Reisverslag Tsjechië, door Jerina Wisse

09-08-2022

Reisverslag Tsjechië reis 40

Dag 1
Vanochtend ben ik om 8 uur vertrokken, want om 10 uur vertrokken we vanuit Eindhoven. Toen de busjes uit breukelen zijn aangekomen en iedereen nog even naar het toilet is geweest konden we vertrekken. Onderweg 2x gestopt voor toiletstop en kans om wat drinken te kopen. Ook zijn de chauffeurs gewisseld. Ik had van te voren een spotify lijstje gemaakt met wat mensen waar ik al contact mee had. Veel muziek gedraaid uit het lijstje. Kwart over 7 kwamen we aan bij ibis hotel Neurenberg. Daarna zijn we gaan eten bij de Mac donalds. Toen we terug bij Ibis hotel waren. Zijn we gelijk naar de kamer gegaan. Gelukkig heb ik een 1 persoonskamer. Nog even muziek luisteren en daarna ook slapen.

Dag 2
Vanochtend zijn we rond half 9/ 9uur vertrokken vanuit het ibis hotel. Eerst hebben we ontbeten en zijn de kamers gecontroleerd. Het is wel gek dat in 1 busje de Bluetooth het niet doet. Probeerde wij het met snoertje maar dat doet het alleen met de telefoon van Lisa. Tussendoor nog gelunched en met handoeken op grasveld gezeten. Nog even naar toilet en van chauffeur gewisseld. Rond half 3 kwamen we aan in ons hotel. En konden we relaxen. Maar na tijdje had ik het wel gezien op mijn kamer. Dus ben ik naar buiten gegaan. En kwam daar Thom en Djurre tegen en heb ik daar een ijsje gehaald en bij het meer gekeken. Toen had ik bedacht om met onze badlakens bij het meer te gaan zitten. Thom had zijn boxje meegenomen. Frank kwam ook en later kwamen Gert, Danny en Stefan ook. Om kwart over 6 gingen we eten. We kregen elke avond soep + keuze uit 3 gangen en een nagerecht. Na het eten konden we spelletjes doen en er konden een paar mee een avondwandeling maken. Ook ging de zon onder. Hier heb ik mooie fotos gemaakt. We waren net op tijd terug omdat om 22.00 het hotel sluit.

Dag 3
Vanochtend konden wij tussen half 9 en 10 uur ontbijten. Na het ontbijt zijn wij gaan wandelen naar Horní planá. Daar hebben wij geld gepind en boodschappen/ water gehaald. Ook zijn er kaarten gekocht om te versturen. Op de terug weg naar het hotel hebben we nog een ijsje gekocht. Daarna heeft iedereen zijn spullen gepakt en hebben we bij het meer onze broodjes opgegeten. En daarna is er nog lekker gezwommen. Heerlijk dagje aan het meer. Kwart over 6 zijn we gaan eten. En daarna nog aan het meer gechilt. Jammer genoeg om 22.00 sloot het hotel. Vonden we eigenlijk wel jammer.

Dag 4
Vanochtend eerst ontbeten. En na het ontbijt hadden we een rustige ochtend en ben ik mee boodschappen wezen doen. Mijn water was op dus ik moest water hebben. Toen we terug kwamen zijn we aan het meer onze broodjes op gaan eten. En om 14.30 vertrokken naar het touwbrugparcours. Ik ben beneden gebleven. Met een paar anderen. Maar de meeste zijn wel de touwbrugparcours opgegaan. Wat een helden en wat een goede en fijne groep hebben wij. Iedereen moedigde elkaar aan. Toen we klaar waren had begeleiding het hotel gebeld dat we later zijn met eten. Dit kon en om kwart over 7 gingen we eten. Eerst snel douchen. Na het eten was het al bijna 22.00. Dus gechilt bij balkon. Was erg gezellig.

Dag 5
Vanochtend zijn we om 10 uur vertrokken. Naar Hluboká, het kasteel van Tsjechië. We hadden wat experience onderweg. Ook was het lastig parkeerplek te vinden. Hierdoor misten we onze tour. Maar onze begeleiders hebben geregeld dat we bij het kasteel konden lunchen. Hier zat ik met paar aan de grote ronde tafel. We konden kiezen uit een hamburger of salade calembert. Ik koos voor de salade, die was erg lekker. Toen we klaar met eten waren, waren we mooi op tijd voor de volgende tour. We kregen een tour door het kasteel. Daarna zijn er door sommige nog wat Magneetjes gekocht of een toiletbezoek. Toen gingen we weer terug naar de busjes. Daar beneden werd er door sommige nog een ijsje of Smoothie gekocht. Door gewandeld naar de busjes. Na het eten ben ik met wat jongens op het balkon aan de zijkant van het hotel gaan zitten. Hier nog erg gelachen om Thom en zijn speaker. Details houden we maar voor ons.

