Reisverslag Weert, door Jerina Wisse

20-09-2021

Maandag 23 augustus
Om 9 uur s'ochtends ben ik opgehaald, door mijn ouders. Mijn ouders gingen ook op vakantie dus hadden de caravan mee. We moesten half 12/ kwart voor 12 in Eindhoven zijn. Daarna zijn we vertrokken naar vakantiepark de Weerterbergen. Rond half 1 / kwart voor 1 kwamen we aan. We konden wel pas 3 uur het vakantie huis in. Dus nog bij wat picknicktafels gewacht. Ook ben ik met een groep een ronde gewandeld over het park. En er zijn spelletjes gedaan. Wat wel beetje jammer was dat we bij speeltuintje zaten met allemaal gillende kinderen. 3 uur konden we de enorme villa in. Toen werden de kamers verdeeld. Ik werd met Marit ingedeeld. Toen iedereen bedden opgemaakt heeft en gesetteld is. Zijn we rond kwart over 4 boodschappen gaan doen. Toen we rond uur of kwart voor 6 terug kwamen. Ben ik even muziek gaan luisteren. Toen konden we gaan eten. We kregen kippensoep en macaroni met tomatensaus en chocolademousse. Daarna zijn er nog wat spelletjes gedaan. En om 9 uur was het praatje. Daar werd ons verteld dat we de volgende dag naar het 'blauwe meer' gaan. Ook werden er nog wat plastic bekers gegeven. Waar we toren mee konden bouwen en hem op de rand van de tafel moesten zetten, en we ervoor zorgen dat hij recht komt te staan. Dit was nog best lastig. Daarna lekker op tijd in bed. Nog even muziek geluisterd en daarna gaan slapen.

Dinsdag 24 augustus
We moesten tussen 9 en 10 ontbijten. Helaas werd ik al vroeg wakker. Na het ontbijt vertrokken we om 11 uur. Eerst moest begeleiding nog kleine boodschap halen in het supermarkt op het park en kon wie wou ook nog boodschap halen. Daarna zijn we naar Het Blauwe Meer gegaan. En heb ik daar lekker mijn boek uitgelezen en gezwommen. Ook kregen we een lekkere lunch. Rond half 4 gingen we terug. Ik had vandaag samen met Marit corvee. Dus moest ik mee boodschappen doen, voor het avond eten van vanavond. Want.... we gingen BBQen. Nadat iedereen zich opgefrist had en de de bbq aan is gezet en alles klaar is. Konden we rond 6 uur aan tafel. Na de bbq hadden we ook nog een lekker toetje, namelijk meloen en banaan met gesmolten chocolade en slagroom. Daarna nog geholpen met de vaatwasser inruimen en zorgen dat alles er in past. Na het eten en dat ik even gerust had. Zaten we met z’n allen op de bank om de wedstrijd van PSV te kijken.

Woensdag 25 augustus
Weer tussen 9 en 10 ontbeten. En daarna vertrokken we om half 11 naar Maastricht. Hier aangekomen werden de groepjes gemaakt. Er ging een groep met Rosanne de toeristische plekken bezoeken en een groep met Marleen wat grotere winkels bezoeken. En Daan ging met Joline naar een telefoonwinkel. Want haar telefoon was kapot. Ik ging met Marleen mee. Eerst gingen we naar de Hema want Leonard werkt bij de Hema en wou graag op zijn werk kijken. Daarna nog wat rondes gelopen. En op terras gezeten met Limburgse vlaai. Die ook erg lekker was. Daarna gingen we naar de boot voor de rondvaart. Na de boot zijn we weer opgesplitst. En ging onze groep nog even voor mij thee kopen bij Simon Levelt. En de groep van Rosanne ging ook wat winkels in. En Daan ging met Joline een nieuwe telefoon kopen. Toen wij weer terug bij de autos waren gingen er nog paar koffie kopen bij restaurant bij parkeerplaats. En moesten we wachten op Daan en Joline. Toen het 5 uur was en ze terug waren konden we gaan en gingen we weer terug met de busjes. Weer terug hadden we geluk. Want de begeleiding heeft pizza laten bezorgen. 14 pizza's hadden we en na het eten gingen de begeleiders vergaderen en gingen wij tv kijken en gezellig kletsen.

