Reisverslag Tsjechiƫ, door Merel Verhees

17-08-2023

Reisverslag Tsjechië - Zuid Bohemen door Merel Verhees

Vrijdag 21-7-23
Vandaag zijn we vertrokken naar Tsjechië om 9:30 wacht ik in Eindhoven op de bus. Marloes kwam ons ophalen. We reden rond 10 uur naar Maastricht waar we de andere bus zouden ontmoeten. We kwamen tegelijk aan in Maastricht en hadden nog iemand opgehaald daar. Daarna hadden we een praatje over de flow regels. We gingen weer in de bus onderweg naar Duitsland voor de tussenovernachting. We hadden gelukkig niet veel file, wel langzaam rijden. We kwamen aan bij de pastakantine waar we gingen eten. Nadat we dat gedaan hadden gingen we naar ons ibis hotel. We gingen lekker slapen.

Zaterdag 22-7-23
We reden vandaag veder naar Tsjechië om 8 uur ontbeten en om 9 uur vertrekken. De bus was versierd want eddy was jarig. We hebben ook nog voor hem gezongen. Het was gezellig in de bus en voordat ik er erg in had was het tijd voor de lunch. De begeleiding had 's morgens bij de lidl broodjes gekocht. We hoefde daarna niet zo lang meer naar Tsjechië. Nadat we de grens over waren was het nog maar 1 uurtje reiden naar het hotel. We kwamen daar rond 15.30. Eerst gingen er 2 begeleiders ons inchecken en bleven we buiten wachten. We kregen onze kamer sleutels en mochten een paar uurtjes onze koffer uitpakken om 18 uur hadden we praatje daarna eten, het is een buffet en heel lekker. Na het eten gingen we nog een rondje bij het meer lopen. Daarna lekker slapen.

Zondag 23-7-23
Vandaag eerst een lekker ontbijt in buffet vorm en heel lekker. Na het eten de lunchpakketjes smeren. Vandaag gingen we een dagje niet met de bus. We gingen met de pond aan het einde van de straat van het hotel naar de overkant. En daar wandelen we mochten kiezen een steile of minder steile wandeling. Ik koos de minder steile. We gingen wandelen in een mooi gebied. Ons lunchpakketje opeten en we kwamen de andere groep tegen en zijn teruggelopen naar de pond. We hoefde gelukkig niet lang te wachten. Terug in het hotel ging ik met een paar zwemmen. We kregen in de avond een presentatie wat er deze vakantie de activiteiten zijn. We gaan leuke dingen doen. Na het eten nog lekker buiten zitten daarna slapen.

Maandag 24-7-23
Vandaag eerst lekker ontbijt daarna lunchpakketje smeren. We gaan vandaag naar kasteel Hluboka we gingen er met de bus heen. Vanuit de parkeerplaats reed een treintje naar het kasteel. Eerst de tuin bekijken en daar lunchen we gingen het kasteel bezoeken we hadden een Nederlandse gids. Dat was heel fijn. We zagen mooie kamers. We gingen met het treintje terug naar de parkeerplaats en hebben als we terug zijn in het hotel tijd voor onszelf om 18u praatje en daarna eten. We hadden spelletjes avond dat was heel gezellig. Ik deed regenwormen en uno. Daarna lekker slapen.

Dinsdag 25-7-23
Vandaag eerst lekker ontbeten en lunchpakketje gesmeerd. We gingen vandaag naar de Grafiet Mijnen in Cesky Krumlov dat was echt een ervaring. We reden daar naartoe en vonden na lang zoeken een parkeerplaats. We gingen naar binnen en kregen een helm op en laarzen aan. Onze spullen konden we in een kleedkamer achterlaten die op slot ging. We gingen met een treintje naar beneden en kregen daar een rondleiding van een engelse gids. Er was ook een Nederlandse rondleiding op papier. We gingen eruit lopen en gingen opzoek naar het groepje wat was achtergebleven. We gingen een plekje zoeken om te lunchen en reden weer terug naar het hotel. Om 18 uur hadden we praatje en eten na het eten had de begeleiding een bingo georganiseerd en ik had prijs. Ik had een zak snoepjes gewonnen. Na de bingo lekker slapen.

Woensdag 26-7-23
We hebben lekker ontbeten en lunch gesmeerd we gingen vandaag wandelen in een natuurgebied dicht bij de grens met Duitsland. We hadden wel veel regen helaas maar dat mocht de pret niet drukken. We zongen onszelf vooruit met liedjes. We gingen lunchen op een mooie plek en gelukkig was het toen droog. We liepen veder en het begon weer te regenen het was erg glad en modderig. We hielpen elkaar en ja daar waren de busjes! We waren blij toen we de andere groep zagen die eerder teruggegaan waren. We reden terug naar het hotel en om 18 uur praatje en lekker eten. Na het eten kletsen en lekker slapen.

