Reisverslag Toscane, door Martijn de Laat

01-08-2022

Reisverslag Toscane reis 28

14-7-2022
Vanmorgen 8:00 opgestaan. Lunch pakket gemaakt. Ontbeten, even een zelftest gedaan. De afwas nog even gedaan. Planten water gegeven. En ongeveer 9:45 brachten mijn ouders mij naar Eindhoven. Daar ontmoette ik de andere ook. Tassen in de busjes gedaan. Ouders uitgezwaaid en we konden vertrekken. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om te plassen lunchen en benen te strekken en te drinken. Om ongeveer 20:15 kwamen we aan bij een restaurant en daar aten we pizza. Toen iedereen zijn buik had volgegeten, zijn we weer in busjes gestapt, en doorgereden naar het hotel waar we een nachtje deden overnachten. Aan gekomen daar, nog even wachten op de code van de kamers. En we konden de kamers in. Douchen, tandenpoetsen en naar bed.

15-7-2022
6:00 vanmorgen opgestaan en om 6:45 zaten we al aan een lekker ontbijt. Toen iedereen klaar was konden we 8:05 vertrekken. Onderweg weer een paar keer gestopt om te drinken te plassen en te lunchen. Om ongeveer 17:50 kwamen we aan in Toscane, de tassen en koffers uit de busjes pakken en liepen we naar het hotel. Daar wachten we op de sleutel, praatje, en dan naar de hotel kamers. Kleren uitgepakt, in de kast gelegd, douchen en toen twee keer pasta gegeten met ragout en daarna vlees. En als na gerecht toetje. Nu nog even ontspannen en dan slapen het is een drukke dag geweest.

16-7-2022
8:00 op vanmorgen aan kleden scheren, 8:45 aan het ontbijt. Na het ontbijt gingen we verzamelen, om te wandelen. Onderweg een groeps foto gemaakt. Daarna even terug naar het hotel. En om 13:00 verzamelen voor de lunch, wat we in het park hadden gedaan. Daarna liep ik met zeven andere verder. Een paar gingen kaarten kopen om te versturen, en ik ging met Hanneke naar een kerkje. Toen we weer allemaal bij elkaar waren, was het tijd voor terrasje, daar had ik een lekker cappuccino besteld, toen we weer bij het hotel waren hebben een tijd lekker gechilled, 18:30 douchen en 19:30 praatje en eten. Na het eten chillen, en na het chillen lekker slapen.

17-7-2022
Vanmorgen 8:00 op, aan kleden, tanden poetsen, scheren. 8:30 aan het ontbijt. Om 9:45 moesten we verzamelen om met busjes naar Florence te gaan. Daar aangekomen en met de tram verder. Op een verzamel punt spraken we af met wie we door de stad gingen lopen. Ik liep met Tim en Daniel. En in het begin ook met Gijs. Lekker samen een ijsje gegeten. En om 13:40 was het eindelijk tijd om te lunchen, ik had spaghetti gegeten en ik dronk cola er bij. Toen we klaar waren met eten, gingen we verder lopen. In de stad kwamen we een vervelende man tegen die om geld vroeg voor zijn dochtertje. Om 16:00 moesten we weer allemaal verzamelen om terug te gaan naar Monte Catini. Aan gekomen daar en meteen douchen want ik zweette. Na het douchen even relaxen en naar bed.

18-7-2022
08:00 opgestaan vanmorgen, douchen en om 8:30 aan het ontbijt. En 11:15 verzamelen om naar het meertje te gaan van Lago di Bilanco. Daar aangekomen, eerst gingen we ergens lunchen, en het Suppen regelen, en daarna liepen we naar het meertje waar we konden gaan zwemmen relaxen en Suppen. En om 17:00 gingen we weer terug. Aangekomen bij het hotel douchen, en 19:30 praatje en diner, na het eten nog even pinnen met de leiding en even relaxen.

19-7-2022
Van morgen 8:00 op, tanden poetsen scheren aankleden. 8:30 aan het ontbijt. En om 9:45 moesten we verzamelen om naar Lucca te gaan, daar liep ik alleen met Tim, ik heb daar een jojo gekocht van Pinokkio. Ik wilde ook naar de Pinokkio winkel op het plein, maar die was er helaas niet meer. Om 15:00 moesten we weer verzamelen om terug te gaan naar het hotel. Daar aangekomen, even een paar flesjes water gekocht in een winkeltje langs het hotel. Douchen, en om 19:30 aan het eten en praatje. Na het praatje chillen, tanden poetsen en naar bed. Ps. Voor Lucca bezochten we even een kerk.

