Reisverslag Schotland, door Rob Hooiveld

26-09-2023

Dag 1
Was met sen allen van af diverse opstap plaatsen Naar IJmuiden toe
Wat prima en goed geregeld is en ook de ontvangst van iedereen was door
Het Begleidings team Marc en Rikst en Choe was leuk en gezellig en daar
na reden wij via de paspoort controle en de mensen van de boot naar waar
wij moesten staan met de busjes op de boot en daar ne kreeg je de hutten
indeling en hoe laat je kon gaan eten en deze foto is vertrek uit Ijmuiden met
de boot en op de boot heb ik gesproken met de vrouw van de receptive over
een andeer schip die eerder van af Amsterdam naar gotemburg vaarden daar
had zij op gewerkt en ik eens mee gevaren en op de boot had je van alles muziek
film bar danszaal het eten was prima en het drinken ook en dag

Dag 2
Op de boot hebben wij goed geslapen en weer goed en lekker gegeten en
we kwamen aan in engeland in de haven van Newcastle daar door de paspoort
controle heen en we zijn gaan rijden tot ergens in engeland bij een kasteel uit een
Harryporter film en daar na zijn we weer verder gegaan tot we een suppermarkt
zagen waar we van alles konden kopen voor de mooie rit naar Fordwilliam in Schotland
en daar aan gekomen kwamen we met de sta caravan aan het meer te staan en heeft
de leiding voor goed en lekker eten verzorgt en hebben wij de indeling gemaakt wie
bij wie in een sta caravan nou dat was netjes geregeld hoor foto van het meer gemaakt
en we gingen slapen of even rusten en genieten van het mooie uitzicht over het meer

Dag 3
Was lekker ontspannen wakker worden en zijn we met zen allen Fordwilliam
in geweest om souveniers of andere dingen te kopen en we zijn naaar de lidel geweest
om met zen allen daar lekkere dingen te kopen en de leiding moest er natuurlijk ook veel
boodschappen doen en hebben de leiding een leuk en gezellig programma gemaakt voor
iedereen wat van beide kanten en de ze vertelden wat we allemaal gingen doen en ze
gingen weer lekker koken en afwassen en afdrogen deden wij met zen allen en gingen we
weer lekker ontspannen genieten van de uitzicht en weer slapen

Dag 4
Zijn we gaan rijden met de bus want we wouden de traditionele sport van schotland
ontdekken het boomstammen werpen maar dat ging niet door van wege de vele regen en we
zaten in de omgeving van logness zijn we bij nessie in het museum op bezoek geweest en daar
genoten van de filmpjes die we daar kregen te zien en daar kon je ook weer van alles kopen en
zijn we weer terug gereden en hebben de leiding weer gekookt en anderen weer afgewassen

Dag 5
We zijn naar een mooie gebied geweest waar je uren in de natuur kunt wandelen en
genieten van de watervallen en omgeving hier was de groep even gesplitst want je had een
lange en korte route met wandelen ondanks dat ik moeite had met het lang lopen met aan
gepaste schoenen in de heuvels heb ik wel genoten van de natuur en de wandeling en met hulp
wat er even was van chloe en rikst en een ander iemand heb er van genoten en geen spijt gehad
dat ik mee ging met de lange wandeling en ook ging de leiding weer koken en anderen weer met
de afwas en af drogen weer en weer lekker rustig ontspannen en marc ging met een paar kopje
onder in het meer dat zout water was en ook eb en vloed heeft want dit meer heeft verbinding
met de atlantischeoceaan wat een van de wereld zee, en is want landen in Amerika en Afrika liggen er aan vast

Dag 6
Een mooie rit door de heuvels van schotland maakten wij een mooie route langs waar een
stukje jamesbond film was op genomen in een van de laatste films van deze serie reeks en we zijn
deze dag eens lekker uit eten geweest om dat deze tocht mooi en lang was we hebben sukjes gelopen
en veel fotos en films elke dag gemaakt maar bij deze waren mooie uitzichten over dalen en bergen
en we zijn bij een natuur centrum geweest waar je info kreeg over de turf en veen van vroeger wat
je in drenthe nog kan zienin het veen museum in Bargercompascum en hier hebben er een paar een
t churt en ik een trui en t shut gekocht en zijn weer lekker naar het park gereden en weer lekker ontspannen
bij de sta caravans gekomen waar we van de avond zon konden genieten