Donderdag 27-7-23
We hadden een lekker ontbijt. Na het ontbijt hadden de deelnemers die dat wilde een ochtend oefeningen van Emily en ook nog zwemmen in het meer. We konden in de middag lekker buiten aan de picknick tafel lunchen. We gingen in de middag naar het stadje Cesky Krumlov dat is hetzelde stadje als waar we een paar dagen eerder waren met de Grafiet Mijnen. Het is een mooi stadje. We werden door de busjes in het centrum afgezet en er gingen 2 begeleiders op zoek naar een parkeerplekje voor de busjes. We gingen eerst naar de kerk met 1 begeleider. Daarna kwamen we de andere 2 begeleiders tegen. We gingen de groep splitsen. Een groepje ging naar het kasteel en de andere naar een museum. Ik koos voor het museum. Het was een fotografie museum het was erg mooi en interessant. We gingen op een terrasje nog wat drinken en kwamen de anderen groep tegen en liepen nadat we wat gedronken hadden naar het restaurant waar we echt Tsjechisch eten kregen vlees met aardappelen en groenten. Helaas kregen we na het eten de mededeling dat onze vlottentocht vaanwege de regen niet door kon gaan. Helaas maar is niet anders. In de avond lekker bij het hotel zitten en lekker slapen.

Vrijdag 28-7-22
In de ochtend lekker ontbijten. We gingen een mooie wandeling maken in de omgeving van het hotel. We gingen daarna ook nog shoppen in het dorpje Horní Planá waar ons hotel ook is. We gingen lunchen buiten aan de picknicktafel en kregen daar het nieuws dat onze watersport middag helaas door de vele wind niet door kon gaan. Maar de begeleiding had een ander idee. We gingen een Flow Quiz doen. Het was heel gezellig en je kreeg leuke vragen en wij hadden met ons groepje gewonnen. We kregen een magneet van Horní Planá. In de avond lekker eten bij het hotel. Nog lekker kleuren en naar bed.

Zaterdag 29-7-23
In de ochtend lekker ontbijten en snel in de bus want we gaan naar Passau in duitsland. We reden er naartoe en onderweg was het regen en zon. We waren vandaag met 2 begeleiders op stap omdat er eentje in het hotel bleef en ziek was. We vonden uiteindelijk een parkeerplaats en gingen de busjes parkeren. Het regende dat het giet. Maar snel ergens naar binnen om iets te drinken. We gingen daarna de stad bezichtigen en kregen bij een bakkertje een lekker broodje. We gingen verder lopen het was gelukkig weer droog. We gingen naar de Dom kerk van Passau het was een mooie kerk. We liepen verder en kwamen bij een punt aan waar 3 rivieren samen komen. Namelijk de Inn de Ilz en de Donau. Het begon weer te regen dus snel een cafe opgezocht om iets te drinken. Toenvallig kwamen we daar de deelnemers die met een klein groepje zelfstandig de stad gingen ontdekken ook tegen. Daarna snel naar de busjes en terug naar het hotel. Lekker eten na het eten nog gezellig wat drinken en slapen.

Zondag 30-7-23
Vandaag alweer de laatste dag met activiteiten en de koffer inpakken. Samen met de begeleiding ging ik broodjes voor lunch halen. Na het lekkere ontbijt smeren we de lunch en reiden naar een boom toppen pad. Dat was heel mooi om te zien. We parkeerde onze busjes en gingen met een grotere bus naar boven. Van daaruit liepen we omhoog. Onderweg waren er leuken acctiviteiten die je kon doen zoals over een smalle balk heen lopen en platen die wiebelde lopen. Het was erg leuk om te doen. Toen we boven bij het uitzichtpunt waren daar onze lunch op en weer terug lopen. Er is ook een glijbaan maar die is helaas buiten gebruik. We gingen terug met een stoeltjes kabelbaan het was mooi dat je zo de omgeving goed kon zien. Beneden aangekomen was er een souveniers winkeltje en kon je kiezen of terug naar hotel of nog boodschappen doen voor de terugweg. Ik ging mee boodschappen doen. Weer terug in het hotel was het helaas weer tijd om de koffer in te pakken. In de avond lekker gegeten en een bonte avond. Ik zong met een groepje Brabant van Guus Meeuwis. Het was een gezellige avond. Lekker slapen.

Maandag 31-7-23
Vandaag weer terug naar nederland. Om 7.45 beneden met koffer en die alvast in de busjes zetten. Om 8 uur ontbijten en rond 9 uur reden we weg vanuit het hotel. Het was rustig op de weg wel eens langzaam reidend maar geen stilstaant verkeer. Het was gezellig in de bus. Bij de grens ons laatste Tsjechische geld omwisselen en doorrijden naar een bakkertje in Duitsland. Voor lunch we mochten 2 lekkere broodjes uitzoeken. We reden verder en wilde ergens gaan avondeten. Maar konden geen parkeer plek vinden. We vonden later een kebab tent waar we lekker hebben gegeten. Het was maar 5 minuten van hotel dus wij waren daar zo. We kregen de kamer codes. Lekker op onze kamer chillen en lekker slapen.

Dinsdag 1-8-23
Vandaag is het alweer de laatste dag. Na een lekker ontbijtje in het ibbis hotel weer in de busjes naar huis. We vetrokken rond 8 uur en het was heel gezellig in de bus. We gingen ook nog pauzeren en lunch smeren. Die mocht je zelf opeten wanneer je er zin in had. We waren rond 14 uur weer in Eindhoven.

Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn reisverslag hebben gelezen. Ik heb een leuke vakantie gehad en wil alle deelnemers en begeleiding Tamar, Marloes en Emily bedanken voor de leuke reis.

Groetjes Merel Verhees

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button