Dag 6
Vandaag hadden we een relaxdag. Na het ontbijt, had ik wel zin in een wandeling. Dit ben ik gaan doen samen met Djurre en Dorinda. Uiteindelijk hebben we 6 km gewandeld. Terug in horní plana. Hebben we nog wat water gehaald bij de supermarkt. Hier kwamen we Hylke tegen. Gelijk nog wat geld gepind. En konden we mee terug rijden naar hotel. Daar onze lunch opgegeten bij het meer. Heerlijk wezen zwemmen en er konden we gaan waterfietsen. Ook kregen we een watermeloen. Bij het eten toch maar gezegd dat we het we het wel heel vervelend vonden dat het hotel al sloot om 22.00. Gelukkig konden we een pasje krijgen om toch langer buiten te zitten.

Dag 7
Na het ontbijt dat om half 9 was. Konden we om 10 uur onze lunchpakketjes maken. Om half 11 vertrokken we naar Oostenrijk voor het 3-landenpunt. Helaas konden we niet dichterbij parkeren dan 7 km er vandaan. Groep werd opgesplitst, 1 groep die verder ging wandelen en 1 groep die een korter stuk gingen wandelen. Helaas heb ik met de langere groep een stuk omgelopen en hebben we het 3 landen punt niet gehaald. Wel hebben we 10 km gewandeld.
's Avonds bij het eten ging het heel hard regenen en onweren. Gelukkig was het na eten droog en hebben we ook nog foto gemaakt van een dubbele regenboog. Daarna op terras van het hotel gezeten. En toen op tijd naar bed. Want de volgende dag vroeg er uit.

Dag 8
Vandaag zijn we om half 8 gaan ontbijten. Daarna om half 9 vertrokken naar Jindřichův Hradec voor een unieke stoomtreintocht. Was erg leuk. De tocht duurde wel 2 uur. Toen zijn we aangekomen in Nová Bystřice. Daar wezen lunchen. We konden kiezen uit kip met friet of kaas met friet. Ik koos voor de kip. Het was een kipschnitzel. Daarna terug met de trein. Daarna toen we terug waren konden we gelijk gaan eten. Na het eten was het al bijna 22.00. Eigenlijk kozen we er voor om op tijd naar bed te gaan.

Dag 9
Vandaag na het ontbijt hebben we eerst rustig aan gedaan. En na de lunch die wij aan het meer hebben opgegeten. Zijn we vertrokken naar Cesky Krumlov. Het mooie Unesco stadje. Hier konden we wat souvenirwinkeltjes in en 17.15 moesten we verzamelen voor het eten. Want savonds gingen we met een vlot over de Moldau. Bij het eten konden we ook kiezen uit een boheems feestmaal. Hier heb ik voor gekozen. Wat ik best spannend vond. Maar was heel lekker. Toen met het vlot over. Wat heel leuk was. Bij terug komst nog buiten gechilt en ontzettend gelachen om Tobias.

Dag 10
's Ochtends na het ontbijt hadden we tijd om onze koffer in te pakken. Want de volgende dag moesten we alweer vertrekken naar huis. Verder nog beetje rustig aan. Ook ging het tijdens de lunch heel hard regenen. Dus onze lunch opeten in het restaurant. Gelukkig mocht dat. Oeps het was iets te gezellig. Na de lunch zijn we vertrokken naar Lipno voor het boomkroonwandelpad. Ook waren er tussendoor nog wat experience, gelukkig is iedereen boven gekomen. Boven hadden we mooi uitzicht en was er de keuze of we met de glijbaan naar beneden gingen of met terug wandelend, ik ben gaan wandelen. Na het eten regende het weer. Helaas was er nergens de mogelijkheid om te gaan zitten. Dus nog gaan chillen op de hotelkamer.

Dag 11
Dit was de vertrekdag vanuit Tsjechië. Nadat iedereen koffers beneden had gebracht, ge-ontbeten had en afscheid genomen had van Rochelle en Tobias. Want die bleven met de ouders van Tobias nog wat langer in Tsjechië. Onderweg was er weer een discobus met DJ Thom. Het ging allemaal goed onderweg en waren kwart over 5 al bij het Ibis hotel. En om 6 uur gingen we weg naar de pizzeria. Eindelijk pizza. Onderweg terug naar Ibis. Waren we met z'n allen beetje melig. Weet niet wat er in ons eten zat. Haha. Daarna nog lekker buiten gezeten.

Dag 12
Helaas onze laatste dag, we moesten opsplitsen. 1 busjes naar Nijmegen/Eindhoven en 1 busje naar Breukelen. Nu gingen we dus eerst naar Nijmegen en dan naar Eindhoven. Dus heb ik op Nijmegen de trein naar huis gepakt. En was ik eerder thuis. Voor de laatste stop hebben we van het andere busje afscheid genomen. En is de reis weer voorbij.

De vakantie was super leuk en we hebben ontzettend geboft met de groep.

Ook wil ik Hylke, Marleen en Lisa bedanken voor de goede zorgen!

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button