20-7-2022
Vanmorgen 7:00 op vroeg dus. 7:30 aan het ontbijt. En 9:45 verzamelen en vertrekken voor de wijnproeverij. Daar kregen we een rondleiding en we mochten wijn proeven. Na de wijnproeverij zijn we door gereden naar een supermarkt daar kochten we de lunch, of iets voor ons zelf. Toen we de lunch hadden gegeten, gingen we naar het dorpje San Gimignano, een klein dorpje waar we ongeveer een uurtje konden rondlopen. Om 14:30 moesten we weer terug zijn. Ik liep weer alleen met Tim. Een ijsje gegeten. Ze hadden daar weer mooie gebouwen en gezellige straatjes. Toen we om 14:30 op de verzamelpunt waren, konden we om 15:00 vertrekken. En waren we 16:30 bij het hotel douche relaxen, en om 19:30 eten en praatje. Na het eten relaxen, tanden poetsen en naar bed.

21-7-2022
8:00 op vanmorgen, Tanden poetsen, scheren aankleden. 8:30 aan het ontbijt. En om 10:30 vertrokken we naar een meertje. Waar we konen zwemmen en zonnebakken. Sommige gingen daar peddelen. En om 17:15 gingen we weer terug naar het hotel. Douche daar, 19:30 diner na het eten relaxen en naar bed.

22-7-2022
07:30 opstaan en 8:15 aan het ontbijt. Om 9:15  vertrokken naar Pisa te gaan. Daar aangekomen rond gelopen foto s gemaakt helaas konden we niet naar boven. Om 12:00 moesten we terug zijn voor het strand. Daar even wezen relaxen in de zee gezwommen, maar we waren eerder gegaan om dat het te warm was. En sommige ook rood waren. Toen we weer aan gekomen waren bij het hotel konden we douchen, 19:30 aan het avond eten en praatje. Cinthia en Tessel gaven zelfs een Cadeautje aan de begeleiders. Super leuk. Na het eten relaxen tanden poetsen en naar bed.

23-7-2022
Vanmorgen 8:45 op lekker uitgeslapen. Ontbijten, na het ontbijten tas in pakken, want morgen is het weer de tijd om naar huis te gaan. ’s-middags ben ik met Gijs en Tim gaan lunchen en om 14:30 was het tijd om met het treintje te gaan, Martijn (de begeleiding), Marine, Joop, Roy en ik zelf gingen lopen, dat was wel een hele klim. Toen iedereen bij elkaar was hebben we een groepsfoto gemaakt, na de groepsfoto was het tijd voor een ijsje terrasje en een beetje rond kijken. En om 17:50 ongeveer was het tijd om te gaan uit eten. Dat was een verassing van de begeleiders. Na het uit eten zijn we een ijsje wezen halen, voor degene die dat wilden, na het ijsje zijn we weer naar het hotel gegaan. Praatje daar gedaan, douchen, relaxen, tanden poetsen en naar bed.

24-7-2022
Vanmorgen vroeg uit de veren. Spullen nog een beetje inpakken. Ontbijten, tassen naar beneden brengen, sleutel inleveren. En laatste praatje met een verassing, daarna konden we vertrekken, onderweg zijn we een paar keer gestopt. En om 17:45 kwamen we weer aan bij het Duitse hotel, waar we weer een nachtje deden overnachten. S’avonds  gingen we weer uit eten bij dat restaurantje als op de heen weg. Toen we daarna weer aankwamen bij het hotel, was het tijd om te douchen beetje chillen en naar bed.

25-7-2022
Vanmorgen 5:30 op vroeg dus. Tandenpoetsen. Scheren aankleden ontbijten. En na het ontbijt konden we aanrijden, onderweg een paar keer gestopt. En in de middags lunchen bij de Mac. Daarna reden we door naar Nijmegen, waar we een paar deelnemers af moeten zetten en afscheid van moesten nemen. Na Nijmegen was het tijd om door te rijden naar Breukelen. En daar van moesten we ook weer van een paar reizigers afscheid nemen. Toen daarna konden Sandra (begeleiding), Gijs en ik door rijden naar Eindhoven. En daar werden we op gehaald door onze ouders. Het was een super leuke reis en we hebben veel gezien en gedaan.

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button