Reisverslag Tenerife, door Luuk van de Griendt

03-07-2023

De zomer staat voor de deur en dus was het weer tijd om op vakantie te gaan met Flow! Voor dit jaar besloot ik om voor de allereerste keer in mijn leven eens naar een Canarisch Eiland te gaan, toen ik deze reis in het aanbod tegen kwam heb ik dan ook geen moment getwijfeld om deze te boeken en ik heb de juiste keus gemaakt! Het was een toffe en onvergetelijke reis! Hieronder een terugblik in een uitgebreid verslag!

Dag 1: 17 juni
De wekker ging om 7:30 uur, na een laatste ontbijtje in mijn appartementje en een kop koffie in de algemene ruimte bij de begeleiding thuis kwamen mijn ouders mij rond 9:00 uur, na een laatste bagagecheck, ophalen om mij naar Schiphol te brengen. Rond 10:00 uur kwamen we daar aan en de groep verzamelde een uur later. Na de kennismaking met de begeleiders en de reisgenoten namen we om 11:15 uur afscheid van de ouders en overige achterblijvers waarmee het startschot van een mooie 12 daagse vakantie was gegeven! Na het inchecken, afgeven van de ruimbagage en douanecontrole liepen we met z’n allen naar de gate van ons vliegtuig. We kregen nog even de ruimte om wat te eten en te drinken. Rond 14:00 uur was het zover, we mochten gaan boarden! Toen we in het vliegtuig zaten kregen we in eerste instantie een mededeling dat de vlucht minstens 1 uur en 45 minuten vertraging ging oplopen.. Dit bleek te komen door een passagier die had afgehaakt en de koffer moest uit het vliegtuig gehaald worden. Gedoe en nog eens gedoe! Maar uiteindelijk ietsjes later kwam het goede nieuws: We mochten toch vliegen! Weliswaar met een half uur vertraging vertrokken we om 15:00 uur, met een vlucht van 4 uur en 45 minuten, naar de zuidelijke luchthaven van Tenerife, waar we rond 18:45 uur lokale tijd waren geland. Na het afhalen van de koffers en een busrit van ongeveer een half uur, waren we rond 20:00 uur bij ons Hotel Best Jacaranda! Na het ontvangen van de All Inclusive bandjes gingen we direct dineren en daarna kregen we de pasjes van onze kamers waarna iedereen vrijwel plat lag van deze intensieve reisdag!

Dag 2: 18 juni
Deze dag gaat eigenlijk net als bij elke Flow reis. Het vastleggen van de activiteiten. Wat gaan we doen en wanneer? Terwijl de begeleiding daar de hele dag mee bezig was zijn wij, na een korte tour door het Hotel en de badplaats Adeje, lekker aan het zwembad gelegen en was is dat relaxed als je All Inclusive hebt! Lekker eten en drinken wanneer en wat je wilt! Uiteindelijk ’s avonds om 18:15 uur ons vaste praatje gehad en kregen we een mooi activiteitenprogramma voorgeschoteld! Blijf dit verslag vooral doorlezen daarvoor! Na het diner zijn we ’s avonds rond 20:00 uur nog even naar het strand geweest om foto’s te maken van de prachtige zonsondergang.

Dag 3: 19 juni
Die dag hebben we een Tuk Tuk tour door Adeje gedaan. We reden daarbij langs een oud vissersplaatsje waar je de geur van de vis al kon waarnemen! Hierna kregen we een mooi uitzicht over de zee, reden we langs het duurste hotel van het hele eiland waar wereldberoemde acteur Leonardo DiCaprio ooit heeft overnacht en hebben we de haven alvast verkend voor de boottocht later deze reis. Na de TukTuk tour weer lekker aan het zwembad gelegen en in de avond na het diner wederom naar het strand voor de zonsondergang.

