Reisverslag Normandiƫ, door Jarek Pekelharing

16-08-2021

Vakantie Normandië 21 juli 2021 t/m 1 augustus 2021

21 juli 2021
Hallo allemaal. Yes eindelijk na 1,5 jaar mogen we weer op vakantie in deze coronatijd met Flow reizen. Ik heb voor de vakantie Normandië gekozen. Woensdagochtend om 8.00 uur vanuit Breukelen vertrekken we nar Eindhoven om nog wat reizigers op  te halen (1 uur rijden naar Eindhoven). In Eindhoven nog even stoppen om naar de w.c. te gaan en iedereen te ontmoeten die met de reis mee gaat. Zo we zijn onderweg naar Normandië om precies te zijn naar de plaats Saint James met wat tussenstops en wat wissels voor de begeleiders. Het is een lange rit van 8 uur. We zijn voor het avondeten gestopt bij de mac-donalds. Daarna nog 1 uur rijden naar de plaats van bestemming. We zijn om 21.00 uur gearriveerd op en bij het huis voor de vakantie. Yes een applausje voor de 3 begeleidsters die ons heel er heen hebben gereden. Nu even het huis nog ontdekken, douchen, praatje van de begeleidsters en dan eindelijk naar bedje toe. Welterusten en tot morgen.

22 juli
Ochtend. Goedemorgen. Zo heerlijk geslapen en goed uitgeslapen voor een mooie heerlijke zonnige dag 29 graden vandaag. Vandaag zijn we wezen boodschappen doen voor het avondeten en voor andere spulletjes. Vandaag een rustdag en heerlijk in de zon gelegen in de schaduw. Wat eten we vanavond? Broodje hamburger en lekker veel salade. Vandaag hebben we een jarige reiziger Dion is zijn naam en hij is 20 jaar geworden. Gefeliciteerd. De dag staat er op de avond volgt nog.

Avond. Zo de avond zit erop. We hebben vanavond lekker rustig aangedaan. Iedereen was sloom van het warme weer geworden. De begeleidsters hebben met ons de weekplanning rustig doorgenomen. Wat we allemaal gaan doen. We gaan morgen naar de plaats Saint Malo. Het was een rustige dag. Alvast slaap zacht en tot morgen.

23 juli
Ochtend. Goedemorgen allemaal. We zijn om 8.30 opgestaan en om 10.00 uur gingen we op weg naar vestingstad/piratenstad Saint Malo. Nu in de groep in tweeën gedeeld en 1 groep gaat winkelen en 1 groep ging rond de stadsmuur lopen. Verder is het gaan regenen en de zon ging weg. We hebben ook de kathedraal bezocht. Was groot en heel oud uit de 12 eeuw. Nou de regen bleef weg en de zon kwam weer terug eind van de middag. Nu even uitrusten en dan gaan we wraps maken met groente en salade. Dat was de half dag alvast op papier.

Avond. We hebben gezellig wraps gegeten en een rustavond gehad. Iedereen was moe van vandaag. Welterusten alvast.

24 juli
Ochtend. We gingen vroeg rijden want het airborne museum, was 1,5 uur rijden van onze plaatsje. Het was echt een gave en echt interessant museum om bezocht te hebben. In de middag was het weer omgeslagen en ja regen best veel ook. Wel 20 graden. We gaan vanavond nasi eten en vanavond gaan we bingo-en.

Avond. Helaas door te weinig tijd hebben we niet kunnen bingo-en. Dat gaan we morgen doen. Wel een super rustige en gezellige avond gehad. De nasi was lekker gekookt.

25 juli
Ochtend. Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen tot 09.30 half 10. We zijn vandaag naaar het alligater park geweest. Was echt super leuk en de grootste pyton slang gezien en nog schildpad geaaid. En we hebben gezien hoe schildpadden gevoerd worden. Was een prachtige dag.

Avond. In de avond hebben we gezellig bingo gespeeld met zijn allen. Was vermoeiend maar wel een super leuke dag. Welterusten allemaal.