Donderdag 26 augustus
Vanochtend was ik al op tijd wakker. Ben na tijdje, beneden gaan lezen. Tussen 9 en 10 konden we ontbijten. Na het ontbijt werd de groep opgedeeld, 1 groep ging s'ochtends mountainbiken, 1 groep ging s'middags mountainbiken en 1 groep ging s'middags fietsen met 4 persoonsfiets. Ik ging met 4 persoons fiets fietsen. In de ochtend was ik dus vrij. Ik ging met Sam, Rowan en Daan/Henk keezenspel doen. Ik had heel veel geluk terwijl Daan/Henk en Rowan veel minder geluk hadden. Daarna om 12 uur gingen we naar het boerderijtje aan de overkant van het park. Ook gingen we nog even boodschapjes doen op het parkwinkeltje. En kaartjes kopen om naar huis te versturen. Rond 1 uur lunchen. We kregen nog stukje pizza van gisteren, alleen moest Daan ze uit de oven halen. Zonder pannenlappen. Oeps pizza op de grond. Dus geen pizza. Terwijl de mountainbike groep rond kwart voor 2 terug kwam. De volgende groep ging gelijk daarna. Rosanne ging 2x mountainbiken. De fiets groep ging om half 3 weg. Marleen ging met ons mee. Ze had allemaal opdrachten en vragen gemaakt voor onderweg. Het was best leuk en grappig. Heel het park rond gefietst. Rond kwart voor 5 waren we terug. Ook heb ik gevraagd of ik mocht helpen koken. Ik heb geholpen het gehakt te rullen voor de burrito's. Mochten de wraps zelf beleggen. Na het eten was ik best wel moe. Dus eerst even muziek geluisterd om tot mezelf te komen. Er zat een groep jongeren in het huis naast ons en die bleven tot laat nog met hun mega box en karaoke set lawaai maken. Marleen was er al paar keer heen geweest om te vragen of ze stil wouden zijn. Nu mochten we deze avond de karaoke set lenen en hebben we vanavond met zn allen gezongen met de karaoke. Het was erg leuk.

Vrijdag 27 augustus
Vandaag eindelijk uitgeslapen. Tussen 9 en 10 inloop ontbijt. We hadden vandaag een relaxdag. Na het eten zijn we rond kwart 11 gaan wandelen op de heide vlakbij het park. Wat was dat mooi op de heide daar, zo mooi paars. Toen we terug gingen we rond kwart voor 1 lunchen. We kregen ook nog kippensoep. Na het eten gingen we kwart voor 2 naar zwembad. We mochten daar tussen 2 en half 4 gaan zwemmen. Het was een leuk zwembad. Toen we terug waren kon er in de sauna. Zelf ben ik in het bubbelbad gegaan. Rond kwart voor 6 kwam Linda (met hond) want vanochtend is Marleen vertrokken naar een bruiloft. Die kwam helpen koken. En bijspringen. Met het eten aten we curry met zoete aardappel, linzen en spinazie. Eigenlijk vond ik het best beetje spannend, wist niet of ik linzen lekker vond. Maar het was lekker. Gelukkig maar. 's Avonds met z'n allen op de bank en werd er The Voice Senior gekeken. Ook hebben we nog gelachen omdat Charlie met z'n staart een glas omgooide. Linda ging rond 10 uur naar huis.