Dag 4: 20 juni
Die dag zijn we naar het Siam Waterpark geweest welke het grootste waterpark van Europa is! Het was leuk maar heel erg druk waardoor we niet heel veel glijbanen hebben kunnen pakken. (Voor sommige was een wachttijd van +1 uur!) Toch was het leuk om er even te zijn geweest! Ik heb namelijk het meest genoten van het golfslagbad welke 20 minuten per uur hele grote golven geeft! Rond 16:30 uur waren we weer teruggekeerd naar het Hotel en na het diner hebben we kennis gemaakt met het animatieteam van het Hotel met een Mini Disco rond 20:30 uur waar vele van ons elke avond naartoe zijn geweest en we kennen de dansjes nog altijd uit ons hoofd! Hierna was er elke avond een gevarieerd programma, zo hadden we die avond een Filmquiz. Niemand snapte er veel van maar meedoen is altijd beter dan winnen!

Dag 5: 21 juni
In de ochtend zijn we met veel mensen van de groep wezen shoppen in de Siam Mall, naast het Waterpark. We hebben leuke dingen gekocht! Ik zelf heb een koffiemok met gitaren erop gekocht wat mijn grote passie is en ik speel zelf ook gitaar. Hierna even gezellig koffie gedronken en na het middaguur zijn we weer teruggekeerd naar het hotel waar we aldaar in het dorpje nog even souvenirs van het eiland hebben geshopt en weer lekker aan het zwembad hebben gelegen, hebben gedineerd en weer gezellig meegedanst hebben met de Mini Disco! Daarna hebben we met vele van de groep een Michael Jackson impersonator gezien welke echt onwijs goed in elkaar zat! Dansjes, moves, uiterlijk, alles klopte! Het zag er zelfs zo goed uit dat we daarna met z’n allen op de foto zijn geweest! We hebben echt een bijzondere avond gehad!

Dag 6: 22 juni
’s Ochtends was het voor mij en een aantal mensen vroeg de wekker zetten en ontbijten want we gingen Parasailen! Iets wat ik vorig jaar ook op Kreta had gedaan, toch blijft het altijd wel spannend hoor! Hierna even uurtje aan het strand gelegen waarna we rond het middaguur weer terugkeerden naar het Hotel voor de lunch en weer een vrije middag aan het zwembad hadden. ’s Avonds na het eten was het buiten weer tijd voor de Mini Disco, en daarna hebben we de hele avond gedanst met een heuse 70s 80s party vol goede muziek! Ik heb nog nooit zolang aan een stuk gedanst op een avond!

Dag 7. 23 juni
Een ultieme relaxdag, en dat kan ook prima zijn! Want de volgende dag hadden we weer een activiteit! Maar ’s Avonds hadden we buiten het San Juan feest. Dat is een traditioneel midzomerfeest die in Spanje uitbundig gevierd word met als hoogtepunt een spektakel vol vuur! Wat voelde dat uniek dat we dat mee mochten maken!

Dag 8. 24 juni
De wekker moest weer vroeg gezet worden, want we hadden die dag een hele mooie Eilandtour met Jeeps gedaan! Allereerst hebben we een stop gemaakt bij een tentje waar ze een traditioneel drankje schenken, de Barraquito! Dat wordt geserveerd met koffie, melk, kaneel, likeur 43 en een schijfje citroen. Hierna reden we langs de vulkaan El Teide, die hedendaags nog steeds actief is, de plek waar de laatste vulkaanuitbarsting op het eiland heeft plaatsgevonden op 18 november 1909 en daarna gingen we lunchen in een restaurant waar ze overheerlijke kip hadden gemaakt voor ons! Hierna reden we naar een dorpje genaamd Masca. Dat dorpje is bijzonder omdat het verborgen ligt. Het is door de rotsen niet te zien, zelfs niet vanaf zee! We hebben daar wel leuke souvenirs kunnen kopen! Rond 15:00 uur waren we weer in het hotel en hebben we nog even een frisse duik genomen in het zwembad voordat de avond weer begon met diner, de Mini Disco en daarna had het animatieteam een prachtige maar ook humoristische show opgevoerd!