26 juli
Ochtend. Vandaag zijn we naar de D-day stranden geweest. We gingen naar 3 van de 5 stranden. Het was echt super interessant en heel indrukwekkend. Het was leuk want er waren 3 medereizigers die heel veel over de stranden konden uitleggen. Eerste strand was 1,5 uur rijden. Tweede strand was 40 minuten rijden en het derde strand was ook 40 minuten rijden. We waren laat terug van de stranden. We zijn nog even gestopt om te tanken en we hebben van de begeleiding nog een ijsje gekregen.

Avond. We hebben pasta salade gegeten gemaakt door de begeleiding. Wij hebben ook meegeholpen. Erg lange dag gehad. Nu gaan we lekker slapen. Alvast slaap zacht iedereen.

27 juli
Ochtend. Vandaag hebben we een rustdag. Een groep is naar een groote markt en er bleven er 5 thuis om even hun rust te pakken waaronder ik vanwege de dag van gisteren. Vandaag weer even opladen. We hebben heerlijk uitgerust vandaag. Was goed en slecht weer. Wel 20 graden.

Avond. Vanavond hebben we lekker verschillende soepen gegeten. Een linzensoep en een groentesoep. Allebei klaargemaakt door de begeleiding en door de reizigers. Was super lekker mmmmmmmmmmmmm. Morgen gaan we naar Mont Saint Michel. We hebben ook een lekker toetje gehad. Dat heet macaron. Slaap lekker allemaal en tot morgen.

28 juli
Ochtend. Goedemorgen allemaal. Vanmorgen hebben we om half 10 gegeten en om 11 uur gingen we naar Mont Saint Michel om het eiland te bekijken. We hebben daar ook een hele oude abdij gezien die werd ook voor een stuk gerenoveerd. Het uitzicht was echt super gaaf en mooi. We moesten alleen wel heel veel trappen op en af lopen die lagen daar om bij de abdij te komen. Het zijn in totaal 350 trappen bij Mont Saint Michel. We hebben daar ook 2 pannenkoeken gegeten. Dat was de dag. We waren 7 uur in de avond thuis.

Avond. We hebben lekker simpel gekookt. Bloemkool, broccoli en aardappels en nog soep van gisteren opgemaakt. Dat was het dan tot morgen en alvast slaap zacht.

29 juli
Ochtend. Vandaag zijn we naaar de oerbossen geweest en in het plaatsje Mortain geweest. Het was een groote en een kleine waterval en daarna nog een. Het was mooi weer en we zijn met 2 groepen gegaan. Een groep ging naar het dorpje en een groep ging terug lopen naar het busje.

Avond. Vanavond gaan we BBQ-en.

30 juli
Ochtend. Vandaag zijn we naar vestingstadje geweest in Bregtagne. Een prachtig kasteel. Het Chateau de Fougeres is sinds 1802 een historisch monument dat in 892 is gekocht door de stad. Daarna gingen we terug en zijn we gaan rusten want iedereen was echt heel erg moe van 3 dagen wandelen met heel veel trappen lopen.

Avond. Vanavond hebben we restjes gegeten want dat moet op. Tja nog 1 dag en dan kunnen we weer gaan rijden. Morgen nog 1 vakantiedag. Vanavond nog een kampvuurtje gemaakt. Alvast welterusten en alvast tot morgen.

31 juli
Ochtend. Vandaag is het de laatste dag van de vakantie. Tassen inpakken en nog wat boodschappen doen. Verder lekker rustig aan doen.

Avond. Vanavond alles opgeruimd en schoongemaakt. De begeleiding heeft ons toegesproken dat we een hele leuke en liefde volle groep waren voor elkaar en voor de begeleiding hetzelfde. Ik bedank de 3 begeleidsters Maartje, Laura en Francis voor de goede zorgen en namens mij bedankt voor de vele steun. Liefs Jarek

1 augustus
Ochtend. Tja het ziet er al weer op de vakantie. Tijd om de bussen in te laden met de koffers en reistassen. Nog gezellig even bij elkaar zitten en dan weg uit het prachtige Normandie met Flow Reizen. We zijn om 8.00 uur vertrokken.

Tot gauw bij een andere reis.

I love Normandië

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button