Dag 7
Zijn we wezen rijden naar een whiskey brouwerij waar we een rond leiding kregen en veel informatie
er van kregen hoe dat allemaal gebrouwen moest worden en we konden het ruiken en proeven en er is een
groepje savonds naar een schotse kroeg geweest ik niet bleef een keer bij het meer van de vogels en de avond zon genieten

Dag 8
We hebben een mooie tocht gemaakt met de busjes naar de Harryporter brug en de trein er van
hebben we inmiddels een paar keer al gezien en nu ging die over de brug heen en dat was een mooi gezicht
ook en we zijn bij het eind station er van geweest waar die weer gereed stond voor de terug rit dat lag aan
een mooie groot meer en daar na zijn we weer terug gereden tot we bij een mooi uit zicht kwamen waar de leiding
een spelletje op het strand deden en daar na zijn we weer verder gegaan richting het meer en sta carravans

Dag 9
We hebben even gereden naar een oude gevangenis museum was heel interessant en ook kon
je de oude rechtbank bewonderen in een zaal en ook in meerdere cellen zijn we wezen kijken en daar
na zijn we naar een kasteel geweest waar rijke mensen wonen en we hebben daar door een mooie tuin gelopen
en we kwamen terug bij het meer ben ik even wezen zwemmen met anderen en het hooft onder water gehad
en daar na lekker gegeten en weer ontspannen bij de sta carravan geweesten ik heb gezellig veel met chloe en trudie
elke dag op een stoel of bankje in het park zitten roken

Dag 10
We hebben 20 minuten met de bus gereden naar een grote parkeerplaats aan het meer waar wij een mooie
boottocht gingen maken van wat uurtjes en wij hadden de zon mee dus lekker buiten op de boot gezeten en gestaan
en genieten van de natuur en de vogels en de dieren en van de zalmboerderijen want die zagen wij ook daar en ook veel
zeehonden gezien en een edelhert ook en we kwamen terug met de boot zijn we even de stad in gelopen en weer dingen
gekocht en we kwamen weer bij het meer aan en de stacaravan en de koffers weer klaar gemaakt en de over nachtings spullen
weer klaar gemaakt en gezwommen weer met een paar anderen en toen weer lekker gegeten en savonds weer ontspannen
de stacaravan bezocht om lekker te ont spannenen te rusten en te slapen want de volgende dag was weer vroeg op staan

Dag 11
Smorgens vroeg op gestaan omdat we vroeg weg willen rijden omdat we op tijd voor de boot willen zijn want het
was weer veel uren rijden en via een mooie route reden we tot eddngburgh een prachtige route door de bossen en langs de
meren en mooie overzichten over de natuur met een paar tussenstops kwamen we weer bij de boot aan en gingen we in derij staan voor de paspoort controle
en de boot controle waar we konden gaan staan met de busjes en het was een andere ferry dan de
heen reis en werden de kamers weer gedeeld en konden we weer lekker eten en drinken en shoppen en naar de film of danszaal
of een gezellige bar en weer lekker gaan slapen

Dag 12
We zijn lekker ontspannen op gestaan en weer lekker gegeten en de spullen gepakt en bij de groep even neer gezet
en even naar buiten wezen roken en dan komt IJmuiden weer in zicht en legt de boot er later weer aan en dan rijden we weer
de boot af en weer paspoortcontrole en kwamen we weer IJmuiden binnen rijden en daar na vertrokken we weer onze eigen weg
na het afscheid nemen maar aan deze reis heb ik leuke dingen aan herinneringen  en vrienden over gehouden en ook de leiding
blijven ook mooie herinneringen groetjes Rob

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button