Dag 9: 25 juni
In de ochtend hadden we sportactiviteiten! Ik zelf ging voor fitness en daarna een aquagym door het animatieteam. Dat was een hele sportieve ochtend! Hierna hadden we weer een vrije middag aan het zwembad. In de avond zijn we na het diner gaan stappen bij een Nederlandse Heineken bar in Arona! Van tevoren ben ik even met Evy naar het Hard Rock Café geweest een kilometer verderop. Ik heb daar voor zowel mijn vriendin als voor mijzelf een T-Shirt gekocht daar! We hebben daarna nog een hele gezellige avond gehad met z’n allen!

Dag 10: 26 juni
Ook dit betrof weer een ultieme relaxdag want de volgende dag was het weer vroeg! Nu met zelfs Wellness erbij! Ik mocht in de middag van een massage even flink tot rust komen! Moest er zelfs even van bijkomen! In de avond hadden we een zanger die nummers van o.a Elvis Presley en Tom Jones zong! Dat was prachtig! We hebben weer een gezellige avond gehad!

Dag 11: 27 juni
De wekker moest weer op tijd gezet worden, want we hadden onze laatste activiteit: Walvissen spotten op de Atlantische Oceaan! Na een half uurtje lopen naar de haven werd de groep opgesplitst in tweeën en gingen we met 2 privéboten het open water op. Soms moesten we even geduld hebben maar uiteindelijk hebben we heel wat walvissen en zelfs zeeschildpadden gespot! We hebben er allemaal van genoten! Rond 13:00 uur waren we alweer in het hotel waar we hadden geluncht en weer een vrije middag hadden maar ook moesten zorgen dat de koffers al ingepakt waren voor de terugreis. Aan het zwembad heb ik met het animatieteam nog een workout gedaan. Hierna volgde onze laatste avond in het hotel. Sommige van de groep waaronder ik zelf gingen nog even naar het strand rond 20:00 uur om even met de begeleiders op de foto te gaan als aandenken van deze reis! Toen we dat gedaan hadden, hebben we nog even een prachtige show gezien met een Spaanse Flamenco dans! Een schitterende afsluiter dus!

Dag 12: 28 juni
Helaas een dag die nooit leuk is op een Flow reis maar aan alles komt een eind. De terugreisdag! De dag begon eventjes enerverend omdat we bericht kregen dat onze vlucht geannuleerd was. Al snel daarna gaf de begeleiding ons het geruststellende nieuws dat het ging om een wijziging van een vlucht die voor ons alleen maar in het voordeel was omdat onze eerdere vlucht een tussenstop op Gran Canaria zou maken waardoor we extra lang onderweg zouden zijn. Deze tussenstop werd namelijk geschrapt en we konden rechtstreeks doorvliegen naar Schiphol wat heel fijn was! Na het ontbijt nog even snel een laatste check aan de bagage gedaan waarna we om 10:30 uur de pasjes van de hotelkamers moesten inleveren evenals de All Inclusive bandjes. Hierna nog even naar de supermarkt gelopen voor wat eten onderweg, een drankje gedaan en daarna het afsluitende praatje met de nodige bedankjes en natuurlijk het Flow cadeau! Hierna voor de laatste keer lunchen in het hotel en daarna kwam de bus ons om 14:30 uur weer ophalen om ons naar de luchthaven te brengen. We vertrokken rond 17:30 uur, waarna we rond 22:45 uur weer veilig waren geland op Schiphol. In het vliegtuig hadden we het nog even heel gezellig met z’n allen en tijdens en na de landing heel veel lol gemaakt! Zelfs het cabinepersoneel kon enorm lachen om ons! Na aankomst de koffers opgehaald en helaas was daarna het moment om afscheid te nemen van de groep en de begeleiders waarmee deze toffe en onvergetelijke reis ten einde was gekomen..

Ik wil al mijn medereizigers en de begeleiders Evy, Marjola, Nousjka en Samuël ontzettend bedanken voor deze hele mooie en leuke, gezellige tijd! Ik heb weer veel herinneringen overgehouden, de dansjes rond het zwembad en muzikale avonden in het salon, complimentjes over mijn zelf getapte biertjes, (San Miguel) dat ik zo fotogeniek ben, en de gezellige praatjes! Hopelijk zie ik jullie ooit nog bij een volgende Flow reis en bij de reünie in november in jawel, mijn eigen stad Den Bosch!

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button