Zaterdag 28 augustus
Tussen 9 en 10 inloop ontbijt. En vanochtend kwam Roger helpen, die kwam rond half 10 en had zijn dochter meegenomen. Na het ontbijt zijn er door paar spelletjes gedaan, Rummikub. En zelf heb ik mee gedaan met wat is het. Dan moet je kaartje op een band op je hoofd doen, en raden wat je ben. Om 11 uur hadden we taart, want Rowan was jarig. Daarna gingen we ronde over het park lopen. En iedereen ging over het vlot naar de overkant. Moest in paar keer. Ook hadden we lekker het kind uitgehangen en over de kabelbaan en op de schommel. Daarna gingen we gelijk door naar de kermis van Nederweert. Paar zijn er in de breakdance geweest. En in de zweefmolen, waar ik zelf in ben geweest. Ook zijn er door paar knuffels gewonnen. En zijn er veel lekkere dingen gekocht. Ondertussen is Marleen ook weer aangeschoven. En ging Roger weer naar huis. 3 uur gingen we weer terug. Toen we terug waren nog even wat gedronken en rond kwart voor 4 gingen we door naar de bierbrouwerij. Dit was heel interessant en die man vertelde ook leuk. Ook konden we nog een bier kopen om te proeven. Zelf drink ik geen bier, dus ben ik voor de cola gegaan. Ook zijn er vele bier pakketten gekocht. Toen we terug waren konden we gelijk aan tafel. Het was spinaziepasta. ‘s Avonds op tijd naar bed.

Zondag 29 augustus
Vandaag hadden we weer inloop ontbijt tussen 9 en 10. Na het ontbijt zijn we om half 11 vertrokken naar De IJzeren man, het klimbos van weert. Wat vond ik het spannend want durfde eerst niet goed. Na een introductie zijn we naar boven gegaan. We hadden allemaal obstakels en ziplines. Ik had echt een adrenaline kick. Wel hadden we regen en werden de touwen nat. Hierdoor was het lastig en viel ik nog even. Hing ik daar dan. Gelukkig hadden ze mij geholpen en kon ik weer verder. Ook zijn er een paar naar het kinderboerderij er tegenover gegaan. Rosanne had zelfs nog een wond, want ze was gebeten door een alpaca. Daarna zijn we boodschappen gaan doen. Hier hebben wij het cadeautje voor begeleiding geregeld. Ook zijn er een paar thuis gebleven omdat Max verstappen moest rijden. Alleen jammer dat de wedstrijd werd afgelast vanwege de regen. ‘s Avonds aten we friet met hamburger, frikandel en loempia. Na het eten zijn de meeste om 8 uur vertrokken naar de game hal. Zelf ben ik thuis gebleven, want ik wou Expeditie Robinson kijken. Toen iedereen terug kwam zaten we met z’n allen op de bank. En ben zelfs tot 12 uur blijven zitten met een paar.

Maandag 30 augustus
Vanochtend inloop ontbijt tussen 9 en 10. Kwart voor 11 vertrokken we naar het flow kantoor. Het was leuk om Irjo, Bas, Richard, Linda en Roger te zien en te zien waar ze werken. We werden in groepjes van 6 ingedeeld om het kantoor zelf in te gaan. Ook kregen we vlaai en koffie en thee. Ook hebben we een bierpakketje aan het kantoor gegeven, als dank voor alles. Het was gezellig en het was erg leuk.Toen we terug waren gingen we om 2 uur lunchen. En na de lunch konden we kiezen tussen wandelen, thuis blijven en het programma voor donderdag te verzinnen of naar weert en daar wat winkels in. Zelf ben ik gaan wandelen en wat foto's gemaakt. Toen we terug kwamen was het 4 uur en om 5 uur ben ik met Marleen risotto gaan maken. Ik had het verzonnen. We konden precies om 6 uur aan tafel. En iedereen vond het lekker. Ook hebben we erg gelachen om Mischa. Hij was lekker op dreef. Om 8 uur gingen we bowlen. Het was weer leuk. Daarna kon er gekozen worden om te blijven en wat spelletjes te doen. Zelf ben ik terug gegaan. En lekker op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag 31 augustus
Om 9 uur was het ontbijt. We gingen vandaag naar Valkenburg. Rond 10 uur vertrokken we. Rond 11 uur kwart over 11 kwamen we aan. We zijn eerst naar de mergelgrotten geweest. Het was mooi, je kon ook een speurtocht doen. Dit heb ik zelf niet gedaan. Je kon ook een mergelsteen vijlen tot iets moois. Na afloop zijn we nog onze lunchpakketjes gaan eten bij het terrasje van de mergelgrotten. Daarna zijn we naar het centrum gegaan. Hier werden wij ingedeeld in groepjes. Ik zat met Eelco, Luuk, Johan, Sevda en Marleen. We gingen wat winkeltjes in en op zoek naar een terrasje. Dit was nog best lastig om te vinden. Uiteindelijk konden we bij Brownies en Downies gaan zitten. Daarna wouden er nog een paar naar de Hema en wou ik met een paar nog naar een kerkje.

