaan en met een aantal nog naar de supermarkt geweest om de laatste spullen te halen voor onze terugreis naar Nederland. Weer eenmaal terug bij ons pension was het ook tijd voor ons om onze koffers in te pakken gelukkig kwamen Anne, Rik, en Daphne ons helpen. Na onze koffers inpakken hebben Lilian, Saskia en ik nog een kleine wandeling gemaakt in onze mooie omgeving. Na het avondeten hadden wij een kampvuur en aten we marshmallows met milka chocolade en speelde we het spel weerwolven. Een geslaagde afscheid van ons mooie vakantie.

Donderdag 2 september
Vandaag staat onze terugreis op de planning met dubbele gevoelens neem ik afscheid van ons mooie pension. Blij om weer naar huis te gaan maar ook weer jammer dat het toch zo snel is gegaan. Om half 10 staat iedereen netjes met zijn koffers beneden en was het toch echt tijd om 10 uur ons vakantie adres te verlaten. Ondanks dat we weer naar huis gingen zat de sfeer er goed in iedereen was toch ook wel blij om naar huis te gaan. We hebben lekker mee gezongen met de muziek en hebben regelmatig gestopt om onze benen te strekken. Om 18:00 uur waren we in Duitsland bij ons tussen overnachting waar we nog 3,5 uur moesten rijden tot we in Maastricht waren. Om 18:30 zijn we naar een pizzeria gereden en hebben we heerlijk gegeten. ‘s Avonds hebben we voor de laatste keer een spelletje gedaan met de gene die mee wouden doen. Als afsluiting de laatste aflevering van gtst gekeken met Saskia en toen was het weer tijd om te slapen.

Vrijdag 3 september
Vanmorgen ging de wekker vroeg aangezien we van ons tussen overnachting om 08:30 weer verder gingen reizen. Eindelijk we gaan vandaag echt naar huis maar ook heb ik enorm genoten van mijn vakantie en heb ik er vrienden aan overhouden. In Keulen stonden we een mooi poosje in de file door een ongeluk. We verveelde ons niet want hebben lekker Jochem Meyer de show Adem in Adem uit geluisterd. Ook bleef de sfeer er goed in. We kwamen om ongeveer 13:45 aan bij Maastricht. Hier namen we afscheid van Mart en Remco. We gingen nu verder naar Nederweert om daar afscheid te nemen van begeleider Rik. Hier zagen we de baas van Flow Reizen, Roger. Na een korte stop gingen we verder naar Eindhoven daar kwamen we om ongeveer 15:10 aan. Hier namen we afscheid van Bartosz en John. Ook kregen we te horen dat de groep van Nijmegen toch niet mee ging naar Breukelen dit was wel de bedoeling, dus vond het erg jammer dus we hebben ook afscheid genomen van Gerwin, Alex, Reinoud en onze begeleider Anne. Samen met Daphne, Mirjam, Lilian, Navin, Saskia, Jelle en Bertijn naar Breukelen gegaan. Hier waren we rond half 6. Iedereen stond al op ons te wachten. We hebben nog afscheid van elkaar genomen en zijn allemaal naar ons eigen huis gegaan.

Ik wil Alex, Gerwin, Navin, Mart, Reinhoud, Jelle, Saskia, Remco, John, Bartosz, Mirjam, Lilian en Bertijn bedanken voor de leuke vakantie.

Rik, Daphne en Anne jullie ook bedankt voor de enorm leuke tijd voor al het lachen steun en mooie gesprekken. Ik kijk terug op 12 mooie dagen.

Veel liefs,
Sharon

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button