Woensdag 1 september
Tussen 9 en 10 inloop ontbijt. Nadat we gegeten hadden. Gingen we nog even los op de foute muziek. Om 11 uur hadden we fotoshoot en gingen we foto's maken. Van de groep en iedereen samen met de begeleiding erop. Ook hebben we nog even 'wat is het' gedaan. Daarna gingen we lunchen. Na het eten gingen we zwemmen. We konden tussen 2 en half 4 zwemmen. Na het zwemmen ben ik even gaan relaxen in het bubbelbad. Daarna hebben wij nog even Skip Bo gedaan met een groepje. Daarna werd ons verteld dat wij uit eten gingen en over 10 minuten zouden vertrekken. We gingen uit eten in een pannenkoekenrestaurant.

Donderdag 2 september
Vanochtend al om half 9 ontbijten. Want vandaag gingen we kanoën. We gingen eerst met eigen busjes en vanuit daar met grote bus naar de kano plek gegaan. Ik zat in de kano met Sevda en Luuk. Dit was nog best lastig. Maar waren aan de overkant gekomen. Ook zijn Rowan en Daan nog omgevallen. Einde mobiel en flow camera. Toen we terug waren, stond Marleen ons op te wachten met soep. Die met het groepje op het park was gebleven om te waterfietsen. Daarna hadden we rustmiddag en tijd om onze koffers in te pakken. Begeleiding heeft mij geholpen. Bij het eten aten we shoarma met gebakken aardappelen en groenten + sperziebonen. ‘s Avonds hadden crazy bingo. Elke keer als er een cijfer wat eindigde op 0 werd gedraaid moesten we verkleedkleding aantrekken. En als er cijfer werd gedraaid wat eindigde op 5. Moesten we blauw voorwerp pakken. Aan het einde had iedereen verkleed kleding aan. Ook hebben wij aan het einde van de avond het bedanktasje gegeven, met lekkere dingen erin. Nog even gezeten. Maar daarna toch wel naar boven gegaan.

Vrijdag 3 september
Vandaag gingen we weer naar huis. Iedereen was al op tijd beneden. Ik was de koffie juffrouw. Daarna douchen en koffer verder inpakken. Om kwart over 9 was iedereen al klaar met eten. En hebben we nog ronde gelopen. Marleen ging vriendin bellen die in haar huis logeert en een date had gisteren. Om kwart voor 11 konden wij vertrekken. En zijn we richting Eindhoven vertrokken. Vanaf Eindhoven ben ik met ouders + Irma naar huis gegaan. Wel veel file gehad.

Johan, Rowan, Joline, Irma, Marit, Sevda, Martin, Luuk, Andries, Leonard, Henk, Sam, Eelco en Mischa en natuurlijk de begeleiders: Daan, Marleen en Rosanne.

Heel erg bedankt voor deze vakantie!

Jerina Wisse

<< Naar het overzicht

Heb je een vraag of wil je ook een brochure van Flow Reizen ontvangen? Klik op onderstaande button